logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Premiera: pierwszy Mutoh Valuejet serii MH

  PR 04.12.2018, przeczytano 704 razy
ilustracjastrzałka

Mutoh Europe poszerzył swoje portfolio drukarek wielkoformatowych ValueJet o nową serię urządzeń o symbolu „MH”. Dostępny jest już pierwszy model – Mutoh ValueJet 1627MH.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/premiera%3A-pierwszy-mutoh-valuejet-serii-mh,380411,artykul.html

Ploter dzięki całkowicie nowym rozwiązaniom łączy najlepsze cechy ploterów żywicznych i  eko-solwentowych oraz ploterów LED. Tak jak w technologii LED UV umożliwia zadruk różnego rodzaju podłoży. Natomiast w odróżnieniu od niej pozwala zachować fakturę materiału, gdyż atrament wchłania się w podłoże, a nie jest utrwalany na jego powierzchni.

Nowa technologia

Mutoh ValueJet 1627MH jest 64-calową (1625 mm) hybrydową (rolowo-stołową) drukarką wielkoformatową, wyposażoną w system suszenia gorącym powietrzem na całej szerokości roboczej (tzw. nożem powietrznym – ang. air knife). Dzięki temu i nowym atramentom, wydruki są suche już, kiedy „wychodzą” z drukarki.

Zupełnie nowe atramenty MP-31 na bazie żywicy, umożliwiają bezpośrednie drukowanie na sztywnych i elastycznych podłożach.  Mutoh ValueJet 1627MH wyposażony jest w atramenty w kolorach CMYK oraz białym.

Symbol „MP” w nazwie atramentów oznacza "Multi-Purpose" (tłum. różne przeznaczenie), co odnosi się do unikalnych możliwości tych atramentów i ich wyjątkowej wszechstronności. Farby umożliwiają bezpośrednie drukowanie na białych, przezroczystych i kolorowych podłożach, w tym na płycie piankowej, tekturze, panelach aluminiowych a nawet na arkuszach akrylowych i sztywnych arkuszach do termoformowania (PCV, PS, PP, APET, PLA). Możliwe jest także drukowanie na białych, kolorowych i przezroczystych podłożach z roli, w tym także na nośnikach wrażliwe na ciepło, foliach termokurczliwych, i materiałach PVC-free nadających się do recyklingu. Farby Mutoh serii MP-31 odznaczają się odpornością na światło UV do 2 lat na zewnątrz bez laminowania. Wszystkie atramenty są pakowane po 500 ml. Warto wspomnieć, że kolor biały jest stale recyrkulowany.

Atramenty MP-31 są również niezwykle rozciągliwe i kurczliwe, dzięki czemu nadają się do zastosowań o dużej rozciągliwości, takich jak aplikacje samochodowe, a także do aplikacji termo / próżniowo i termokurczliwych. Inną wyjątkową cechą atramentów MP-31 jest zachowanie naturalnej tekstury i wyglądu podłoży, w tym na przykład matowego lub błyszczącego wyglądu np. skóry.

Dzięki wyżej opisanym możliwościom, możemy drukować wielowarstwowo, czyli:

  • tylko CMYK
  • BIAŁY poddruk + CMYK
  • CMYK + nadruk (np. na mediach przezroczystych oglądach „od tyłu”)
  • CMYK + biały + CMYK (np. na mediach przezroczystych oglądanych z obu stron)
  • tylko BIAŁY (np. na gotowych przedmiotach posiadających już jakiś kolor lub wzór)

Made in Japan

Mutoh ValueJet 1627MH jest wyposażony w wysokiej jakości piezoelektryczną głowicę drukującą typu "drop-on-demand" umożliwiającą drukowanie w rozdzielczości do 720 x 1440 dpi, dzięki czemu nadaje się do najwyższej jakości wydruków oglądanych w bliskich odległościach.

Głowice generują zmienną wielkość kropli atramentu od 4 do 21.3 pikolitra. Dzięki oprogramowaniu mamy możliwość niezależnej regulacji wielkości kropel wychodzących z poszczególnych dysz. Wielkość kropli jest dostosowywana w zależności od drukowanej grafiki. Przykładowo inna jest kombinacja rozmiarów kropel dla jednolitych obszarów, inna dla detali i przejść tonalnych.

