W internetowych wyszukiwarkach i na portalach prawniczych coraz częściej obok nagłówka „reklama Google" spotkać można anonse, w których adwokaci informują o swoich usługach. Czy „reklama Google" jest rzeczywiście reklamą oraz czy pozycjonowanie miejsca w wyszukiwarce za pomocą tej usługi nie narusza owej adwokackiej godności – pyta Rzeczpospolita?
Zjawisko to wywołuje gorącą dyskusję w środowisku, co przyznają niektórzy rozmówcy Rzeczpospolitej korzystający z takich usług Google'a.
Etyczny kodeks adwokatów pozwala im informować o świadczonej pomocy prawnej m.in. poprzez umieszczanie informacji na stronach internetowych oraz danych o tych stronach w wyszukiwarkach. Kodeks zakazuje im jednak pozyskiwania klientów w sposób sprzeczny z godnością zawodu, w tym korzystania z reklamy.
Cytowani przez Rzeczpospolitą prawnicy i przedstawiciel Komisji Etyki Zawodowej Naczelnej Rady Adwokackiej usiłują dowieść, że linki sponsorowane oraz pozycjonowanie strony nie są reklamą, bo działalność taka ma tylko charakter informacyjny, "bez zachwalania kancelarii"...
Więcej: Rzeczpospolita