logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Premiera raportu AdEx Benchmark 2021 IAB Europe: 30,5% rocznego wzrostu reklamy cyfrowej w Europie

  PR 01.07.2022, przeczytano 239 razy

IAB Europe, wiodące europejskie stowarzyszenie branżowe działające na rzecz ekosystemu reklamy cyfrowej i marketingu, opublikowało pełny raport AdEx Benchmark za rok 2021. Wyniki analizy potwierdzają, że wszystkie 28 badanych rynków odnotowało dwucyfrowy wzrost, osiągając całkowitą wartość na poziomie 92 mld euro.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/premiera-raportu-adex-benchmark-2021-iab-europe%3A-30%2C5procent-rocznego-wzrostu-reklamy-cyfrowej-w-europie,396454,artykul.html

– Ostatnie dwa lata były dla wielu firm wyzwaniem, dlatego cieszę się, że możemy poinformować o tak pozytywnym wzroście naszej branży. Jest to świadectwo jakości produktów i usług, które pomagają rozwijać branżę reklamy cyfrowej, nawet w najbardziej wyjątkowych i trudnych okolicznościach. – Townsend Feehan, CEO, IAB Europe

Wszystkie 28 rynków objętych badaniem odnotowało dwucyfrowy wzrost, a siedem z nich osiągnęło wzrost powyżej średniej stopy wynoszącej 30,5%, przy czym były to kraje z Europy Zachodniej i Środkowo-Wschodniej. Oznacza to, że w 2021 r. rynek reklamy cyfrowej wzbogaci się o 21,5 mld euro.

Jeśli chodzi o wydatki na reklamę cyfrową na osobę, niektóre kluczowe rynki nadal pozostają w tyle za średnią europejską wynoszącą 115 euro, na przykład Hiszpania – 92 euro i Polska – 38 euro.

Wideo było głównym motorem wzrostu zarówno w wydatkach na media społecznościowe, jak i poza nimi. Jego udział wzrósł o 46,2% i stanowi obecnie 41% wszystkich wydatków na reklamę display. Na trzech rynkach – w Ukrainie, Wielkiej Brytanii i we Włoszech – udział wideo przekracza obecnie połowę wszystkich wydatków na reklamę display.

Digital Audio odnotowało największy wzrost procentowy – w 2021 r. cyfrowy format audio wzrósł o 50,7%, czyli więcej niż wszystkie inne formaty. Rynek audio nadal szybko się rozwija, wychodząc z niskiej bazy, osiągając w 2021 r. wartość 700 mln euro, czyli 3% wydatków na reklamę display.

Programmatic, z wyłączeniem mediów społecznościowych, stanowi ponad połowę wydatków na reklamę displayową (57%), co jest spowodowane przejściem na rynki prywatne i przyjęciem na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej.

  • Pełny raport dostępny jest TUTAJ.

Źródło: IAB Polska

www.iab.org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Polsat i Plus partnerami tytularnymi hali w Gdyni
Polsat i Plus – dwie najważniejsze marki Grupy Polsat Plus będą w nazwie hali w Gdyni. Dzięki umowie Grupy Polsat Plus z miastem Gdynia hala będzie nazywała się Polsat Plus Arena Gdynia.
Wyborcza.pl i Storytel łączą siły. Od sierpnia 2022 r. dwie subskrypcje - pakiet Premium Wyborcza.pl i pakiet Unlimited Storytel dostępne będą w atrakcyjnej, konkurencyjnej cenie 55 zł*. W ramach łączonej usługi subskrybenci będą mogli sięgnąć do sprawdzonych informacji, nagradzanych reportaży, wywiadów z nietuzinkowymi gośćmi...
W pierwszej połowie 2022 roku 23 profile TVN Warner Bros. Discovery na Facebooku oraz 22 konta na Instagramie wygenerowały łącznie ponad 113 mln wyświetleń treści wideo. Portfolio największego nadawcy w Polsce zebrało już łącznie niemal 12 mln subskrybentów na obu platformach – 8,4 mln na Facebooku oraz 3,2 na Instagramie – i cały czas przyciąga nowych. Lider...
Wirtualna Polska utrzymuje pozycję wśród opiniotwórczych mediów
Ranking najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce otwiera Wirtualna Polska, na której redakcyjne treści inni dziennikarze w kraju powoływali się w lipcu 1,8 tys. razy. Miejsce drugie zajął Onet z wynikiem ponad 1,6 tys. odniesień w innych mediach, a podium zamyka Rzeczpospolita z niewiele niższą liczbą 1,5 tys. cytowań. Najwyższy wzrost, bo aż o dwanaście...
#AMStarget: KFC wybiera sieć Digital Indoor AMS
W swojej wakacyjnej kampanii reklamowej KFC wykorzystało analizę danych OOH zawartą w ofercie produktowej AMS. Zapewnia ona personalizację przestrzeni miejskiej, a także odpowiedni dobór punktów kontaktu z odbiorcą do konkretnych etapów ścieżki zakupowej, zwiększając efektywność działań reklamowych. Dopasowane miejsce i czas zaowocowały komplementarną kampanią OOH...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764