logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Prawnicy: czy reklama w Google jest reklamą?

   12.05.2011, przeczytano 3181 razy

W internetowych wyszukiwarkach i na portalach prawniczych coraz częściej obok nagłówka „reklama Google" spotkać można  anonse, w których adwokaci informują o swoich  usługach. Czy „reklama Google" jest rzeczywiście reklamą oraz czy pozycjonowanie miejsca w wyszukiwarce za pomocą tej usługi nie narusza owej adwokackiej godności – pyta Rzeczpospolita?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/prawnicy%3A-czy-reklama-w-google-jest-reklama,12518,artykul.html

Zjawisko to wywołuje gorącą dyskusję w środowisku, co przyznają niektórzy rozmówcy Rzeczpospolitej korzystający z takich usług Google'a.

Etyczny kodeks adwokatów pozwala im informować o świadczonej pomocy prawnej m.in. poprzez umieszczanie informacji na stronach internetowych oraz danych o tych stronach w wyszukiwarkach. Kodeks zakazuje im jednak pozyskiwania klientów w sposób sprzeczny z godnością zawodu, w tym korzystania z reklamy.

Cytowani przez Rzeczpospolitą prawnicy i przedstawiciel Komisji Etyki Zawodowej Naczelnej Rady Adwokackiej usiłują dowieść, że linki sponsorowane oraz pozycjonowanie strony nie są reklamą, bo działalność taka ma tylko charakter informacyjny, "bez zachwalania kancelarii"...

Więcej: Rzeczpospolita


REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Ciekawe, że kolegów prawników oraz "prawników-etyków" tak bardzo mierzi pojęcie "reklama", a nie czują dyskomfortu kręcąc i matacząc przy próbach naginania jego definicji na własny użytek. Naszym zdaniem ci państwo powinni się raczej zastanowić, czy tak naciągane usprawiedliwienia nie naruszają "adwokackiej godności" zdecydowanie bardziej niż korzystanie z reklamy sieci. Ciekawe który z owych prawników zgodziłby się np. cofnąć zarzuty wobec firmy farmaceutycznej, która złamałaby zakaz reklamy leków argumentując, że ograniczyła się do przekazu o charakterze informacyjnym? Co by było, gdyby koncerny tytoniowe, argumentując podobnie, zaczęły łamać zakaz reklamy papierosów informując nas na billboardach jak wygląda opakowanie produktu, zaś producenci wódki próbowali informować społeczeństwo w jakiej temperaturze najlepiej spożywać ich trunek?

avatar użytkownika
,

Używanie pojęcia "reklama" jest tu bez sensu, bo zaraz znajdzie się ktoś, kto wykaże, że np. reklama jest tam gdzie jest wynajem mediów. Tutaj trzeba raczej mówić o promocji - wówczas łatwiej wykazać, że strona internetowa spełnia role promocyjną, bo nawet jeśli treści ograniczają się do informacji, to pracuje ona przecież na budowanie wizerunku kancelarii czy pojedynczego prawnika - czyli służy promocji, podobnie jak wszystkie działania służące poprawie efektywności takiej stron, jak np. linki sponsorowane, pozycjonowanie itd.

Najnowsze w tym dziale

Brother znalazł się na liście „World's Best Employers” (Najlepszych pracodawców świata) w 2020 r. organizowanej przez Forbes Magazine we współpracy z firmą Statista. Brother uplasował się na 130 miejscu wśród 750 innych firm.
Październik pod niektórymi względami przypominał marzec: pandemia się nasilała, liczba zakażeń rosła, a wraz z nimi pojawiały się nowe ograniczenia w prowadzeniu biznesu. Od 17 października do czerwonej strefy weszły 152 powiaty, czyli w przybliżeniu 1/2 Polski. Od 24 października czerwona strefa objęła cały kraj. Dla gospodarki oznaczało to szereg zakazów...
O wprowadzenie korzystnych zapisów dla firm około targowych – zwraca się w ich imieniu do świętokrzyskich parlamentarzystów Karol Salawa – przedsiębiorca z podkieleckich Chęcin, działający w branży targowej. Chodzi o udzielenie przez rząd w kolejnej wersji tarczy wsparcia dla firm projektujących i budujących stoiska targowe oraz trudniących się spedycją...
- W sytuacji niepewności, z którą związany jest największy kryzys, jaki mamy po 30 latach stabilnego wzrostu, naturalną postawą ludzką jest przypatrywanie się sytuacji. Firmy, jeśli już decydują się na inwestycje, to słusznie stawiają na cyfryzację i technologie, dostosowując się do zmian, jakie w modelach biznesowych spowodowała pandemia - mówił...
Koniec ulgi abolicyjnej, wyższe podatki dla pracujących za granicą
Od 1 stycznia 2021 r. Polacy pracujący w takich krajach, jak np. Belgia, USA, Dania czy Holandia, nie będą mogli już skorzystać z ulgi abolicyjnej, która pozwalała odliczyć podatek za zarobki za granicą. Miała ona zastosowanie, jeśli podatek należny w obcym kraju był niższy niż w Polsce. Eksperci inFakt wskazują, że na mocy znowelizowanej ustawy konieczne będzie...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764