logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Prawdziwy obraz polskiego marketingu: Marketing Survey 2020

  PR 07.12.2020, przeczytano 871 razy
ilustracjastrzałka

Jaki jest prawdziwy obraz polskiego marketingu? Czego szefowie firm oczekują od tytułowego działu? Czy ten zaciągnął dług organizacyjny, który teraz musi spłacać? A może nie będzie w stanie, ponieważ nie jest traktowany w sposób odpowiedni, nie posiada stosownych danych oraz narzędzi? Na te i wiele innych pytań odpowiada pierwszy taki raport w Polsce: Marketing Survey 2020, który został przygotowany przez MKTout, Abananę, Marketing Przy Kawie oraz Brief.pl.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/prawdziwy-obraz-polskiego-marketingu%3A-marketing-survey-2020,389486,artykul.html

- Marketing. Chyba nie ma drugiego słowa w biznesie, które rodziłoby tyle emocji, skrajnych opinii i fałszywych przekonań. Ten stan wpływa nie tylko na losy marketingu i marketerów, ale przede wszystkim na kondycję biznesu. Przykład: dane jasno wskazują, że firmy mające marketerów w zarządzie w trudnych czasach osiągają o 3% lepsze wyniki niż konkurencja, ale jednocześnie tylko 0,5% członków zarządów to marketerzy i tylko 4% członków zarządu uważa, że marketing może im pomóc w podejmowaniu decyzji – pisze organizator i pomysłodawca badania oraz raportu Piotr Golczyk, founder MKTout.

W badaniach pogłębionych w Marketing Survey 2020, czyli rozmowach z szefami firm, członkami zarządu, właścicielami wyraźnie widać, że marketing znaczy to, co znaczy dla kogoś, kto trzyma władzę. Od tego, że marketing to ludzie od kolorów przez my mówimy, co robić, a oni szukają narzędzi, po chciałbym, żeby byli świadomi biznesowo, ale nie są.

ilustracjastrzałka

Działy marketingu często narzekają na swoją sytuację. Za dużo pracy, za mało ludzi, nikt ich nie docenia i gdy tylko firma ma gorszy okres, to zaczyna od zwolnień pracowników w tym właśnie dziale.

Dlaczego tak się dzieje? Golczyk stawia śmiałą tezę: - Mam wrażenie, że gdyby nie wsparcie konkursów branżowych i „marketingowej braci”, która pomaga sobie wzajemnie, to mielibyśmy najbardziej depresyjną grupę zawodową w Polsce. Jako branża sami kręcimy na siebie bat, zupełnie biernie godząc się na to, że nie próbujemy nawet powalczyć o większą odpowiedzialność w firmie. Po blisko 20 latach pracy w branży doskonale wiem, że to walka z wiatrakami, ale kto nie próbuje, kto nie szuka sposobu, ten nie daje sobie nawet szansy.

ilustracjastrzałka

Co na ten temat sądzą inni niezależni eksperci? Czy mają odmienne zdanie od Piotra Golczyka? Swoimi spostrzeżeniami w raporcie podzielili się również:

  • Aleksandra Kucała, Category Manager Wawel SA
  • Grzegorz Barszcz, Wiceprezes zarządu Politan Sp. z o.o. S.K.A., Trener Biznesu
  • Jacek Szlak, Redaktor naczelny Marketing przy Kawie
  • Łukasz Wołek, CEO Grupy Eura7
  • Marcin Mikucki, Dyrektor Departamentu Komunikacji, Marketingu i Sprzedaży Ekstraklasa S.A.
  • Mateusz Małek, Dyrektor ds. Marketingu i PR Blachotrapez Sp. z o.o.
  • Piotr Bucki, Wiceprezes, CTO j-labs
  • Wojciech Mach, Managing Director GFT Poland.

Raport został podzielony na kilka rozdziałów. Poszczególne sekwencje obejmują m.in. sprecyzowane oczekiwania CEO oraz zarządu wobec działu marketingu, ocenę własną tegoż, ale również próbę zrozumienia tematu budżetu marketingowego w ujęciu decyzyjności, celowości oraz wysokości. Ukazane zostały też różnice w odpowiedziach głównych grup ankietowanych. Swoje zdanie na temat działów marketingu wyraziły także zewnętrzne agencje marketingowe.

ilustracjastrzałka

Raport, który można pobrać od 2 grudnia TUTAJ, ma formę żywego dokumentu, co oznacza, że czytelnik może podzielić się swoim komentarzem do badania, a autorzy umieszczą go w raporcie on-line.

Źródło: Abanana

Dodatkowe informacje:

Badanie przeprowadziła niezależna agencja badań rynku i opinii publicznej INQUISIO.research w pierwszym kwartale 2020 roku na zlecenie MKTout na grupie 403 respondentów.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pekao S.A.: bankowość prywatna z nowym designem placówek i aplikacji
Bank Pekao S.A. otworzył dwie pierwsze placówki bankowości prywatnej w zupełnie nowym formacie. W Warszawie i Łodzi klienci mogą już korzystać z nowoczesnych a zarazem eleganckich przestrzeni z elementami wystroju projektantów nurtu modernistycznego. Klienci bankowości prywatnej Pekao z pewnością dostrzegą też zmianę tła w aplikacji mobilnej PeoPay, w której udostępniona...
Zeromat wspiera rebranding Pepsi
Pepsi zaprasza wszystkich fanów marki do świętowania i powitania Pepsi Zero Cukru. Tuż przy rondzie ONZ, w centrum Warszawy, czekać będzie na nich wyjątkowa atrakcja — Zeromat. To pierwszy tego rodzaju automat marki, w którym oddając puste opakowanie po produkcie, w zamian otrzymujesz dwa pełnowymiarowe napoje gratis. Od teraz aż do 13 kwietnia możesz przyjść i...
Wojciech Borowski wraca na stanowisko w McCann
Po dwóch latach Wojciech Borowski ponownie obejmuje stanowisko Dyrektora Zarządzającego McCANN, jednocześnie pełniąc funkcję Group CEO McCANN Poland. Marcin Sosiński, dotychczasowy Dyrektor Zarządzający, który łączył tę rolę ze stanowiskiem Dyrektora Kreatywnego, zdecydował się opuścić agencję po 14 latach pracy.
Newline podsumowuje sprzedaż monitorów w Polsce
Newline Interactive to dobrze znany na polskim rynku dostawca monitorów interaktywnych. Odpowiedź na pytanie – jak dobrze znany – przyniosło podsumowanie sprzedaży w roku 2023. Raport przygotowany przez Futuresource Consulting nie pozostawia wątpliwości - co 5. sprzedany w Polsce monitor interaktywny to Newline. Udział rynkowy Newline Interactive wyniósł 19.06% - co daje marce...
Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764