Jak donosi Press, powołując się na dane cennikowe Kantar Media, prawicowe tygodniki opinii znacznie zwiększyły przychody z reklam w pierwszym kwartale 2016. Rekordzista - Gazeta Polska - potroił wpływy z tego źródła.
Wg Press Gazeta Polska odnotowała wzrost o 330 procent, zaś tygodnik W Sieci o ponad 50 procent. Największe dochody odnotował tygodnik Wprost (wzrost o blisko 4 procent). Spory wzrost odnotował też m.in. tygodnik Do Rzeczy, zwiększając wpływy reklamowe o blisko 40 procent.
Odwrotna sytuacja dotyczy np. tygodnika Newsweek Polska (spadek wpływów o ponad 18 procent, Polityka (spadek o ponad 22 procent) czy Tygodnika Powszechnego (spadek o ponad 13 procent).
Tekst nie precyzuje jaki wpływ na to zjawisko miały reklamy kierowane do mediów przez rząd i spółki Skarbu Państwa. Przypomnijmy, że w mediach prawicowych bardzo mocno stawia się poprzednim władzom zarzut kupowania przychylności uprzywilejowanych mediów poprzez tendencyjne lokowanie państwowych budżetów reklamowych.
Źródło: Press