logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Prawdziwy koszt Świąt

  PR 18.12.2019, przeczytano 608 razy
ilustracja

1 na 5 Europejczyków wydaje na prezenty na Święta Bożego Narodzenia więcej, niż może sobie na to pozwolić. Wiele osób wykorzystuje limity na kartach kredytowych i pożycza pieniądze, by obdarować bliskich.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/prawdziwy-koszt-swiat,385132,artykul.html

W Świętach chodzi o spędzanie czasu z najbliższymi, ale wiele osób utożsamia ten czas z wydawaniem dużych kwot na prezenty i martwieniem się o to, skąd wezmą środki na takie zakupy. Rozwiązaniem, po które sięgają konsumenci, jest korzystanie z limitów na kartach kredytowych i pożyczanie pieniędzy.

Dane pochodzące z tegorocznego raportu European Consumer Payment Report (ECPR), który analizuje zachowania konsumentów z 24 krajów Europy, pokazują, że 23% osób biorących udział w badaniu Intrum, zgadza się ze stwierdzeniem, że „zazwyczaj wydaje na świąteczne prezenty więcej, niż może sobie na to pozwolić”.

Chociaż jest to znaczny spadek w porównaniu z 32% odnotowanymi w 2018 r., to jednak w 2019 r. odsetek osób, które złożyły taką deklarację, jest wysoki w Czechach (43%) i w Irlandii (40%). Jeżeli chodzi o Polskę, wynosi on 29%.

Jak wynika z raportu Intrum European Payment Report, który miał premierę wcześniej w 2019, długi konsumentów mogą mieć negatywny wpływ na firmy z sektora MŚP. Ich straty z tytułu nieściąganych długów wzrosły z 1,69% (2018), do 2,31% (2019), po stałym spadku, który był odnotowany w 2016 r.

ilustracjastrzałka

Nie stać mnie na prezenty, to korzystam z kart kredytowych…

1 na 4 konsumentów (26%), którzy brali udział w badaniu, martwi się, że nie będzie go stać na kupno prezentów. Odsetek ten wzrasta do 42%, jeżeli chodzi o mieszkańców Irlandii. Takie obawy ma również aż 40% osób z Portugalii i 34% ze Słowacji.

Te obawy łącza się z innym, negatywnym zjawiskiem: 14% spośród 24 000 pytanych uważa, że musi pożyczyć pieniądze albo skorzystać z limitu na karcie kredytowej, by kupić bliskim prezenty.

Chociaż w całej Europie, od 2018 r. liczba osób, które to przyznaje zmniejszyła się o 4%, to jednak 51% konsumentów z Czech zgadza się z tym stwierdzeniem, co pokazuje, że wiele osób odczuwa presję, by wydawać ponad stan.

Wpływ na MŚP i zrównoważoną gospodarkę

Długi mają wpływ na jednostki, ale również mają znaczenie dla funkcjonowania firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

Wśród firm z Europy daje się zauważyć rosnące obawy związane z niewypłacalnymi klientami. W 2019 r. stwierdziło w ten sposób 16%, w 2018 r. mniej, bo 12%.

„Stały trend zadłużania się na Święta w dalszym ciągu martwi tych, którzy chcą zrównoważonej gospodarki, zarówno dla jednostek, jak i dla firm. Misją Intrum jest wspieranie osób zadłużonych w wyjściu na finansową prostą i sprawianie, że firmy otrzymują swoje płatności na czas” – mówi Anna Fall, Chief Brand & Communications Officer w Intrum.

Źródło: Intrum

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764