logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Premiera Adobe Photoshop Lightroom 1.0

  PR 05.02.2007, przeczytano 1388 razy
ilustracjastrzałka

Firma Adobe Systems Incorporated poinformowała o wprowadzeniu do przedsprzedaży oprogramowania Adobe Photoshop Lightroom 1.0. Przewidywana data wprowadzenia do dystrybucji to połowa lutego 2007 r. Photoshop Lightroom umożliwia importowanie dużej liczby fotografii cyfrowych, zarządzanie nimi i ich prezentowanie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/premiera-adobe-photoshop-lightroom-1.0,5076,artykul.html

Dzięki temu zawodowi fotografowie będą mogli poświęcać więcej czasu na robienie zdjęć, zamiast na siedzenie przed komputerem.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy w otwartym programie testów publicznej wersji beta wzięło udział ponad 500 000 fotografów. W efekcie oprogramowanie Photoshop Lightroom zawiera wiele innowacyjnych funkcji, które usprawniają pracę przy przetwarzaniu fotografii cyfrowych. W uznaniu wkładu środowiska fotografów w proces tworzenia oprogramowania Photoshop Lightroom, firma Adobe przygotowała specjalną ofertę promocyjną. Do 30 kwietnia oprogramowanie to będzie można kupić w serwisie Adobe Store za 199 USD. Później cena rynkowa oprogramowania Photoshop Lightroom powinna wynosić 299 USD.

„Niezbyt często widać zawodowych fotografów zajmujących się tworzeniem oprogramowania” — powiedział John Loiacono, wiceprezes działu rozwiązań kreatywnych (Creative Solutions Business Unit) w firmie Adobe. „Na szczęście w tym przypadku postanowili spróbować swoich sił. Każda funkcja — od przeglądania obrazów, przez narzędzia do oceny, aż po mechanizmy edycji pozwalające oszczędzać czas — została opracowana z pomocą fotografów. To była prawdziwie zbiorowa praca. Dziękujemy wszystkim, których bezcenne opinie pomogły nam w stworzeniu wysokiej jakości profesjonalnego narzędzia do obróbki fotografii”.

Innowacje w oprogramowaniu Lightroom
Photoshop Lightroom zawiera nowe funkcje, które zostały dodane po wersji beta 4.1. Główne zmiany wprowadzono w modułach Library (biblioteka) i Develop (przetwarzanie obrazów). Udoskonalono też komponenty modułów Slideshow (pokaz slajdów), Print (drukowanie) oraz Web (publikowanie w Internecie). Do modułu Library dodano nowe, zaawansowane narzędzia do zarządzania słowami kluczowymi, które umożliwiają fotografom selektywne przeglądanie dużych kolekcji zdjęć. Udoskonalono też okno dialogowe importowania, w które zapewnia teraz znacznie wygodniejszą obsługę plików i większe możliwości wyboru ich lokalizacji. Nowa przeglądarka Key Metadata Browser umożliwia szybki dostęp do najważniejszych znaczników informacji przy użyciu ulepszonego systemu klasyfikacji i oceny, który zawiera teraz kolorowe etykiety, a także przy użyciu systemu wyboru/odrzucania, pozwalającego na znacznie szybsze znajdowanie i porządkowanie fotografii. Nowością w module Develop są narzędzia Virtual Copies oraz Snapshot, które umożliwiają prezentowanie różnych wersji tego samego zdjęcia. Dzięki nim można zapewnić klientom większe możliwości wyboru bez konieczności zapisywania wielu wersji tego samego zdjęcia w oddzielnych plikach.

Dodatkowe narzędzia — między innymi Hue, Saturation i Luminance, przeznaczone odpowiednio do modyfikacji odcieni, nasycenia barw i jaskrawości — umożliwiają precyzyjne i jednocześnie intuicyjne edytowanie obrazu. Funkcje Clone i Healing umożliwiają niedestrukcyjne modyfikowanie jednego lub wielu obrazów w celu usunięcia zanieczyszczeń powstałych przy fotografowaniu.

Wysokiej jakości przetwarzanie obrazów nieskompresowanych
Program Photoshop Lightroom wykorzystuje najnowocześniejszą technologię Adobe Camera Raw, dzięki której — oprócz plików JPEG i TIFF — może obsługiwać ponad 150 różnych formatów nieskompresowanych, a konwersja plików bezstratnych stanowi część pojedynczego procesu przetwarzania fotografii. Wśród obsługiwanych nowych modeli aparatów fotograficznych można wymienić: Nikon D 40 i 80, oraz Pentax K10D. Daje to gwarancję, że fotografowie będą mogli używać programu Lightroom nawet z najnowszymi aparatami na rynku, a pliki ze zdjęciami będzie można odczytać zarówno teraz, jak i w przyszłości. Podczas importowania pliki można konwertować do postaci zgodnej ze specyfikacją cyfrowego negatywu (DNG), zmieniać ich nazwy i grupować według folderów lub dat. Specyfikacja DNG jest ogólnorynkową inicjatywą, która ma na celu stworzenie uniwersalnego formatu plików oraz rozwiązanie problemów dotyczących przetwarzania i archiwizacji zdjęć. W założeniach ma to wyeliminować bariery pojawiające się wraz z nowymi aparatami. Zawodowi fotografowie będą mieli pewność, że ich prace w postaci cyfrowej będą bezpiecznie zarchiwizowane i pozostaną dostępne również w przyszłości, gdy zmienią się technologie obrazów cyfrowych.

Ceny i dostępność
Oprogramowanie Adobe Photoshop Lightroom zostanie wprowadzone do sprzedaży w połowie lutego 2007 r. Jest dostępne w przedsprzedaży w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie za pośrednictwem serwisu Adobe Store pod adresem www.adobe.com/store, w cenie promocyjnej 199 USD. Rabat w wysokości 100 USD będzie obowiązywał dla wszystkich klientów do 30 kwietnia 2007 r. W ten sposób firma Adobe chce wyrazić swoją wdzięczność użytkownikom oprogramowania Photoshop, którzy wspomagali opracowywanie Photoshop Lightroom w początkowych fazach oraz uczestniczyli w testach beta, za poświęcony przez nich czas, energię i przesyłane opinie. Później oprogramowanie Photoshop Lightroom będzie dostępne na rynku w cenie około 299 USD. Zalecane parametry systemowe to Macintosh OSX 10.4.3 z procesorem PowerPC G4 1 GHz albo Microsoft® Windows® XP SP2, procesor Intel® Pentium 4®, 768 MB pamięci RAM i ekran o rozdzielczości 1024x768. Adobe Photoshop Lightroom jest aplikacją w uniwersalnej wersji uniwersalnej (ang. universal binary) opracowaną z myślą o uruchamianiu na komputerach Macintosh wyposażonych w procesory PowerPC oraz w nowe procesory Intel.

Zapowiedź wprowadzenia oprogramowania Photoshop Lightroom 1.0 oznacza oficjalne zakończenie przełomowego programu testów beta. Użytkownicy oprogramowania Lightroom w wersji beta będą mogli korzystać z niego do czasu wygaśnięcia licencji, czyli do 28 lutego 2007 r.

Źródło: Adobe Systems

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764