logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Premiera książki „Independent Type” autorstwa Katarzyny Szykownej

  PR 20.10.2022, przeczytano 240 razy
ilustracjastrzałka

Już ruszyła sprzedaż niezwykłej książki w formie e-booka młodej poznańskiej artystki i projektantki traktująca o niezależnym projektowaniu krojów pisma w Polsce. Nieznany dotąd, hermetyczny świat odkrywa przed szeroką publicznością wydawca – Hello Type Studio. Dystrybucja będzie się odbywać wyłącznie poprzez stronę www.book.hellotype.pl. Publikacja nie ma z góry narzuconej ceny, pozostawia czytelnikowi dowolność, który może zapoznać się z wybraną częścią książki online lub pobrać książkę w formie pliku PDF.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/premiera-ksiazki-_independent-type_-autorstwa-katarzyny-szykownej,397682,artykul.html

Pozycja jest ewenementem na rynku wydawniczym, nie zamyka się na odbiorcach z branży typograficznej, ale stanowi niezwykle interesujący poradnik dla młodych adeptów tej dziedziny oraz co istotne, w sposób niezwykle otwarty i włączający dociera do konsumentów i użytkowników, którym przybliża specyfikę projektowania, licencjonowania, a także pasjonujące zagadnienia, takie jak: wolność twórcza, kreacja czy eksperymenty. Książka obala mity i otwiera drzwi do świata dotychczas niedostępnego dla ludzi z zewnątrz. Prezentuje rynek krojów pisma z wielu perspektyw, a mimo że powstała w oparciu i konkretne badania i wywiady z profesjonalistami, napisana została językiem przystępnym dla laików. Nie jest podręcznikiem liternictwa, nie skupia się na aspektach technicznych, ale proponuje odpowiedzi na trudne pytania i wytycza nowe kierunki.

Esej – dostępny online – zawiera rozważania związane z próbą definicji zjawiska/fenomenu niezależnej typografii (Independent Type), czyli zjawiska polegającego na zakładaniu małych, niezależnych działalności skupionych na tworzeniu liternictwa, krojów pisma oraz ich dystrybucji, stanowiących opozycję dla dużych podmiotów korporacyjnych. Fenomen jest manifestowany w szerszym kontekście przez czołowych polskich twórców krojów pisma. Rozważania obejmują także zagadnienia niezależnego projektu i kwestii niezależności w ujęciu formalnym, projektowym i biznesowym.

–  Do zgłębienia obszaru i napisania książki zainspirował mnie czołowy polski projektant krojów, Marian Misiak – mówi Katarzyna Szykowna, autorka książki i wykształcona na poznańskiej UAP projektantka, kreująca fonty – który zachęcił mnie do badania środowiska niezależnych projektantów w korelacji ze zjawiskiem Independent Type.  

Książkę można nabyć według modelu przekazywania darowizn, znanych z Patronite czy akcji typu: „postaw kawę autorowi i w ten sposób wesprzyj udostępnianie wartościowych treści”. Podobny wariant wsparcia (bez ceny minimalnej) został zaproponowany przez Autorkę, która zachęca: „zapłać, ile chcesz i ile możesz”. Zebrane w ten sposób fundusze zostaną przeznaczone na druk książki w wersji papierowej, o ile uda się zebrać wymagane 15 tysięcy. Każdy czytelnik wspierający nawet drobną kwotą to dzieło ma wpływ i może się dołożyć do realizacji marzeń młodej Autorki, która poświęciła na przygotowanie tej publikacji aż trzy lata.

Źródło: Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej

www.stgu.pl

Dodatkowe informacje:

Patroni medialni przedsięwzięcia:
Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu
STGU – Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej
Grafmag
The Brief

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawie 9 na 10 konsumentów na całym świecie uważa zrównoważony rozwój za ważny przy wyborze marki[1]. Jak na to „wyzwanie” odpowiadają globalni gracze i czego możemy się od nich nauczyć? Czym jest real time CSR i dlaczego wojna w Ukrainie wprowadziła nowe standardy dobroczynności, uruchamiając jednocześnie falę wolontariatu pracowniczego? Dlaczego nie każda pomoc jest...
Digital marketing to dzisiaj jedno z kluczowych działań biznesowych dla każdego liczącego się przedsiębiorstwa w Polsce i na świecie, dlatego każdego roku powstają nowe firmy oferujące usługi w tym obszarze. Od czego zacząć zakładanie agencji digital marketingowej, w jaki sposób budować dobry i zgrany zespół, czy jak wyceniać działania, żeby biznes się opłacał? Chociaż...
Aż 92% firm jest świadomych, że wkrótce kluczowe przeglądarki internetowe wykorzystywane przez polskich internautów zakończą obsługę plików cookie firm trzecich,a 80% wie o zachodzących procesach co najmniej od roku. Ponad połowa badanych (59%) zadeklarowała też gotowość na nadchodzącą zmianę.
Spicy Mobile o Martech i korzystaniu z usług cyfrowych
Agencja marketingu mobilnego Spicy Mobile opublikowała właśnie raport „MarTech”. To już 6. edycja tej niezwykle popularnej i najbardziej obszernej publikacji dotyczącej rynku mobilnego w Polsce, w której czytelnicy znajdą między innymi wyniki badania na temat cyfryzacji polskiego społeczeństwa i stosunku Polaków do nowych technologii.
Salestube udostępnił nowy przewodnik po Google Marketing Platform
Agencja martech i e-commerce SalesTube dwa lata temu stworzyła pierwsze na świecie opracowanie z zakresu Google Marketing Platform. Bezpłatny materiał doczekał się swojej drugiej edycji, której premiera odbyła się 15 listopada. Ebook GMP 2.0. to ponad 100 stron wiedzy o jednej z największych platform do zakupu mediów i analizy danych, uwzględniającej zmiany w produktach GMP, takie...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764