VJ-1627MH w konfiguracji CMYK pozwala na druk z prędkością do 12 m² na godzinę przy rozdzielczości 720 x 720 dpi.

Mutoh zoptymalizował także wygodę użytkownika, poprawiając interfejs użytkownika, wdrażając półautomatyczne cykle czyszczenia oraz automatyczny pomiar wysokości nośnika. Udoskonalono również regularne funkcje konserwacji. Maszyna jest wyposażona w lewą i prawą pokrywę konserwacyjną. Operator może ponadto np. sam wymienić wycieraczkę do czyszczenia głowicy drukującej.

W przypadku druku na materiałach sztywnych, ploter może być wyposażony w regulowane, modułowe stoły. Jeżeli nie są wykorzystywane, można je złożyć, tak aby zajmowały mniej miejsca w pracowni.

Mutoh ValueJet 1627MH obsługuje sztywne podłoża o grubości maksymalnie do 16 mm i wadze maksymalnie do 15 kg. Opcjonalny system wyrównania nośnika może być zamontowany w celu łatwego wyrównania materiału z przodu, co umożliwia doskonałe dwustronne drukowanie.

W przypadku druku z roli VJ-1627MH może być wyposażony w automatyczny system o udźwigu do 30 kg, do zwijania gotowych wydruków. Przełączanie pomiędzy konfiguracją sztywną i rolową jest szybkie i proste dla operatora.

ilustracjastrzałka

Dla kogo?

Nowe urządzenie znajdzie zastosowanie w drukarniach wielkoformatowych i agencjach reklamowych przy produkcji zarówno wewnętrznych, jak i długotrwałych wydruków zewnętrznych. Znajdzie również zastosowanie przy produkcji krótkoterminowej prototypów opakowań lub niestandardowych etykiet, a także w niskonakładowej grafice termoformowanej.

Mutoh ValueJet serii MH można również wykorzystać do zadań specjalnych, czyli zadruku materiałów których w technologii eko-solwentowej nie można zadrukować. Stanowi więc on alternatywę dla rozwiązań LED-UV.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Większy zespół 180heartbeats + Jung v Matt
Anna Stolarz dołączyła do działu client service agencji 180heartbeats+JUNG v MATT. Katarzyna Pereta została motion designerem w dziale design, a team social media zyskał nowego junior community managera - Maksa Gronowskiego.
Łukasz Berski - Head of Digital Production w Bluecloud Interactive
Nowy rok przyniósł zmianę w zespole UX/UI Bluecloud Interactive. Łukasz Berski objął stanowisko Head of Digital Production. Będzie odpowiedzialny za produkcję interaktywną, budowanie pozytywnych relacji z Klientami oraz zarządzanie pracą specjalistów UX/UI, zespołem webmasterów i programistów.  
Puma i Sizeer - kampania lokalna
14 lutego 2020 r. ruszyła lokalna kampania promująca nowy produkt marki PUMA – model RS-X³ Puzzle. Do współpracy marka zaprosiła rapera ReTo oraz Zuzę Jabłońską – wokalistkę młodego pokolenia.
#Akcjadonacja, czyli sposób na walkę z ubóstwem menstruacyjnym
Niemal 1 na 6 dziewcząt w Polsce opuściła zajęcia lekcyjne podczas miesiączki z powodu braku dostępu do artykułów higienicznych* – wynika z najnowszych badań Procter&Gamble dotyczących ubóstwa menstruacyjnego. Razem z Polskim Czerwonym Krzyżem, marka Always prezentuje najnowszą kampanię #AkcjaDonacja, mającą na celu zmniejszenie skutków problemu...
Dolce Wita! - Kamikaze przygotowała kampanię dla sieci stacji Shell
Shell Polska wystartowała z kampanią wizerunkowo-sprzedażową marki deli by Shell. Główna fala kampanii zaplanowana jest do końca marca, część działań będzie prowadzona przez cały rok. Za przygotowanie kampanii odpowiada agencja Kamikaze.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764