logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Premiera spotu i świątecznej kampanii wizerunkowej Empik

  PR 19.11.2018, przeczytano 947 razy
ilustracjastrzałka

Prowadząc bajkową narrację, Empik porusza w swojej wizerunkowej reklamie istotny społecznie temat zachowania zdrowej równowagi między światem wirtualnym a rzeczywistym. Za kreację reklamy „Żeby Cię lepiej widzieć” odpowiada Leo Burnett, kampania 360 obejmuje działania w prasie, TV, kinie, radiu, social mediach i digitalu. Spot ubarwia postać Baby-Jagi granej przez Helenę Norowicz, a muzykę do całej fabuły skomponował laureat Grammy Włodek Pawlik.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/premiera-spotu-i-swiatecznej-kampanii-wizerunkowej-empik,380198,artykul.html

Zagubieni w wirtualnym lesie

Kilkuletnia dziewczynka, główna bohaterka i jednocześnie narratorka spotu, snuje swoją własną opowieść, w której świat realny, w zabawny, a zarazem niepokojący sposób, miesza się z bajkowym. Za górami, za lasami, tam gdzie na pewno był zasięg, żył sobie Czerwony Kapturek. Dziewczynka szukała towarzystwa, jednak wilk był zajęty robieniem selfie, krasnoludki pochłonęła gra i surfowanie po internecie, dziewczynka z zapałkami na propozycję wspólnej zabawy odpowiedziała pytaniem o ładowarkę a Jaś i Małgosia wcale nie chcą uciekać od Baby-Jagi (granej przez Helenę Norowicz) – zagubionej w świecie, w którym wirtualny cukierek smaczniejszy jest od prawdziwego. Czerwony Kapturek błąka się zasmucony, bo nikt się z nim nie chce bawić.

ilustracjastrzałka

Słodki głos dziecka łagodnie skłania widza do refleksji i każe zastanowić się czy patrząc zbyt długo w ekran, nie tracimy z oczu naszych bliskich i prawdziwego życia. Jednocześnie spot w żaden sposób nie neguje nowych technologii, a zwraca jedynie uwagę na zachowanie zdrowej równowagi między relacjami rzeczywistymi a tymi wirtualnymi. Nie chodzi bowiem o to, by odrzucić świat online, ale żeby się w nim nie zamykać.

ilustracjastrzałka

Spot z przesłaniem – najważniejsze znajdziesz w środku

Tym samym Empik zabiera głos w ważnej społecznej dyskusji. Przesłanie spotu komentuje Aldona Zdrodowska – psycholog społeczny, badaczka internetu i nowych technologii, współautorka badań European Kids Online:

– Cyfrowy świat ekranów wielu dzieciom wydaje się ciekawszy niż rzeczywistość dookoła, dlatego kusi je i wciąga bardziej niż inne zabawki, zabawy i bajki. Młodym użytkownikom technologii – zarówno dzieciom, jak i nastolatkom – bardzo trudno jest zachować umiar, oderwać się od źródła nieprzerwanej rozrywki i ciągłej wymiany informacji. W konsekwencji niektórzy z nich oddalają się od nas w uzależnienie od technologii, w cyfrową samotność czy nawet depresję. Dlatego tak istotne jest, aby rodzice i inni ważni dla dziecka dorośli zadbali o odzyskanie kontaktu z nim – tego najbardziej naturalnego, twarzą w twarz, we wspólnej zabawie, w rozmowie, przy wspólnych aktywnościach.

ilustracjastrzałka

–Święta to czas szczególny, który wszyscy powinniśmy wykorzystać na bycie blisko z ważnymi dla nas ludźmi, na pielęgnowanie głębokich relacji, na spotkania, rozmowy, na odkrywanie wspólnych pasji i zainteresowań, w prawdziwej – choć świątecznie bajkowej – rzeczywistości – podkreśla Mira Dobek, Dyrektor Marketingu Empiku.

Mocne przesłanie spotu niesie dopracowana wizualnie bajkowa oprawa. Produkcja była ogromnym wyzwaniem zarówno od strony samej scenografii, jak i czasu realizacji. – Nieocenione wsparcie ze strony klienta, wzajemne zrozumienie oraz piękna idea, złożyły się na kampanię, która ma szanse na dłużej zagościć w świadomości konsumentów – komentuje Hanna Jackowska, dyrektor zarządzająca agencją Leo Burnett.

  • Kreacja dla Empik: Leo Burnett
  • Lider projektu: Olga Tobiasz, Brand Manager, Empik
  • Reżyseria: Piotr Kumik
  • Produkcja: Bomaye
  • Postprodukcja: Xantus Studio
  • Muzyka: Włodek Pawlik
  • Dźwięk: Big Beat Production

Źródło: Empik S.A.

www.empik.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764