Kampania „Akcja Kardioprotekcja”, zrealizowana przez agencję PRCN, została uhonorowana Złotą Nagrodą w kategorii „Public Relations Campaign - Healthcare” w międzynarodowym konkursie kreatywnym NYX Awards. Inicjatorem kampanii jest Zentiva Polska, producent leku Polocard.
NYX Awards to prestiżowy, międzynarodowy konkurs, który nagradza wybitne osiągnięcia w branży kreatywnej i marketingowej. W ramach konkursu wyróżniane są projekty z różnych dziedzin, takich jak reklama i design, komunikacja strategiczna, kampanie marketingowe oraz media cyfrowe – w tym strony internetowe, wideo i social media. Konkurs jest otwarty dla uczestników o różnej skali działania, od niewielkich, niezależnych firm aż po największe agencje światowe. Jego misją jest docenienie kreatywności i innowacyjności, które stanowią fundament branży kreatywnej i marketingowej. Od momentu powstania w 2018 roku, NYX Awards przyciągnął tysiące zgłoszeń z ponad 60 krajów, dzięki czemu stał się konkursem o globalnym zasięgu. Konkurs uznaje, że kreatywność nie zna granic, i zapewnia przestrzeń, gdzie każdy uczestnik może zaprezentować swoje osiągnięcia i zabłysnąć na arenie międzynarodowej.
Ogólnopolska kampania firmy Zentiva, zrealizowana przez agencję PRCN, została wyróżniona Złotą Nagrodą za wyjątkową jakość, kreatywność i innowacyjność. „Akcja Kardioprotekcja” ma na celu zwiększenie świadomości na temat profilaktyki chorób sercowo-naczyniowych oraz poprawę dostępu do kardioprotekcji i rehabilitacji kardiologicznej w Polsce. Sponsorem kampanii jest firma Zentiva Polska – producent leku Polocard. Strategia kampanii opiera się na promowaniu czterech kluczowych filarów tj. regularne stosowanie leków, wsparcie psychologiczne, zbilansowana dieta i aktywność fizyczna.
W Polsce choroby układu krążenia przewodzą stawce przyczyn umieralności. W 2023 roku podczas I edycji kampanii przeprowadziliśmy badanie, z którego wynika, że aż 2/3 Polaków nie zna pojęcia rehabilitacji kardiologicznej, a 85% badanych nie wiedziało, czym jest kardioprotekcja. Utwierdziło nas to w przekonaniu, że istnieje w Polsce potrzeba edukacji społeczeństwa w zakresie profilaktyki kardiologicznej. Wierzymy, że nasze zaangażowanie poprawi dostępność do rehabilitacji kardiologicznej i wpłynie pozytywnie na stan serca Polek
i Polaków – podkreśla Zofia Kurek-Maciejewicz, Head of Communications Zentiva Poland.
Paulina Kacprzak, Group Product Manager w Zentiva Polska dodaje: Szczególnie w dzisiejszych czasach ludzie potrzebują dostępu do dobrej jakości leków i opieki zdrowotnej w przystępnej cenie. Dążymy do tego, aby lek Polocard dzięki kampanii zarówno stał się rozpoznawalny wśród pacjentów i personelu medycznego, jak również był rekomendowany przez farmaceutów. Dzięki kampanii, lek Polocard jest stosowany zgodnie z zaleceniami medycznymi, w trosce o zdrowie pacjentów.
O kampanii wypowiedziała się Iwona Kubicz, Managing Director w PRCN: W ramach kampanii Akcja Kardioprotekcja dotarliśmy z naszymi działaniami do blisko 20 mln Polaków. Wspólnie z marką Polocard oraz gronem ekspertów i ambasadorów kampanii przeprowadziliśmy w ostatnich dwóch latach liczne akcje, zwiększające wiedzę na temat skutecznej profilaktyki chorób serca, jak i konieczności poddania się rehabilitacji po wystąpieniu incydentu kardiologicznego. Konsekwentnie docieraliśmy z wypracowanymi rozwiązaniami do osób
z grupy podwyższonego ryzyka, farmaceutów, decydentów oraz branżowych i regionalnych mediów.
Źródło: PRCN