logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Prasa drukowana zyskuje większą uwagę czytelników

  PR 18.05.2020, przeczytano 146 razy

Przeprowadzone na zlecenie Ringier Axel Springer Polska w maju br. badania czytelnictwa pokazują, że czytelnicy mają więcej czasu na prasę, doceniają tradycyjne wydania papierowe, a na dodatek czytają uważniej, dłużej i z większym zaangażowaniem.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/prasa-drukowana-zyskuje-wieksza-uwage-czytelnikow,387057,artykul.html

Rola prasy w ostatnim czasie znacząco wzrosła – zwłaszcza, jeśli chodzi o poziom zaangażowania i uwagi oraz czas, jaki obecnie poświęcamy na czytanie tradycyjnych gazet.

Dzisiaj czytelnicy są skłonni przeznaczyć na czytanie więcej czasu niż kiedyś – przyznaje to 58 proc. badanych, a to z kolei przekłada się na dokładniejsze czytanie. Szczególnie osoby młode poświęcają teraz prasie więcej swojej atencji.

Jednocześnie aż 62 proc. badanych uznaje prasę za bardziej wartościowe i rzetelne źródło informacji, a prezentowane treści postrzega jako mniej agresywne niż w innych mediach (70 proc.).

Reklamy w prasie drukowanej są obecnie postrzegane przez badanych jako jej naturalny element (80 proc). Większość czytelników przyznaje, że zdarza się im je przeglądać (72 proc.) oraz znajdować w nich przydatne informacje (63 proc.).

Prasa, poza dostarczaniem czytelnikom rzetelnych i sprawdzonych informacji, zapewnia łatwy powrót do treści uznanych przez nich za interesujące – czytelnik może sięgnąć po gazetę w każdej chwili, by podzielić się wiadomościami z partnerem czy dzieckiem. Wydania tradycyjne przyciągają połączeniem praktycznej wiedzy i użytecznych informacji z przyjemnościowym charakterem kojarzonym z chwilą relaksu oraz czasem tylko „dla siebie”. Zdecydowana większość respondentów (85 proc.) docenia bezpośredni kontakt z papierem podczas czytania prasy.

Wyniki przeprowadzonych wśród czytelników badań wskazują także, gdzie obecnie nabywana jest prasa drukowana – w kioskach (56 proc.) oraz sklepach osiedlowych (43 proc.). Co trzeci Polak natomiast dokonuje zakupu w hipermarketach i supermarketach.

Badanie ilościowe wykonane metodą CAWI i zrealizowane na panelu internetowym będącym własnością ARC Rynek i Opinia, przeprowadzono w maju 2020 na grupie N=1015 osób reprezentatywną dla populacji Polaków w wieku 18-65 lat ze względu na płeć, wiek, wykształcenie, wielkość miejscowości zamieszkania oraz region GUS.

  • O szczegółowych wynikach badania więcej TUTAJ

Źródło: Ringier Axel Springer Polska

Ringier Axel Springer

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Może dlatego, że na papierze reklama nie zasłania treści?

avatar użytkownika
,

W praktyce strona reklamowa w gazecie, którą trzeba np. odwrócić aby dotrzeć do treści redakcyjnych, zasłania je tak samo jak najbardziej inwazyjne formaty reklamy internetowej. Kontekst w jakim odbywa się odbiór treści jest jednak inny - papier trzymany w ręku daje poczucie panowania nad sytuacją, natomiast użytkownik serwisu internetowego czuje się ograniczony rozmiarami monitora. Do tego dochodzi wielka różnorodność i często nieprzewidywalne zachowanie rozmaitych formatów reklam na stronie www, które przesuwają się, odpalają jakieś treści bez pytania o zgodę, mogą powodować odpalanie kolejnych okien przeglądarki, a samo ich ładowanie może powodować trudne do opanowania przesuwanie się czytanych treści.

Suma doświadczeń użytkownika jest w efekcie taka, że ma poczucie jeszcze większej utraty kontroli nad sytuacją w jakiej się znalazł. Tymczasem oczekiwania użytkowników internetu są zupełnie przeciwne - chcieliby decydować, kształtować scenariusz swojej wizyty w serwisie, bo na tym przecież miała polegać przewaga mediów internetowych nad tradycyjną prasą czy telewizją. Ludzie przychodzący do serwisu z takimi oczekiwaniami wykazują najczęściej zwiększoną niecierpliwość i obniżoną tolerancję na wszelkie przeszkody stające na drodze do poszukiwanych treści, co jeszcze dodatkowo wzmaga irytację inwazyjną reklamą.

Dlatego większa uwaga czytelników zmęczonych środowiskiem internetowym jest w pewnym sensie oczywista, warto pamiętać, ze ludzie mają przede wszystkim większą gotowość czytania dłuższych treści na papierze, niezależnie od obecności reklam. Czytanie treści na ekranie odbywa się zupełnie inaczej niż na papierze - bywa pobieżnym skanowaniem w pogoni za szukaną treścią. To wszystko chyba jednak za mało aby prasa drukowana obroniła się przed spadkiem do roli elitarnej niszy.
  

Najnowsze w tym dziale

Przez pandemię wydawcy stracili nawet do 80 proc. przychodów z reklam
Dziennik „The Los Angeles Times” już w kwietniu informował, że stracił ponad 1/3 swoich dochodów z reklam. O załamaniu wpływów z ich sprzedaży pisał też brytyjski „The Economist” i inne światowe dzienniki. Problemy nie ominęły również polskiego rynku: w trakcie lockdownu sprzedaż drukowanych gazet i magazynów spadła, a utrata wpływów reklamowych sięgnęła od...
Wydawcy prasowi razem na temat digitalizacji
Pięciu czołowych wydawców prasowych w Polsce spotkało się, aby przedyskutować kierunki działania związane z transformacją cyfrową, która wyraźnie przyspieszyła w wyniku epidemii. Debata odbyła się podczas konferencji „Cyfrowa gospodarka – ewolucja czy rewolucja po COVID-19”, zorganizowanej przez e-Kiosk SA, lidera na rynku prasy cyfrowej w Polsce.
Gazeta.pl wraz z Goethe-Institut w Warszawie rozpoczynają wspólny projekt „Oto Niemcy”, na który składają się reportaże o życiu codziennym i aktualnych problemach za zachodnią granicą. Reporterzy i reporterki z Polski, m.in. Joanna Strzałko, Bartosz Józefiak i Dorota Salus, przyjrzą się stereotypom na temat Niemców. Pierwszy materiał o pracy „złotych rączek” ukaże...
Już jutro, 1 lipca br. na Gazeta.pl gratka dla wszystkich fanów muzyki – w portalu, jednocześnie z premierą w mediach społecznościowych, zaprezentowany zostanie singiel tegorocznej edycji Męskiego Grania. Gazeta.pl wraz z portalami Wyborcza.pl i WysokieObcasy.pl oraz spółką AMS z Grupy Agora zajmą się również promocją projektu.
AMS wygrał przetarg na obsługę dwóch pakietów wiat przystankowych w Gdańsku
23 czerwca 2020 r. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni poinformował o rozstrzygnięciu przetargu na dzierżawę wiat przystankowych. W jego wyniku AMS został operatorem dwóch pakietów wiat, co zapewni ciągłość działań reklamowych dla klientów spółki na najbliższe piętnaście miesięcy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764