logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Premiera spotu i świątecznej kampanii wizerunkowej Empik

  PR 19.11.2018, przeczytano 339 razy
ilustracjastrzałka

Prowadząc bajkową narrację, Empik porusza w swojej wizerunkowej reklamie istotny społecznie temat zachowania zdrowej równowagi między światem wirtualnym a rzeczywistym. Za kreację reklamy „Żeby Cię lepiej widzieć” odpowiada Leo Burnett, kampania 360 obejmuje działania w prasie, TV, kinie, radiu, social mediach i digitalu. Spot ubarwia postać Baby-Jagi granej przez Helenę Norowicz, a muzykę do całej fabuły skomponował laureat Grammy Włodek Pawlik.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/premiera-spotu-i-swiatecznej-kampanii-wizerunkowej-empik,380198,artykul.html

Zagubieni w wirtualnym lesie

Kilkuletnia dziewczynka, główna bohaterka i jednocześnie narratorka spotu, snuje swoją własną opowieść, w której świat realny, w zabawny, a zarazem niepokojący sposób, miesza się z bajkowym. Za górami, za lasami, tam gdzie na pewno był zasięg, żył sobie Czerwony Kapturek. Dziewczynka szukała towarzystwa, jednak wilk był zajęty robieniem selfie, krasnoludki pochłonęła gra i surfowanie po internecie, dziewczynka z zapałkami na propozycję wspólnej zabawy odpowiedziała pytaniem o ładowarkę a Jaś i Małgosia wcale nie chcą uciekać od Baby-Jagi (granej przez Helenę Norowicz) – zagubionej w świecie, w którym wirtualny cukierek smaczniejszy jest od prawdziwego. Czerwony Kapturek błąka się zasmucony, bo nikt się z nim nie chce bawić.

ilustracjastrzałka

Słodki głos dziecka łagodnie skłania widza do refleksji i każe zastanowić się czy patrząc zbyt długo w ekran, nie tracimy z oczu naszych bliskich i prawdziwego życia. Jednocześnie spot w żaden sposób nie neguje nowych technologii, a zwraca jedynie uwagę na zachowanie zdrowej równowagi między relacjami rzeczywistymi a tymi wirtualnymi. Nie chodzi bowiem o to, by odrzucić świat online, ale żeby się w nim nie zamykać.

ilustracjastrzałka

Spot z przesłaniem – najważniejsze znajdziesz w środku

Tym samym Empik zabiera głos w ważnej społecznej dyskusji. Przesłanie spotu komentuje Aldona Zdrodowska – psycholog społeczny, badaczka internetu i nowych technologii, współautorka badań European Kids Online:

– Cyfrowy świat ekranów wielu dzieciom wydaje się ciekawszy niż rzeczywistość dookoła, dlatego kusi je i wciąga bardziej niż inne zabawki, zabawy i bajki. Młodym użytkownikom technologii – zarówno dzieciom, jak i nastolatkom – bardzo trudno jest zachować umiar, oderwać się od źródła nieprzerwanej rozrywki i ciągłej wymiany informacji. W konsekwencji niektórzy z nich oddalają się od nas w uzależnienie od technologii, w cyfrową samotność czy nawet depresję. Dlatego tak istotne jest, aby rodzice i inni ważni dla dziecka dorośli zadbali o odzyskanie kontaktu z nim – tego najbardziej naturalnego, twarzą w twarz, we wspólnej zabawie, w rozmowie, przy wspólnych aktywnościach.

ilustracjastrzałka

–Święta to czas szczególny, który wszyscy powinniśmy wykorzystać na bycie blisko z ważnymi dla nas ludźmi, na pielęgnowanie głębokich relacji, na spotkania, rozmowy, na odkrywanie wspólnych pasji i zainteresowań, w prawdziwej – choć świątecznie bajkowej – rzeczywistości – podkreśla Mira Dobek, Dyrektor Marketingu Empiku.

Mocne przesłanie spotu niesie dopracowana wizualnie bajkowa oprawa. Produkcja była ogromnym wyzwaniem zarówno od strony samej scenografii, jak i czasu realizacji. – Nieocenione wsparcie ze strony klienta, wzajemne zrozumienie oraz piękna idea, złożyły się na kampanię, która ma szanse na dłużej zagościć w świadomości konsumentów – komentuje Hanna Jackowska, dyrektor zarządzająca agencją Leo Burnett.

  • Kreacja dla Empik: Leo Burnett
  • Lider projektu: Olga Tobiasz, Brand Manager, Empik
  • Reżyseria: Piotr Kumik
  • Produkcja: Bomaye
  • Postprodukcja: Xantus Studio
  • Muzyka: Włodek Pawlik
  • Dźwięk: Big Beat Production

Źródło: Empik S.A.

www.empik.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Roadshow - Wrappingowa dawka emocji!” - edycja IV
Integart wraz z Rafałem Żmudą oraz marką 3M zaprasza do wzięcia udziału w IV edycji RoadShow – Wrappingowa dawka emocji. W dniach 10-13 czerwca br. wiedza, doświadczenie i zamiłowanie do car wrappingu dotrze do Poznania, Wrocławia i Katowic.
Odkryj kuchnię na nowo – kampania marki Amica
Nowoczesne sprzęty AGD pełne są programów i gadżeciarskich rozwiązań, które nie zawsze ułatwiają życie. Marka Amica wdraża więc linię sprzętów kuchennych do zabudowy, która odpowiada na rzeczywiste potrzeby i  jest zaprojektowana w oparciu o obserwacje, badania i testy sprzętu w domach użytkowników. O odkrywaniu kuchni na nowo i czerpaniu z niej tego, co najlepsze,...
Rusza kampania „Porozmawiajmy Mamo”
Celem projektu „Porozmawiajmy Mamo” jest przekazanie mamom pomocnych narzędzi do rozmowy z córką, nie tylko w kontekście nadchodzących zmian fizjologicznych, ale co ważniejsze - zmian związanych z psychiką i emocjami młodej, dojrzewającej kobiety.
Dwie Godziny dla Rodziny” w kampanii Immergas
Immergas bierze udział w akcji „Dwie Godziny dla Rodziny”. Jest to, związana z Międzynarodowym Dniem Rodziny, kampania społeczna na rzecz budowania dobrych relacji rodzinnych. Dzięki udziałowi w wydarzeniu, pracownicy firmy skończą pracę dwie godziny wcześniej, po to by poświęcić ten czas swoim bliskim. Firma pokazuje w ten sposób, że work-life balance to nie tylko hasło...
Pierwsza kurtyna ledowa w Polsce działa już w Placu Unii
Pierwsza w Polce, spektakularna kurtyna ledowa Super Screen została uruchomiona w Placu Unii. To najnowsza generacja nośnika reklamowego, która zmieniła szklaną elewację Placu Unii w interaktywny ekran. Monitor ma 165 m2 powierzchni i rozdzielczość aż 10 pixeli.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764