logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Premiera książki „Independent Type” autorstwa Katarzyny Szykownej

  PR 20.10.2022, przeczytano 682 razy
ilustracjastrzałka

Już ruszyła sprzedaż niezwykłej książki w formie e-booka młodej poznańskiej artystki i projektantki traktująca o niezależnym projektowaniu krojów pisma w Polsce. Nieznany dotąd, hermetyczny świat odkrywa przed szeroką publicznością wydawca – Hello Type Studio. Dystrybucja będzie się odbywać wyłącznie poprzez stronę www.book.hellotype.pl. Publikacja nie ma z góry narzuconej ceny, pozostawia czytelnikowi dowolność, który może zapoznać się z wybraną częścią książki online lub pobrać książkę w formie pliku PDF.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/premiera-ksiazki-_independent-type_-autorstwa-katarzyny-szykownej,397682,artykul.html

Pozycja jest ewenementem na rynku wydawniczym, nie zamyka się na odbiorcach z branży typograficznej, ale stanowi niezwykle interesujący poradnik dla młodych adeptów tej dziedziny oraz co istotne, w sposób niezwykle otwarty i włączający dociera do konsumentów i użytkowników, którym przybliża specyfikę projektowania, licencjonowania, a także pasjonujące zagadnienia, takie jak: wolność twórcza, kreacja czy eksperymenty. Książka obala mity i otwiera drzwi do świata dotychczas niedostępnego dla ludzi z zewnątrz. Prezentuje rynek krojów pisma z wielu perspektyw, a mimo że powstała w oparciu i konkretne badania i wywiady z profesjonalistami, napisana została językiem przystępnym dla laików. Nie jest podręcznikiem liternictwa, nie skupia się na aspektach technicznych, ale proponuje odpowiedzi na trudne pytania i wytycza nowe kierunki.

Esej – dostępny online – zawiera rozważania związane z próbą definicji zjawiska/fenomenu niezależnej typografii (Independent Type), czyli zjawiska polegającego na zakładaniu małych, niezależnych działalności skupionych na tworzeniu liternictwa, krojów pisma oraz ich dystrybucji, stanowiących opozycję dla dużych podmiotów korporacyjnych. Fenomen jest manifestowany w szerszym kontekście przez czołowych polskich twórców krojów pisma. Rozważania obejmują także zagadnienia niezależnego projektu i kwestii niezależności w ujęciu formalnym, projektowym i biznesowym.

–  Do zgłębienia obszaru i napisania książki zainspirował mnie czołowy polski projektant krojów, Marian Misiak – mówi Katarzyna Szykowna, autorka książki i wykształcona na poznańskiej UAP projektantka, kreująca fonty – który zachęcił mnie do badania środowiska niezależnych projektantów w korelacji ze zjawiskiem Independent Type.  

Książkę można nabyć według modelu przekazywania darowizn, znanych z Patronite czy akcji typu: „postaw kawę autorowi i w ten sposób wesprzyj udostępnianie wartościowych treści”. Podobny wariant wsparcia (bez ceny minimalnej) został zaproponowany przez Autorkę, która zachęca: „zapłać, ile chcesz i ile możesz”. Zebrane w ten sposób fundusze zostaną przeznaczone na druk książki w wersji papierowej, o ile uda się zebrać wymagane 15 tysięcy. Każdy czytelnik wspierający nawet drobną kwotą to dzieło ma wpływ i może się dołożyć do realizacji marzeń młodej Autorki, która poświęciła na przygotowanie tej publikacji aż trzy lata.

Źródło: Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej

www.stgu.pl

Dodatkowe informacje:

Patroni medialni przedsięwzięcia:
Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu
STGU – Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej
Grafmag
The Brief

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sojusznik czy wróg? Dwie twarze kryzysu w digital public relations
55% specjalistów zajmujących się komunikacją uważa, że w bieżącym roku organizacjom, dla których pracują może zagrażać kryzys.
Influenza. Mroczny świat influencerów: Jakub Wątor prześwietla branżę influencerską
10 kwietnia swoją premierę ma książka Jakuba Wątora „Influenza. Mroczny świat influencerów” wydana przez Wydawnictwo Agora. Autor prześwietla polską branżę influencerską i przygląda się karierom wpływowych twórców internetowych, m.in. Friza, Boxdela, Fagaty, Krzysztofa Gonciarza, Marty Linkiewicz, Żurnalisty, Andziax i wielu...
Raport Aplikuj.pl o upskillingu i reskillingu
Według danych z najnowszego raportu Aplikuj.pl radykalna modyfikacja kariery zawodowej jest zjawiskiem równie częstym, co rozwój na obecnym stanowisku. Czy możemy już mówić o nowym trendzie na polskim rynku pracy? IAB Polska oraz Standard kwalifikacji digital marketingowych DIMAQ zostali patronami honorowymi raportu.
 Marketing w wyszukiwarkach dla NGO - poradnik
O co zadbać, aby pojawiać się w wynikach wyszukiwania? Gdzie szukać pomysłów i jak pisać treści, aby Google chciało je wyświetlać? Jak reklamować swoją organizację bez nadwerężania budżetu? Grupa Robocza SEM IAB Polska opracowała pierwszy przewodnik po marketingu w wyszukiwarkach skierowany do specjalistów z organizacji pozarządowych.
Jak reklamować organizację w internecie bez dużego budżetu? Poradnik
Widoczność w internecie to dziś „być albo nie być” nie tylko dla podmiotów komercyjnych, ale także dla organizacji pozarządowych, których model finansowania nie pozwala na przeznaczanie dużych budżetów na marketing. Tzw. trzeci sektor nie jest jednak skazany na internetowy niebyt. Przeciwnie, eksperci Grupy Roboczej SEM IAB Polska podpowiadają...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764