logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Premiera książki SAPR „Instrukcja obsługi Agencji PR”

  PR 11.10.2022, przeczytano 906 razy
ilustracjastrzałka

Rozsądek podpowiada, by produktów używać zgodnie z załączoną do nich instrukcją obsługi. Czy tę zasadę można odnieść także do usług PR? Okazuje się, że tak! Zachęcają do tego autorzy „Instrukcji obsługi Agencji PR”, wydanej przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/premiera-ksiazki-sapr-_instrukcja-obslugi-agencji-pr_,397571,artykul.html

Wydawnictwo SAPR-u to pierwsza taka publikacja na polskim rynku. Została przygotowana przez piętnastu szefów uznanych polskich agencji public relations i porusza kluczowe zagadnienia dotyczące współpracy na linii klient-agencja PR.

Autorzy książki pisali ją tak, by publikacja miała maksymalnie praktyczny wymiar. Czytelnik dowie się z niej m.in. o tym, czego powinien oczekiwać od dobrej agencji, jak przygotować brief, by otrzymać oferty dobrze dopasowane do potrzeb jego organizacji oraz jak zorganizować współpracę tak, by osiągnąć jak najlepsze rezultaty i zmierzyć jej efekty.

Adresatami publikacji są nie tylko obecni jak i potencjalni klienci usług agencyjnych, ale także menedżerowie i właściciele agencji PR. Autorzy we wstępie podkreślają, że ma ona również stanowić instrukcję dla PR-owych startupów, jak powinna funkcjonować dojrzała firma z tej branży.

- Ta książka ma wspierać proces wzrostu polskiego rynku usług PR w zakresie dobrych standardów współpracy klient-agencja i obrony tego rynku przed negatywnymi zjawiskami. Wskazywać rekomendowane standardy, promować dobre praktyki, być zbiorem praktycznych rad podnoszących jakość tej współpracy – podkreśla zarząd SAPR we wstępie do publikacji.  

Gdzie kupić

  • Książka w wersji papierowej oraz w formie e-booka dostępna jest TUTAJ.
  • Cena książki wynosi 39,90 zł (25,50 dla agencji stowarzyszonych w SAPR)

Spis treści

  • Emilia Hahn, PR Hub - Obszary aktywności public relations, czyli jakiego wsparcia można oczekiwać od agencji PR
  • Adam Łaszyn, Alert Media Communications - Strategia w usługach agencji PR
  • Karolina Borkowska-Bylicka, Public Dialog - Jak profesjonalnie przeprowadzić proces przetargowy i wybrać agencję PR?
  • Paweł Trochimiuk, Partner of Promotion - Jak wyceniać usługi public relations? Modele wycen
  • Rafał Czechowski, Imago Public Relations Sp. z o.o. - „Miękkie” standardy współpracy klient-agencja PR
  • Sylwia Kuligowska, ScopePR - Partner, doradca czy podwykonawca? Modele współpracy agencja-klient
  • Adriana Kondratowicz, Marek Dąbrowski, PR Expert - 9 kroków do efektywnej współpracy z agencją PR
  • Szymon Sikorski, Publicon - Formy rozliczeń z klientem
  • Hubert Tracz-Koszel, Catchers Kędziora Koszela Sp. K. - Kreatywność – najbarwniejsze oblicze public relations
  • Joanna Adamiak, Face it! - Nie tylko tradycyjny PR, czyli sposoby na poszerzanie relacji klienta z otoczeniem biznesowym
  • Bartłomiej Rajchert, GDS Grupa Doradztwa Strategicznego - Komunikacja klient-agencja, gdy nawiązanie kontaktu następuje w związku z sytuacją kryzysową
  • Karolina Kazuła, Wordsmith PR Sp. z o.o. - Digital PR w usługach agencji public relations
  • Grzegorz Hajduk, HugeVoice - Public relations dla start-upów i firm opartych na innowacjach
  • Dariusz Tworzydło, Exacto - Feedback i ewaluacja pracy agencji
  • Magdalena Cieślak 4 Publicity - Prezentacja efektów pracy agencji

Ze wstępu

Takiej książki w branży public relations po prostu brakowało. Brakowało tym, co korzystają z usług agencji PR i tym, którzy tworzą takie agencje, prowadzą je lub w nich pracują. (...)

