logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Premiera książki SAPR „Instrukcja obsługi Agencji PR”

  PR 11.10.2022, przeczytano 363 razy
ilustracjastrzałka

Rozsądek podpowiada, by produktów używać zgodnie z załączoną do nich instrukcją obsługi. Czy tę zasadę można odnieść także do usług PR? Okazuje się, że tak! Zachęcają do tego autorzy „Instrukcji obsługi Agencji PR”, wydanej przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/premiera-ksiazki-sapr-_instrukcja-obslugi-agencji-pr_,397571,artykul.html

Wydawnictwo SAPR-u to pierwsza taka publikacja na polskim rynku. Została przygotowana przez piętnastu szefów uznanych polskich agencji public relations i porusza kluczowe zagadnienia dotyczące współpracy na linii klient-agencja PR.

Autorzy książki pisali ją tak, by publikacja miała maksymalnie praktyczny wymiar. Czytelnik dowie się z niej m.in. o tym, czego powinien oczekiwać od dobrej agencji, jak przygotować brief, by otrzymać oferty dobrze dopasowane do potrzeb jego organizacji oraz jak zorganizować współpracę tak, by osiągnąć jak najlepsze rezultaty i zmierzyć jej efekty.

Adresatami publikacji są nie tylko obecni jak i potencjalni klienci usług agencyjnych, ale także menedżerowie i właściciele agencji PR. Autorzy we wstępie podkreślają, że ma ona również stanowić instrukcję dla PR-owych startupów, jak powinna funkcjonować dojrzała firma z tej branży.

- Ta książka ma wspierać proces wzrostu polskiego rynku usług PR w zakresie dobrych standardów współpracy klient-agencja i obrony tego rynku przed negatywnymi zjawiskami. Wskazywać rekomendowane standardy, promować dobre praktyki, być zbiorem praktycznych rad podnoszących jakość tej współpracy – podkreśla zarząd SAPR we wstępie do publikacji.  

Gdzie kupić

  • Książka w wersji papierowej oraz w formie e-booka dostępna jest TUTAJ.
  • Cena książki wynosi 39,90 zł (25,50 dla agencji stowarzyszonych w SAPR)

Spis treści

  • Emilia Hahn, PR Hub - Obszary aktywności public relations, czyli jakiego wsparcia można oczekiwać od agencji PR
  • Adam Łaszyn, Alert Media Communications - Strategia w usługach agencji PR
  • Karolina Borkowska-Bylicka, Public Dialog - Jak profesjonalnie przeprowadzić proces przetargowy i wybrać agencję PR?
  • Paweł Trochimiuk, Partner of Promotion - Jak wyceniać usługi public relations? Modele wycen
  • Rafał Czechowski, Imago Public Relations Sp. z o.o. - „Miękkie” standardy współpracy klient-agencja PR
  • Sylwia Kuligowska, ScopePR - Partner, doradca czy podwykonawca? Modele współpracy agencja-klient
  • Adriana Kondratowicz, Marek Dąbrowski, PR Expert - 9 kroków do efektywnej współpracy z agencją PR
  • Szymon Sikorski, Publicon - Formy rozliczeń z klientem
  • Hubert Tracz-Koszel, Catchers Kędziora Koszela Sp. K. - Kreatywność – najbarwniejsze oblicze public relations
  • Joanna Adamiak, Face it! - Nie tylko tradycyjny PR, czyli sposoby na poszerzanie relacji klienta z otoczeniem biznesowym
  • Bartłomiej Rajchert, GDS Grupa Doradztwa Strategicznego - Komunikacja klient-agencja, gdy nawiązanie kontaktu następuje w związku z sytuacją kryzysową
  • Karolina Kazuła, Wordsmith PR Sp. z o.o. - Digital PR w usługach agencji public relations
  • Grzegorz Hajduk, HugeVoice - Public relations dla start-upów i firm opartych na innowacjach
  • Dariusz Tworzydło, Exacto - Feedback i ewaluacja pracy agencji
  • Magdalena Cieślak 4 Publicity - Prezentacja efektów pracy agencji

Ze wstępu

Takiej książki w branży public relations po prostu brakowało. Brakowało tym, co korzystają z usług agencji PR i tym, którzy tworzą takie agencje, prowadzą je lub w nich pracują. (...)

