logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Prawie 2 miliony adresów do przejęcia po uwolnieniu domeny .uk

  PR 10.07.2019, przeczytano 422 razy

Od 1 lipca br. została uwolniona rejestracja domen z rozszerzeniem .UK. Do tej pory swój adres w takiej domenie mogły rejestrować wyłącznie podmioty, które posiadały wcześniej zarejestrowane domeny z następującymi rozszerzeniami: co.uk, org.uk, me.uk, .net.uk, .plc.uk oraz .ltd.uk. Spośród około 10 milionów adresów z tymi rozszerzeniami zgłoszono prawa do niewiele ponad 8 milionów analogicznych adresów .UK – wynika z danych serwisu Domeny.pl, który specjalizuje się w umożliwianiu użytkownikom rejestracji nietypowych domen z całego świata.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/prawie-2-miliony-adresow-do-przejecia-po-uwolnieniu-domeny-.uk,383187,artykul.html

Krótka domena .UK została wprowadzona w czerwcu 2014 roku przez organizację Nominet, która zarządza domenami na terenie Wielkiej Brytanii. Wszyscy właściciele domen z rodziny UK mieli pięć lat, żeby zarejestrować swoją domenę także z krótkim rozszerzeniem .UK.

- Z tego prawa skorzystano dla 8.12 milionów domen, co oznacza, że pozostało ponad 1.8 milion domen, dla których nie potwierdzono adresu z rozszerzeniem .UK. Teraz każdy może zarejestrować te adresy na zasadzie: kto pierwszy, ten lepszy. To spora gratka dla osób szukających okazji inwestycyjnych na rynku domen, ale także po prostu możliwość zarejestrowania atrakcyjnej domeny .UK przez wszystkie organizacje adresujące swoją ofertę do mieszkańców Wielkiej Brytanii – mówi Elżbieta Kornaś, Brand Director w serwisie Domeny.pl.

Wedle przedstawicielki Domeny.pl, adresy internetowe z brytyjskiego rynku nie cieszą się aż tak dużą popularnością na rynku wtórnym, jak np. adresy w domenie .com czy innych najpopularniejszych nietypowych domenach, jak .online, .cloud czy .app. Niemniej jednak nie brakuje przykładów wielu bardzo dużych transakcji domenowych z tego rynku, jak choćby ta dotycząca adresu Furniture.co.uk, który został sprzedany na rynku wtórnym za 650 tys. dolarów, czy Purple.co.uk – za 158 tys. dolarów.

- Wedle danych firmy Namebio, ogółem wartość wszystkich transakcji na rynku wtórnym dla domen brytyjskich wyniosła w minionym roku 542 tys. dolarów przy 225 transakcjach. Średnia wartość sprzedanej domeny to 3287 dolarów. Z kolei w pierwszej połowie tego roku sprzedano na rynku wtórnym 57 domen za łącznie ponad 194 tys. dolarów. Teraz wartość tych transakcji może gwałtownie wzrosnąć, bo wiele firm po prostu mogło nie pamiętać, że powinna potwierdzić swoje prawa do domeny .UK i może chcieć to zrobić dopiero teraz, nawet odkupując taką domenę od nowego właściciela – komentuje przedstawicielka Domeny.pl.

Źródło: Domeny.pl

www.domeny.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Paweł Kapusta redaktorem naczelnym WP
Paweł Kapusta, dotychczasowy zastępca redaktora naczelnego i szef WP Magazynu, awansuje na stanowisko redaktora naczelnego Wirtualnej Polski. Dotychczasowy redaktor naczelny Piotr Mieśnik postanowił rozstać się z firmą. Do zmiany dojdzie 1 marca.
Marta Błażejowska zastępczynią szefa działu Foto Wyborczej
"Wyborcza" ogłosiła dalsze zmiany w dziale Foto - od lutego 2023 r. Marta Błażejowska jest zastępczynią Sławomira Kamińskiego, szefa zespołu oraz Agencji Wyborcza.pl. Błażejowska zastąpiła Rafała Szczepankowskiego, który pozostał w zespole jako fotoedytor.
Awanse w serwisach Wirtualnej Polski
Wiktoria Jakubowska-Karbowniczek awansowała na stanowisko zastępczyni redaktora naczelnego Wirtualnej Polski. Jej dotychczasowe stanowisko szefowej WP Kobiety objęła Patrycja Ceglińska-Włodarczyk. Julia Alama została szefową Pyszności.pl.
AMS aktualizuje cennik i politykę handlową z uwzględnieniem zmian wielkości widowni
W 2023 roku AMS wzmacnia swoją ofertę cyfrową i kontynuuje wdrożenie rozwiązań prośrodowiskowych, a w nowym cenniku oraz polityce handlowej uwzględnia zmiany wielkości widowni swoich nośników.
Ludmiła Lib przechodzi z Mindshare do Httpool
Ludmiła Lib dołączyła do zespołu Httpool, obejmując stanowisko SMB Lead Researcher w globalnych strukturach tej firmy. Ostatnio pracowała w Mindshare Polska, jako Research Manager. Httpool jest największym na świecie globalnym partnerem reklamowym czołowych platform social mediowych, takich jak m.in.: Twitter, TikTok, Facebook, Spotify, Snapchat, Warner Music, Reddit czy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764