logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Preferencje i zwyczaje upominkowe Polaków

  PR 02.12.2019, przeczytano 261 razy
ilustracjastrzałka

Rozpoczął się grudzień, wkrótce Mikołajki i pierwsza okazja, aby obdarować upominkiem najbliższych. Z tej okazji serwis Prezentmarzeń sprawdził jak zmieniają się zwyczaje i preferencje prezentowe Polaków.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/preferencje-i-zwyczaje-upominkowe-polakow,384935,artykul.html

Jak wynika z badania serwisu Prezentmarzeń  „Zmiany w zwyczajach i preferencjach świątecznych Polaków” 37% respondentów uważa, że coraz więcej z roku na rok kupujemy upominków w Internecie.  Według 27% stajemy się bardziej wygodni ofiarując na prezent vouchery i karty podarunkowe. Jak podkreśla 23% Polaków coraz częściej zamiast prezentów materialnych wolimy takie, które pozwalają nam rozwijać pasje czy miło spędzić czas.

Dla 35% zapytanych Polaków kupowanie upominków to wciąż wyzwanie, ponieważ boimy się porażki w wyborze prezentów dla bliskich. Według 27% respondentów zajmuje nam to zbyt dużo czasu. Aż 23% Polaków przyznaje, że nie zna preferencji prezentowych najbliższych. Tylko 15% z zapytanych dobrze sobie radzi z tym wyzwaniem.

Według co trzeciego Polaka, z roku na rok kupujemy coraz mniej tradycyjnych upominków świątecznych, gdyż te tradycyjne zastępujemy voucherami i kartami podarunkowymi. Jak pokazują wyniki badania, według 26% respondentów w dużym stopniu wpływ na wybór prezentów i oczekiwania prezentowe ma współcześnie rozwój technologii. Jak zauważa 19% zapytanych Polaków powodem spadku kupna tradycyjnych upominków jest także fakt, że chcemy bliskim osobom podarować bardziej oryginalny prezent, na przykład w formie przeżycia.

- Zmieniające się zwyczaje świąteczne i współczesny styl życia Polaków przekłada się na formę prezentów, które ofiarowujemy i chcemy otrzymywać. Coraz chętniej bliskim osobom chcemy podarować zamiast upominku materialnego atrakcję, która dostarczy im nie tylko wiele radości, ale również niezapomnianych emocji z realizacji. Dlatego Polacy coraz chętniej decydują się na prezenty w formie przeżyć, pozwalające niejednokrotnie spełniać marzenia i realizować pasje. W efekcie pod poduszką i choinką lądują na przykład voucher na jazdę off road, zajęcia taneczne, warsztaty kulinarne czy relaksujące masaże. Dzięki dużej różnorodności upominków w formie przeżyć, każdy może znaleźć emocje na miarę swoich potrzeb. – komentuje Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.

Obdarowywanie się w grudniu prezentami to wciąż jeden z najważniejszych zwyczajów w polskiej tradycji obchodzenia świąt jak podkreśla 21% Polaków. Najważniejszym jest biesiadowanie przy wigilijnym stole według 29% respondentów i ubieranie choinki – jak zaznacza 22%. Mimo że rozwój nowych technologii wpływa na sposób przygotowania do świąt, w tym też na formę nabywania upominków, to święta wciąż najbardziej lubimy celebrować w tradycyjny sposób w domu z rodziną – jak zauważa aż 72% Polaków.

Obdarowywanie się upominkami w grudniu ma aż dla 45% z nas bardzo duże znaczenie i nie jest mimo zmiany stylu życia Polaków żadnym przeżytkiem. Niestety co trzeci zapytany przez serwis Prezentmarzeń Polak zauważa, że obecnie Święta Bożego Narodzenia to szaleństwo przygotowań i coraz mniej czasu na ich celebrowanie. Nie dziwi więc fakt, że 43% Polaków lubi zaszaleć na święta i wydaje w grudniu z roku na rok coraz więcej pieniędzy. Dużą część grudniowego, domowego budżetu Polaków stanowią upominki. Aż 85% respondentów badania „Zmiany w zwyczajach i preferencjach świątecznych Polaków” uważa,  podając różne powody, że kupowanie prezentów jest dla nich wyzwaniem. Strach przed porażką w wyborze, zbyt dużo straconego czasu na poszukiwania i brak znajomości preferencji prezentowych najbliższych to powody, dla których najczęściej nabywanie upominków jest dla nas wyzwaniem.

Polacy jednak, jak pokazują wyniki badania,  próbują się ustrzec się przed popełnieniem gafy i kupnem nietrafionego prezentu. Dla 37% sposobem na wyjście z trudnej sytuacji jest zapytanie o preferencje prezentowe, dla 34% nabycie vouchera lub karty podarunkowej na upominek. Tylko 19% jest gotowych podjąć prezentowe ryzyko, a 10% mówi wprost, że nie można się ustrzec od prezentowej wpadki.

Źródło: Prezentmarzeń

www.prezentmarzen.pl

Dodatkowe informacje:

* Badanie "Zmiany w zwyczajach i preferencjach świątecznych Polaków" zostało zrealizowane przez serwis Prezentmarzeń na próbie 1015 respondentów w formie ankiety online w listopadzie 2019 roku.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Gdynia Design Days: Jutro premiera przewodnika
Gdynia Design Days 2020 to wyjątkowa edycja festiwalu na wyjątkowe czasy. GDD jako pierwsze wydarzenie poświęcone projektowaniu odbywa się w całości online. Tegorocznej edycji towarzyszy interaktywny przewodnik po wystawach, które odpowiadają na hasło przewodnie festiwalu - Uwaga. Już jutro premiera przewodnika GDD w formie elektronicznej. Zapraszamy na...
Drukarnia Chroma z nową komunikacją od Abanana
Pierwszego lipca wystartowała nowa platforma komunikacyjna drukarni internetowej Chroma. Za strategię, kreację, produkcję spotu tv oraz kampanię digitalową odpowiada krakowska agencja Abanana.
Walne Zebranie Członków PSPR zdecydowało o rezygnacji z dalszego udziału w Radzie Etyki Public Relations. Organizacja podejmowała od 2019 r. rozmowy ze Związkiem Firm Public Relations (drugim z założycieli Rady), w zakresie niezbędnej reformy tego branżowego ciała oraz zbudowania nowego regulaminu, nakładającego na nie dodatkowe obowiązki. PSPR uznawało, że nowe...
Zenek Martyniuk gwiazdą najnowszej kampanii Mediamarkt
„Król disco polo” będzie popularyzował nowe technologie i zachęcał do korzystania z bogatej oferty produktów i usług MediaMarkt. Kampanię „Lato z Zenkiem w MediaMarkt” otworzył film teaserowy, który pojawił się pod koniec czerwca br. w mediach społecznościowych.
Polskie Stowarzyszenie Public Relations rozpoczyna cykl publikacji o branży PR w poszczególnych regionach kraju. W inauguracyjnym, obszernym raporcie uwaga skupiona jest na Pomorzu. Dzięki wydawnictwu "Polski PR - woj. pomorskie" przybliżone zostały tamtejsze firmy świadczące usługi PR, ich opinie o rynku, jego przyszłości, o lokalnej specyfice. PSPR wskazuje także...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764