logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Prawicowe tygodniki zwiększają wpływy z reklam

   27.04.2016, przeczytano 965 razy

Jak donosi Press, powołując się na dane cennikowe Kantar Media, prawicowe tygodniki opinii znacznie zwiększyły przychody z reklam w pierwszym kwartale 2016. Rekordzista - Gazeta Polska - potroił wpływy z tego źródła.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/prawicowe-tygodniki-zwiekszaja-wplywy-z-reklam,28358,artykul.html

Wg Press Gazeta Polska odnotowała wzrost o 330 procent, zaś tygodnik W Sieci o ponad 50 procent. Największe dochody odnotował tygodnik Wprost (wzrost o blisko 4 procent). Spory wzrost odnotował też m.in. tygodnik Do Rzeczy, zwiększając wpływy reklamowe o blisko 40 procent.

Odwrotna sytuacja dotyczy np. tygodnika Newsweek Polska (spadek wpływów o ponad 18 procent, Polityka (spadek o ponad 22 procent) czy Tygodnika Powszechnego (spadek o ponad 13 procent).

Tekst nie precyzuje jaki wpływ na to zjawisko miały reklamy kierowane do mediów przez rząd i spółki Skarbu Państwa. Przypomnijmy, że w mediach prawicowych bardzo mocno stawia się poprzednim władzom zarzut kupowania przychylności uprzywilejowanych mediów poprzez tendencyjne lokowanie państwowych budżetów reklamowych.

Źródło: Press

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764