logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Prawnicy: czy reklama w Google jest reklamą?

   12.05.2011, przeczytano 3453 razy

W internetowych wyszukiwarkach i na portalach prawniczych coraz częściej obok nagłówka „reklama Google" spotkać można  anonse, w których adwokaci informują o swoich  usługach. Czy „reklama Google" jest rzeczywiście reklamą oraz czy pozycjonowanie miejsca w wyszukiwarce za pomocą tej usługi nie narusza owej adwokackiej godności – pyta Rzeczpospolita?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/prawnicy%3A-czy-reklama-w-google-jest-reklama,12518,artykul.html

Zjawisko to wywołuje gorącą dyskusję w środowisku, co przyznają niektórzy rozmówcy Rzeczpospolitej korzystający z takich usług Google'a.

Etyczny kodeks adwokatów pozwala im informować o świadczonej pomocy prawnej m.in. poprzez umieszczanie informacji na stronach internetowych oraz danych o tych stronach w wyszukiwarkach. Kodeks zakazuje im jednak pozyskiwania klientów w sposób sprzeczny z godnością zawodu, w tym korzystania z reklamy.

Cytowani przez Rzeczpospolitą prawnicy i przedstawiciel Komisji Etyki Zawodowej Naczelnej Rady Adwokackiej usiłują dowieść, że linki sponsorowane oraz pozycjonowanie strony nie są reklamą, bo działalność taka ma tylko charakter informacyjny, "bez zachwalania kancelarii"...

Więcej: Rzeczpospolita


REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Ciekawe, że kolegów prawników oraz "prawników-etyków" tak bardzo mierzi pojęcie "reklama", a nie czują dyskomfortu kręcąc i matacząc przy próbach naginania jego definicji na własny użytek. Naszym zdaniem ci państwo powinni się raczej zastanowić, czy tak naciągane usprawiedliwienia nie naruszają "adwokackiej godności" zdecydowanie bardziej niż korzystanie z reklamy sieci. Ciekawe który z owych prawników zgodziłby się np. cofnąć zarzuty wobec firmy farmaceutycznej, która złamałaby zakaz reklamy leków argumentując, że ograniczyła się do przekazu o charakterze informacyjnym? Co by było, gdyby koncerny tytoniowe, argumentując podobnie, zaczęły łamać zakaz reklamy papierosów informując nas na billboardach jak wygląda opakowanie produktu, zaś producenci wódki próbowali informować społeczeństwo w jakiej temperaturze najlepiej spożywać ich trunek?

avatar użytkownika
,

Używanie pojęcia "reklama" jest tu bez sensu, bo zaraz znajdzie się ktoś, kto wykaże, że np. reklama jest tam gdzie jest wynajem mediów. Tutaj trzeba raczej mówić o promocji - wówczas łatwiej wykazać, że strona internetowa spełnia role promocyjną, bo nawet jeśli treści ograniczają się do informacji, to pracuje ona przecież na budowanie wizerunku kancelarii czy pojedynczego prawnika - czyli służy promocji, podobnie jak wszystkie działania służące poprawie efektywności takiej stron, jak np. linki sponsorowane, pozycjonowanie itd.

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764