logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Prasa broni się przed koronawirusem

  PR 27.03.2020, przeczytano 320 razy

Epidemia koronawirusa nie wpłynęła drastycznie na sprzedaż prasy – wynika z analiz prowadzonych przez Kolportera.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/prasa-broni-sie-przed-koronawirusem,386285,artykul.html

Zdecydowana większość punktów, do których Kolporter dostarcza prasę, nie jest objętych obowiązującymi obecnie zakazami działalności. To przede wszystkim sklepy spożywcze, sklepy wielobranżowe, a także wyspecjalizowane punkty sprzedaży prasy, które mogą być czynne nawet w galeriach handlowych.

– Od początku trwania kryzysu, związanego z pandemią, zaobserwowaliśmy niewielki, bo liczący ok. 3 proc. spadek liczbypunktów sprzedaży detalicznej, do których dostarczamy prasę. To najczęściej indywidualne sklepy, których właściciele podjęli decyzję o czasowym zamknięciu – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera. – Spadki sprzedaży prasy, które obserwujemy, są związane m.in. właśnie z tym ograniczeniem liczby punktów. W tym momencie nie są one duże. Dystrybucja wszystkich tytułów odbywa się w normalny sposób, nie mamy sygnałów, że ktoś z naszych odbiorców chce np. ograniczyć asortyment prasowy.

Jak podkreślają przedstawiciele Kolportera, od początku kryzysu spółka na bieżąco monitoruje dane sprzedażowe i przekierowuje większe partie prasy do tych punktów, w których popyt jest większy.

– Wdrożyliśmy kilka nowych rozwiązań systemowych, które w tym szczególnym czasie pozwalają nam na jeszcze bardziej precyzyjne sterowanie nadziałami. Dziś ma to szczególne znaczenie, gdyż prasa spełnia bardzo ważną rolę. Wiele osób poszukuje aktualnych, a przede wszystkim rzetelnych i sprawdzonych informacji na temat epidemii. Chętnie sięgają po prasę, która jest jednym z filarów systemu informacyjnego kraju. Znacząca rola przypada tu dziennikom i tygodnikom społeczno- politycznym, które na bieżąco przygotowują różnego rodzaju dodatki, poradniki czy wydania specjalne, poświęcone tematowi pandemii – uważa D. Materek. – Obserwujemy też popyt na czasopisma, kolekcje i produkty okołoprasowe dla najmłodszych czytelników. To z kolei grupa tytułów pomagająca rodzicom, starającym się zapewnić rozrywkę dzieciom, które mają teraz zdecydowanie ograniczone możliwości zabawy  – dodaje rzecznik Kolportera.

Źródło: Kolporter

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764