logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Prasa i radio rosną wolniej

   16.08.2007, przeczytano 1572 razy

Wydatki na reklamę w I półroczu wzrosły o 9,7 proc. - szacuje firma CR Media Consulting w swoim raporcie "Ad.media Raport: I półrocze 2007".


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/prasa-i-radio-rosna-wolniej,5979,artykul.html

Na wzroście w największym stopniu skorzystała telewizja, do której - po odliczeniu rabatów i upustów - wpłynęło 185 mln zł, czyli o ponad 12 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Autorzy raportu tłumaczą to tym, że większość stacji podniosła ceny reklam, a u największych nadawców podwyżki sięgnęły nawet kilkudziesięciu procent.

Na reklamę w internecie firmy przeznaczyły 157,6 mln zł, czyli aż o 46,7 proc. więcej niż przed rokiem. "Główną przyczyną poprawy koniunktury na rynku reklamy jest wzrost gospodarczy. Reklama jest branżą szczególnie czułą na wahania koniunktury. (...) Można się spodziewać, że w okresie koniunktury rynek reklamy będzie rósł szybciej niż PKB" - czytamy w raporcie CR Media Consulting.

W innych mediach nie było tak dobrze. Znacznie mniejszą dynamikę odnotowały prasa oraz radio (odpowiednio 3 oraz 4,6 proc.). - Prasa i radio notują wzrosty znacznie poniżej oczekiwań, zwłaszcza radio ogólnopolskie, które mocno traci rynek. Dlatego wzrost rynku w tym roku szacujemy na 9,2 proc., czyli bardziej zachowawczo niż takie spółki jak Agora czy TVN - mówi Maciej Chodorowski, dyrektor CR Media Consulting. Publikując wyniki finansowe za II kwartał, Agora (wydawca "Gazety Wyborczej") prognozowała wzrost rynku reklamowego w tym roku na 10 proc.

Autorzy raportu zakładają, że w latach 2008-09 dynamika wzrostu rynku reklamowego będzie spadać za sprawą zwolnienia tempa rozwoju gospodarczego oraz tempa wzrostu cen w telewizji.

Należąca do Internet Group firma CR Media Consulting zajmuje się planowaniem i zakupem kampanii reklamowych w radiu, prasie i internecie. Jej szacunki wydatków reklamowych w I półroczu są zbliżone do danych opublikowanych w zeszłym tygodniu przez dom mediowy Starlink. Jak już pisaliśmy, według niego rynek reklamy w tym okresie powiększył się o 10 proc.

Źródło: Gazeta Wyborcza
Więcej na stronach Gazeta.pl:
www.gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,4387350.html

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764