logo
WIADOMOŚCI

Prawicowe tygodniki zwiększają wpływy z reklam

redakcja   27.04.2016, przeczytano 762 razy

Jak donosi Press, powołując się na dane cennikowe Kantar Media, prawicowe tygodniki opinii znacznie zwiększyły przychody z reklam w pierwszym kwartale 2016. Rekordzista - Gazeta Polska - potroił wpływy z tego źródła.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/prawicowe-tygodniki-zwiekszaja-wplywy-z-reklam,28358,artykul.html

Wg Press Gazeta Polska odnotowała wzrost o 330 procent, zaś tygodnik W Sieci o ponad 50 procent. Największe dochody odnotował tygodnik Wprost (wzrost o blisko 4 procent). Spory wzrost odnotował też m.in. tygodnik Do Rzeczy, zwiększając wpływy reklamowe o blisko 40 procent.

Odwrotna sytuacja dotyczy np. tygodnika Newsweek Polska (spadek wpływów o ponad 18 procent, Polityka (spadek o ponad 22 procent) czy Tygodnika Powszechnego (spadek o ponad 13 procent).

Tekst nie precyzuje jaki wpływ na to zjawisko miały reklamy kierowane do mediów przez rząd i spółki Skarbu Państwa. Przypomnijmy, że w mediach prawicowych bardzo mocno stawia się poprzednim władzom zarzut kupowania przychylności uprzywilejowanych mediów poprzez tendencyjne lokowanie państwowych budżetów reklamowych.

Źródło: Press

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Badanie: Wydatki reklamowe w maju. Przoduje handel
Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w maju 2018 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, motoryzacyjnej, finansowej i telekomunikacyjnej.
Taki sam czas na stronach WWW z nowymi technologiami dla pań i panów
Okazuje się, że w maju 2018 roku na stronach WWW związanymi z nowymi technologiami płeć piękna spędzała prawie tyle samo czasu co panowie. Sprawdź ciekawostki o polskich internautach, które przygotowała firma Gemius.
Klasyka rocka na wakacje w Rock Radiu
Już od najbliższego poniedziałku, 25 czerwca br. Rock Radio zagra klasykę rocka według wakacyjnej ramówki. Na antenie będzie można usłyszeć m.in. Piotra Kędzierskiego, Łukasza Ciechańskiego i Adama Wajraka, a w Studiu Letnim Rock Radia znani muzycy raz w tygodniu będą na żywo wybierać swoją ulubioną rockową klasyczną 10-tkę.
Współczesny konsument – przed tv z telefonem w ręku
Ponad 90 proc. polskich internautów w czasie bloków reklamowych w telewizji korzystało ze smartfona. Jedna trzecia przeglądała w tym czasie aplikacje społecznościowe, a co piąta osoba grała w gry. Co jeszcze wiemy o jakości kontaktu z reklamą na wielu ekranach? Sprawdź najnowszą analizę Gemiusa przeprowadzoną dzięki pierwszemu na rynku polskim badaniu...
„Wyborcza na Początek Lata” – mnóstwo czytania na najdłuższe dni w roku
Już w najbliższą sobotę, 23 czerwca br. ukaże się wyjątkowy numer „Gazety Wyborczej”. Z okazji rozpoczynającego się lata będzie do niego dołączone specjalne wydanie „Magazynu Świątecznego” – „Wyborcza na Początek Lata”, a także przewodnik kulturalny „Co Jest Grane Latem” oraz, jak w każdą sobotę, nowy numer...
 
niedziela 24.06.2018, 75 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone