logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Premiera Kalendarza Lavazza 2019 – „Good to Earth”

  PR 23.11.2018, przeczytano 2250 razy
ilustracjastrzałka

Od lodowca Rodanu, przez lasy Tajlandii i kolumbijskie plantacje kawowca, aż po marokańską pustynię: sześć unikatowych, wkomponowanych w naturę instalacji artystycznych, uwiecznionych na fotografiach Ami Vitale w najnowszym kalendarzu Lavazzy, niesie ze sobą pozytywny przekaz o wyjątkowych projektach, których celem jest ochrona środowiska naturalnego Ziemi.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/premiera-kalendarza-lavazza-2019-%E2%80%93-_good-to-earth_,380249,artykul.html

Sześć instalacji artystycznych przedstawionych w Kalendarzu Lavazzy na rok 2019 pod hasłem „Good to Earth” - wtopionych w naturalne otoczenie, w jedności z ekosystemami lasów, pustyni, lodowców i przestrzeni miejskiej. Fotografie Ami Vitale dokumentując sztukę przyrodniczą młodych artystów: Huli (Szwajcaria), Mantry (Kenia), Saype’a (Kolumbia), Gomeza (Tajlandia), Millo (Belgia) i Gerady (Maroko), są świadectwem pozytywnego przekazu dla Ziemi – mówią o projektach zalesiania, ochrony bioróżnorodności i przekształcania terenów poprzemysłowych w zielone przestrzenie. Projekty te zostały zidentyfikowane na całym świecie w ramach partnerstwa z Programem Środowiskowym Organizacji Narodów Zjednoczonych (UNEP), jako mogące przyczyniać się do ochrony przyrody, a tym samym również całej planety. 27. edycja kalendarza Lavazzy, została zrealizowana przy twórczym wsparciu agencji Armando Testy.

- W ‘Good to Earth’ natura staje się sztuką inspirującą do działania w poszanowaniu środowiska. Czyni to poprzez niezwykłą artystyczną formę sztuki współczesnej, całkowicie ‘zanurzoną’ w naturze – oryginalne połączenie historii opowiadanych na fotografiach Ami Vitale i w pracach światowej sławy artystów miejskich, współtworzących swoje dzieła wraz z otoczeniem – wyjaśnia Francesca Lavazza, kuratorka Kalendarza Lavazza i członkini zarządu firmy. - Dziś mamy wielką potrzebę sztuki pozytywnej, takiej, która nie jest celem sama w sobie, ale pozostawia ślad, inspiruje ludzi i porusza sumienia. Dlatego też pozytywna sztuka ‘Good to Earth’ działa przeciwko jednokierunkowej narracji, w której Ziemia przyjmuje rolę ‘chorego pacjenta’. Zamiast tego opowiada historie o dobrych dla Ziemi inicjatywach, które prowadzą do realnych, pozytywnych zmian środowiskowych. Mamy nadzieje, że będą one miały wpływ na innych, zwłaszcza młodych ludzi, inspirując ich do zaangażowania w ochronę naszej planety.

ilustracjastrzałka

Styczeń - Kolumbia

Fotograf

W dziesięć lat po zaangażowaniu legendarnej Annie Leibovitz, po raz kolejny fotografie w Kalendarzu Lavazzy są dziełem kobiety - uznanej w świecie amerykańskiej fotografki, Ami Vitale. Związana z National Geographic, sześciokrotna laureatka nagrody World Press Photos, Ami Vitale szczególnie ceniona jest za umiejętność opisywania i przekazywania zaskakującego piękna natury.

ilustracjastrzałka

Luty - Kolumbia

- Po opowiedzeniu wielu historii o człowieczeństwie – z ponad 100 krajów, w kontekście wojny, ubóstwa i zdrowia, uderzyło mnie to, że ostateczny efekt wszystkich tych historii zawsze zależny był od przyrody. Utrata jednej części natury wpływa na nas wszystkich. Jako fotograf coraz częściej uzmysławiam sobie, że kiedy dokumentuję życie ludzi i ich problemy, dokumentuję także naturę, a im więcej dokumentuję naturę, tym bardziej zdaję sobie sprawę, że fotografuję życie ludzi. To jedno i to samo. Dziś używam natury jako tła do mówienia o naszym domu, naszej przyszłości i o tym, dokąd zmierzamy. Przykładowo jak wymarcie jednego z gatunków, tworząc efekt domina, wpływa na inne zwierzęta i na ludzkość - komentuje Ami Vitale. - To dlatego z entuzjazmem podchodzę do tego, jak sztuka staje się integralną częścią środowiska w projekcie ‘Good to Earth’, mówiąc o przyszłości natury, jako przyszłości nas wszystkich. To my potrzebujemy natury do przetrwania, nie ona nas. W świecie ponad 7 miliardów ludzi musimy zacząć postrzegać siebie jako część krajobrazu. Nasz los jest związany z losem świata przyrody.

ilustracjastrzałka

Marzec - Kenia

Projekty ‘Good to Earth’

Sześć instalacji artystycznych wkomponowanych w przyrodę, stworzonych przez artystów przy użyciu wyłącznie takich technik, które nie mają negatywnego wpływu na krajobraz i ekosystem. Instalacje zostały zainspirowane sześcioma projektami, zidentyfikowanymi przez Lavazzę na czterech kontynentach jako dobre dla Ziemi. Od białych koców geotekstylnych wprowadzonych w Szwajcarii do walki z topniejącymi lodowcami, po tysiące roślin namorzynowych sadzonych co roku w Kenii w celu pochłaniania dwutlenku węgla i ochrony lokalnych społeczności przed powodziami i tsunami. Od krzewów kawowych, które sprawiły, że pola w Kolumbii znów stały się bujne i rozwijają się zrównoważone gospodarstwa rolne, po ponowne zalesianie i regenerację dzikiej przyrody w Tajlandii. Od pszczelich hoteli w nowych ogrodach w belgijskim Genk, po pas zieleni w Maroku, gdzie innowacyjne systemy zasilane czystą energią są wykorzystywane do ochrony miasta przed burzami piaskowymi.

ilustracjastrzałka

Kwiecień - Kenia

Język

Ambitnym wyzwaniem podjętym w najnowszej edycji Kalendarza Lavazza na 2019 rok, stało się podjęcie dialogu z młodymi ludźmi - z wykorzystaniem innowacyjnego wizualnie języka komunikacji, który ma poruszać sumienia, obalając mit, że „dobra nowina, to nie nowina".

ilustracjastrzałka

Maj - Belgia

- ‘Good to Earth’ ustanawia artystyczną równowagę pomiędzy sztuką przyrody, a narracją fotograficzną. Dlatego kalendarz przyjmuje formę swego rodzaju czasopisma do przeglądania, które dzięki niezwykłym fotografiom Ami Vitale przez 12 miesięcy ma opowiadać historię sześciu dobrych dla Ziemi projektów. W kalendarzu fotografie pojawiają się parami: sześciu fotografii instalacji artystycznych osadzonych w naturze i sześciu związanych z tymi instalacjami miejsc, w których projekty ‘Good to Earth’ zostały wprowadzone w życie - powiedział Michele Mariani, dyrektor wykonawczy ds. kreacji w agencji Armando Testy. - Po poprzedniej edycji poświęconej 17 Celom Zrównoważonego Rozwoju ONZ, tegoroczne wydanie Kalendarza Lavazzy ponownie staje doskonałym przykładem mariażu sztuki i zaangażowania społecznego. Pod hasłem ‘Good to Earth’ zdecydowaliśmy się dać świadectwo, że mimo wszystko na Ziemi jest dobro.

ilustracjastrzałka

Czerwiec - Belgia

Dobra wiadomość jest zaraźliwa

Kalendarz Lavazza 2019, który dostępny jest do przeglądania na stronie lavazza.com, stanowi także zaproszenie dla wszystkich entuzjastów fotografii, i nie tylko, do wzięcia udziału w fotograficznym wezwaniu do działania na rzecz realizacji misji „Good to Earth”. Celem jest stworzenie wirtualnego archiwum fotografii inicjatyw, takich, które spotykamy na swojej drodze na co dzień, a które są świadectwem poszanowania natury i działania z myślą o przyszłości Ziemi. Aby podzielić się swoimi historiami, użytkownicy mogą po prostu zamieścić zdjęcie na Instagramie z hashtagiem #goodtoearth do 31 stycznia 2019 roku.

ilustracjastrzałka

Lipiec - Maroko

ilustracjastrzałka

Sierpień - Maroko

ilustracjastrzałka

Wrzesień - Tajlandia

ilustracjastrzałka

Październik - Tajlandia

ilustracjastrzałka

Listopad - Szwajcaria

ilustracjastrzałka

Grudzień - Szwajcaria

Źródło: Lavazza

www.lavazza.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764