Ta książka ma wspierać proces wzrostu polskiego rynku usług PR w zakresie dobrych standardów współpracy klient-agencja i obrony tego rynku przed negatywnymi zjawiskami. Wskazywać rekomendowane standardy, promować dobre praktyki, być zbiorem praktycznych rad podnoszących jakość tej współpracy. (...)

Dlatego też ogromnie nam zależało, by książka miała charakter maksymalnie pragmatyczny. Bardzo użytkowy charakter dla obu grup czytelników – agencji i ich (potencjalnych) klientów.

Wzajemne zrozumienie, wspólnota wiedzy nt. know-how, procedur, wartości i zasad ogólnych, jak i szczegółowych narzędzi współpracy jest bowiem – w naszym najgłębszym przekonaniu – kluczowa w osiąganiu sukcesów we współpracy Agencja-Klient. A nic tak nie cieszy w pracy agencyjnej, jak wzajemne zadowolenie z efektów działań podejmowanych na rzecz klienta. Ta książka pozwala szybciej tworzyć tę platformę wzajemnego zrozumienia, wiedzy i know-how, znajomości i stosowania narzędzi efektywnej kooperacji – skracając drogę do wspomnianej radości ze świetnych efektów. (...)

Mamy nie tylko nadzieję, ale i przekonanie, że ta książka znacząco może pomóc w szybkim i właściwym ułożeniu tej współpracy, więc optymalizuje i skraca drogę do owych sukcesów w dwójnasób.

Źródło: Stowarzyszenie Agencji Public Relations

www.sapr.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

SEO Casebook: Agencja Sempai świętuje 18. urodziny
W dobie ciągłych zmian w algorytmach wyszukiwarek i rosnącej konkurencji w sieci, wielu sceptyków wieszczy zmierzch SEO. Nic bardziej mylnego! Agencja Sempai udowadnia, że SEO wciąż jest potężnym narzędziem, które może zapewnić firmom imponujący wzrost widoczności w sieci.
Sojusznik czy wróg? Dwie twarze kryzysu w digital public relations
55% specjalistów zajmujących się komunikacją uważa, że w bieżącym roku organizacjom, dla których pracują może zagrażać kryzys.
Influenza. Mroczny świat influencerów: Jakub Wątor prześwietla branżę influencerską
10 kwietnia swoją premierę ma książka Jakuba Wątora „Influenza. Mroczny świat influencerów” wydana przez Wydawnictwo Agora. Autor prześwietla polską branżę influencerską i przygląda się karierom wpływowych twórców internetowych, m.in. Friza, Boxdela, Fagaty, Krzysztofa Gonciarza, Marty Linkiewicz, Żurnalisty, Andziax i wielu...
Raport Aplikuj.pl o upskillingu i reskillingu
Według danych z najnowszego raportu Aplikuj.pl radykalna modyfikacja kariery zawodowej jest zjawiskiem równie częstym, co rozwój na obecnym stanowisku. Czy możemy już mówić o nowym trendzie na polskim rynku pracy? IAB Polska oraz Standard kwalifikacji digital marketingowych DIMAQ zostali patronami honorowymi raportu.
 Marketing w wyszukiwarkach dla NGO - poradnik
O co zadbać, aby pojawiać się w wynikach wyszukiwania? Gdzie szukać pomysłów i jak pisać treści, aby Google chciało je wyświetlać? Jak reklamować swoją organizację bez nadwerężania budżetu? Grupa Robocza SEM IAB Polska opracowała pierwszy przewodnik po marketingu w wyszukiwarkach skierowany do specjalistów z organizacji pozarządowych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764