Ta książka ma wspierać proces wzrostu polskiego rynku usług PR w zakresie dobrych standardów współpracy klient-agencja i obrony tego rynku przed negatywnymi zjawiskami. Wskazywać rekomendowane standardy, promować dobre praktyki, być zbiorem praktycznych rad podnoszących jakość tej współpracy. (...)

Dlatego też ogromnie nam zależało, by książka miała charakter maksymalnie pragmatyczny. Bardzo użytkowy charakter dla obu grup czytelników – agencji i ich (potencjalnych) klientów.

Wzajemne zrozumienie, wspólnota wiedzy nt. know-how, procedur, wartości i zasad ogólnych, jak i szczegółowych narzędzi współpracy jest bowiem – w naszym najgłębszym przekonaniu – kluczowa w osiąganiu sukcesów we współpracy Agencja-Klient. A nic tak nie cieszy w pracy agencyjnej, jak wzajemne zadowolenie z efektów działań podejmowanych na rzecz klienta. Ta książka pozwala szybciej tworzyć tę platformę wzajemnego zrozumienia, wiedzy i know-how, znajomości i stosowania narzędzi efektywnej kooperacji – skracając drogę do wspomnianej radości ze świetnych efektów. (...)

Mamy nie tylko nadzieję, ale i przekonanie, że ta książka znacząco może pomóc w szybkim i właściwym ułożeniu tej współpracy, więc optymalizuje i skraca drogę do owych sukcesów w dwójnasób.

Źródło: Stowarzyszenie Agencji Public Relations

www.sapr.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawie 9 na 10 konsumentów na całym świecie uważa zrównoważony rozwój za ważny przy wyborze marki[1]. Jak na to „wyzwanie” odpowiadają globalni gracze i czego możemy się od nich nauczyć? Czym jest real time CSR i dlaczego wojna w Ukrainie wprowadziła nowe standardy dobroczynności, uruchamiając jednocześnie falę wolontariatu pracowniczego? Dlaczego nie każda pomoc jest...
Digital marketing to dzisiaj jedno z kluczowych działań biznesowych dla każdego liczącego się przedsiębiorstwa w Polsce i na świecie, dlatego każdego roku powstają nowe firmy oferujące usługi w tym obszarze. Od czego zacząć zakładanie agencji digital marketingowej, w jaki sposób budować dobry i zgrany zespół, czy jak wyceniać działania, żeby biznes się opłacał? Chociaż...
Aż 92% firm jest świadomych, że wkrótce kluczowe przeglądarki internetowe wykorzystywane przez polskich internautów zakończą obsługę plików cookie firm trzecich,a 80% wie o zachodzących procesach co najmniej od roku. Ponad połowa badanych (59%) zadeklarowała też gotowość na nadchodzącą zmianę.
Spicy Mobile o Martech i korzystaniu z usług cyfrowych
Agencja marketingu mobilnego Spicy Mobile opublikowała właśnie raport „MarTech”. To już 6. edycja tej niezwykle popularnej i najbardziej obszernej publikacji dotyczącej rynku mobilnego w Polsce, w której czytelnicy znajdą między innymi wyniki badania na temat cyfryzacji polskiego społeczeństwa i stosunku Polaków do nowych technologii.
Salestube udostępnił nowy przewodnik po Google Marketing Platform
Agencja martech i e-commerce SalesTube dwa lata temu stworzyła pierwsze na świecie opracowanie z zakresu Google Marketing Platform. Bezpłatny materiał doczekał się swojej drugiej edycji, której premiera odbyła się 15 listopada. Ebook GMP 2.0. to ponad 100 stron wiedzy o jednej z największych platform do zakupu mediów i analizy danych, uwzględniającej zmiany w produktach GMP, takie...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764