logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Premiera: pierwszy Mutoh Valuejet serii MH

  PR 04.12.2018, przeczytano 1079 razy
ilustracjastrzałka

Mutoh Europe poszerzył swoje portfolio drukarek wielkoformatowych ValueJet o nową serię urządzeń o symbolu „MH”. Dostępny jest już pierwszy model – Mutoh ValueJet 1627MH.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/premiera%3A-pierwszy-mutoh-valuejet-serii-mh,380411,artykul.html

Ploter dzięki całkowicie nowym rozwiązaniom łączy najlepsze cechy ploterów żywicznych i  eko-solwentowych oraz ploterów LED. Tak jak w technologii LED UV umożliwia zadruk różnego rodzaju podłoży. Natomiast w odróżnieniu od niej pozwala zachować fakturę materiału, gdyż atrament wchłania się w podłoże, a nie jest utrwalany na jego powierzchni.

Nowa technologia

Mutoh ValueJet 1627MH jest 64-calową (1625 mm) hybrydową (rolowo-stołową) drukarką wielkoformatową, wyposażoną w system suszenia gorącym powietrzem na całej szerokości roboczej (tzw. nożem powietrznym – ang. air knife). Dzięki temu i nowym atramentom, wydruki są suche już, kiedy „wychodzą” z drukarki.

Zupełnie nowe atramenty MP-31 na bazie żywicy, umożliwiają bezpośrednie drukowanie na sztywnych i elastycznych podłożach.  Mutoh ValueJet 1627MH wyposażony jest w atramenty w kolorach CMYK oraz białym.

Symbol „MP” w nazwie atramentów oznacza "Multi-Purpose" (tłum. różne przeznaczenie), co odnosi się do unikalnych możliwości tych atramentów i ich wyjątkowej wszechstronności. Farby umożliwiają bezpośrednie drukowanie na białych, przezroczystych i kolorowych podłożach, w tym na płycie piankowej, tekturze, panelach aluminiowych a nawet na arkuszach akrylowych i sztywnych arkuszach do termoformowania (PCV, PS, PP, APET, PLA). Możliwe jest także drukowanie na białych, kolorowych i przezroczystych podłożach z roli, w tym także na nośnikach wrażliwe na ciepło, foliach termokurczliwych, i materiałach PVC-free nadających się do recyklingu. Farby Mutoh serii MP-31 odznaczają się odpornością na światło UV do 2 lat na zewnątrz bez laminowania. Wszystkie atramenty są pakowane po 500 ml. Warto wspomnieć, że kolor biały jest stale recyrkulowany.

Atramenty MP-31 są również niezwykle rozciągliwe i kurczliwe, dzięki czemu nadają się do zastosowań o dużej rozciągliwości, takich jak aplikacje samochodowe, a także do aplikacji termo / próżniowo i termokurczliwych. Inną wyjątkową cechą atramentów MP-31 jest zachowanie naturalnej tekstury i wyglądu podłoży, w tym na przykład matowego lub błyszczącego wyglądu np. skóry.

Dzięki wyżej opisanym możliwościom, możemy drukować wielowarstwowo, czyli:

  • tylko CMYK
  • BIAŁY poddruk + CMYK
  • CMYK + nadruk (np. na mediach przezroczystych oglądach „od tyłu”)
  • CMYK + biały + CMYK (np. na mediach przezroczystych oglądanych z obu stron)
  • tylko BIAŁY (np. na gotowych przedmiotach posiadających już jakiś kolor lub wzór)

Made in Japan

Mutoh ValueJet 1627MH jest wyposażony w wysokiej jakości piezoelektryczną głowicę drukującą typu "drop-on-demand" umożliwiającą drukowanie w rozdzielczości do 720 x 1440 dpi, dzięki czemu nadaje się do najwyższej jakości wydruków oglądanych w bliskich odległościach.

Głowice generują zmienną wielkość kropli atramentu od 4 do 21.3 pikolitra. Dzięki oprogramowaniu mamy możliwość niezależnej regulacji wielkości kropel wychodzących z poszczególnych dysz. Wielkość kropli jest dostosowywana w zależności od drukowanej grafiki. Przykładowo inna jest kombinacja rozmiarów kropel dla jednolitych obszarów, inna dla detali i przejść tonalnych.

