logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Prawie 2 miliony adresów do przejęcia po uwolnieniu domeny .uk

  PR 10.07.2019, przeczytano 199 razy

Od 1 lipca br. została uwolniona rejestracja domen z rozszerzeniem .UK. Do tej pory swój adres w takiej domenie mogły rejestrować wyłącznie podmioty, które posiadały wcześniej zarejestrowane domeny z następującymi rozszerzeniami: co.uk, org.uk, me.uk, .net.uk, .plc.uk oraz .ltd.uk. Spośród około 10 milionów adresów z tymi rozszerzeniami zgłoszono prawa do niewiele ponad 8 milionów analogicznych adresów .UK – wynika z danych serwisu Domeny.pl, który specjalizuje się w umożliwianiu użytkownikom rejestracji nietypowych domen z całego świata.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/prawie-2-miliony-adresow-do-przejecia-po-uwolnieniu-domeny-.uk,383187,artykul.html

Krótka domena .UK została wprowadzona w czerwcu 2014 roku przez organizację Nominet, która zarządza domenami na terenie Wielkiej Brytanii. Wszyscy właściciele domen z rodziny UK mieli pięć lat, żeby zarejestrować swoją domenę także z krótkim rozszerzeniem .UK.

- Z tego prawa skorzystano dla 8.12 milionów domen, co oznacza, że pozostało ponad 1.8 milion domen, dla których nie potwierdzono adresu z rozszerzeniem .UK. Teraz każdy może zarejestrować te adresy na zasadzie: kto pierwszy, ten lepszy. To spora gratka dla osób szukających okazji inwestycyjnych na rynku domen, ale także po prostu możliwość zarejestrowania atrakcyjnej domeny .UK przez wszystkie organizacje adresujące swoją ofertę do mieszkańców Wielkiej Brytanii – mówi Elżbieta Kornaś, Brand Director w serwisie Domeny.pl.

Wedle przedstawicielki Domeny.pl, adresy internetowe z brytyjskiego rynku nie cieszą się aż tak dużą popularnością na rynku wtórnym, jak np. adresy w domenie .com czy innych najpopularniejszych nietypowych domenach, jak .online, .cloud czy .app. Niemniej jednak nie brakuje przykładów wielu bardzo dużych transakcji domenowych z tego rynku, jak choćby ta dotycząca adresu Furniture.co.uk, który został sprzedany na rynku wtórnym za 650 tys. dolarów, czy Purple.co.uk – za 158 tys. dolarów.

- Wedle danych firmy Namebio, ogółem wartość wszystkich transakcji na rynku wtórnym dla domen brytyjskich wyniosła w minionym roku 542 tys. dolarów przy 225 transakcjach. Średnia wartość sprzedanej domeny to 3287 dolarów. Z kolei w pierwszej połowie tego roku sprzedano na rynku wtórnym 57 domen za łącznie ponad 194 tys. dolarów. Teraz wartość tych transakcji może gwałtownie wzrosnąć, bo wiele firm po prostu mogło nie pamiętać, że powinna potwierdzić swoje prawa do domeny .UK i może chcieć to zrobić dopiero teraz, nawet odkupując taką domenę od nowego właściciela – komentuje przedstawicielka Domeny.pl.

Źródło: Domeny.pl

www.domeny.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Internet 5. generacji dzięki komunikacji kwantowej?
Powstają pierwsze systemy komunikacji kwantowej, które posłużą do skonstruowania komputerów nowej generacji. Upowszechnienie komunikacji i urządzeń kwantowych przyczyni się do powstania bezpiecznego internetu, przyspieszy proces analizy dużych zbiorów danych zgromadzonych w ramach big data, pozwoli opracować niezawodne szyfry oraz udoskonalić technologię uczenia maszynowego.​...
Radio Pogoda w wygodnej aplikacji mobilnej
Wszyscy, którzy kochają piosenki sprzed lat i wyjątkowe audycje Radia Pogoda, mogą ich teraz słuchać w nowej aplikacji mobilnej na urządzenia z systemem Android i iOS. Dzięki aplikacji stacja oferuje dostęp do swojego programu na żywo wszędzie tam, gdzie jest zasięg internetu, a dodatkowo zachęca słuchaczy do udziału z zabawach antenowych i kontaktu z redakcją.
W czwartek, 18 lipca, kanał Kino Polska Muzyka osiągnął 0,26% udziału w oglądalności widowni komercyjnej, dzięki czemu zajął pierwsze miejsce wśród kanałów muzycznych nadawanych kablowo lub satelitarnie.
Awans w Biurze Reklamy Multikino Media - Łukasz Gawęcki zostaje senior sales managerem
Łukasz Gawęcki awansował na stanowisko senior sales manager w Biurze Reklamy Multikino Media, zajmującym się m.in. sprzedażą reklamy kinowej, sponsoringiem i akcjami specjalnymi.
Marcin Wesołek pokieruje działem Sport Gazety Wyborczej
Od 1 września br. kierownikiem działu Sport "Gazety Wyborczej" będzie Marcin Wesołek, obecny redaktor naczelny "Gazety Wyborczej Poznań". Zastąpi Radosława Leniarskiego, który pozostanie w zespole dziennika.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764