VJ-1627MH w konfiguracji CMYK pozwala na druk z prędkością do 12 m² na godzinę przy rozdzielczości 720 x 720 dpi.

Mutoh zoptymalizował także wygodę użytkownika, poprawiając interfejs użytkownika, wdrażając półautomatyczne cykle czyszczenia oraz automatyczny pomiar wysokości nośnika. Udoskonalono również regularne funkcje konserwacji. Maszyna jest wyposażona w lewą i prawą pokrywę konserwacyjną. Operator może ponadto np. sam wymienić wycieraczkę do czyszczenia głowicy drukującej.

W przypadku druku na materiałach sztywnych, ploter może być wyposażony w regulowane, modułowe stoły. Jeżeli nie są wykorzystywane, można je złożyć, tak aby zajmowały mniej miejsca w pracowni.

Mutoh ValueJet 1627MH obsługuje sztywne podłoża o grubości maksymalnie do 16 mm i wadze maksymalnie do 15 kg. Opcjonalny system wyrównania nośnika może być zamontowany w celu łatwego wyrównania materiału z przodu, co umożliwia doskonałe dwustronne drukowanie.

W przypadku druku z roli VJ-1627MH może być wyposażony w automatyczny system o udźwigu do 30 kg, do zwijania gotowych wydruków. Przełączanie pomiędzy konfiguracją sztywną i rolową jest szybkie i proste dla operatora.

ilustracjastrzałka

Dla kogo?

Nowe urządzenie znajdzie zastosowanie w drukarniach wielkoformatowych i agencjach reklamowych przy produkcji zarówno wewnętrznych, jak i długotrwałych wydruków zewnętrznych. Znajdzie również zastosowanie przy produkcji krótkoterminowej prototypów opakowań lub niestandardowych etykiet, a także w niskonakładowej grafice termoformowanej.

Mutoh ValueJet serii MH można również wykorzystać do zadań specjalnych, czyli zadruku materiałów których w technologii eko-solwentowej nie można zadrukować. Stanowi więc on alternatywę dla rozwiązań LED-UV.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Platige Image pozyskało 6 mln zł z prywatnej emisji akcji z przeznaczeniem na projekty gamingowe
Platige Image zakończyło prywatną emisję akcji, w ramach której pięciu inwestorów instytucjonalnych nabyło 240 tys. akcji, stanowiących 7% w podwyższonym kapitale, podała spółka. Pozyskany kapitał w wysokości 6 mln zł będzie w całości przeznaczony na realizację pierwszych projektów gamingowych, w związku z nową strategią Spółki na lata...
Obiektyw Voigtlander Ultron I i II 28 mm f/2,0 do Leica M
Niezmiernie miło jest nam zaprezentować nową wersję obiektywu Voigtlander Ultron 28 mm f/2,0 z mocowaniem Leica M.
Mary Kay Inc. uruchamia platformę Suite 13TM zapewniającą angażujące doświadczenia wirtualne
Globalna marka kosmetyczna Mary Kay Inc. i działające w jej ramach Global Design Studio przedstawiają Suite 13TM, innowacyjne wirtualne doświadczenie kosmetyczne, które wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do stworzenia wersji cyfrowej pierwszego wirtualnego showroomu Mary Kay. Zaprojektowany przy użyciu najnowszej technologii wirtualnej rzeczywistości nowy Suite 13TM oferuje...
SPi Global zmienia markę na Straive
SPi Global zaprezentował swój nowy awatar pod nazwą Straive (wymawiany tak samo jak słowo „strive” - „strajw” [dążyć]). Po licznych zmianach, jakie zaszły w ostatnich latach, w tym dużych przejęciach, otwarciu nowych strumieni przychodów czy dalszej konsolidacji kluczowych działów przedsiębiorstwa, nowa marka na nowo definiuje propozycję...
Trwa kampania informacyjna #Szczepimysię dedykowana rocznikom 1962-1973
Od 12 kwietnia trwa kampania informacyjna #SzczepimySię skierowana do osób w wieku 48-59 lat. Wszyscy urodzeni w latach 1962-1973, którzy są zainteresowani szczepieniem przeciw COVID-19, mają możliwość zarejestrować się na konkretny termin. Ambasadorem kampanii jest znany i lubiany aktor Cezary Pazura.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764