logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Premiera: Mutoh ValueJet 1604 X: markowy ploter za 9.950 €

  PR 27.05.2016, przeczytano 2476 razy
ilustracja

Mutoh wprowadził na rynek zaawansowany, wyposażony we wszystkie swoje topowe technologie ploter o szerokości 1.62 metra w cenie poniżej 10 tysięcy Euro.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/premiera%3A-mutoh-valuejet-1604-x%3A-markowy-ploter-za-9.950-%E2%82%AC,28701,artykul.html

Wielkoformatowa drukarka Mutoh ValueJet 1604X swoją premierę miała podczas targów Fespa 2016. Z nowym urządzeniem japoński producent celuje w klienta wymagającego stabilności pracy, nieskazitelnej jakości druku, innowacyjnych technologii ułatwiających obsługę, dobrej produktywności i szybkiego zwrotu inwestycji. Mówi Michał Pytel, product manager z firmy Atrium, która jest wyłącznym, polskim dystrybutorem drukarek Mutoh.

Seria ploterów Mutoh ValueJet od lat wyznacza trendy na rynku urządzeń do cyfrowego druku wielkoformatowego. Nie inaczej jest tym razem.

Parametry w dobrej cenie

Mutoh zastosował w modelu VJ-1604X najnowszej generacji głowicę, drukującą w rozdzielczości do 1440 x 1440 dpi. Umożliwi ona wydruk szerokiej gamy produktów: naklejek, etykiet, plakatów, grafik reklamowych, rollupów, grafik podświetlanych, grafik samochodowych, foto-tapet, banerów reklamowych, reprodukcji obrazów i wielu innych.

Pod głowicą znajduje się stół wygrzewający wyposażony w 3 grzałki: przed głowicą, pod i za głowicą. Strefy grzejne pracują niezależnie w zakresie temperatur od 30 do 50 stopni.

Wydajność w rozdzielczości 360 x 1080 dpi (3 pasy) sięga 15 m2/h. W typowej jakości produkcyjnej (720 x 720 dpi, 4 -8 pasów) możemy drukować sprzedawalne, komercyjne wydruki z wydajnością na poziomie 7-11.5 m2/h.

Mutoh ValueJet 1604X został w standardzie wyposażony w system rolowy o udźwigu do 30 kg. Na ploter można założyć materiał o szerokości do 1625 mm i zadrukować je do 1615 mm. Długość wydruku ograniczona jest długością nośnika.

Japońskie technologie

Mutoh wyposażył ploter 1604X w te same technologie, które są w obecne w topowych drukarkach serii „X”. Są to Mutoh Intelligent Interweaving, Mutoh Drop Master, Variable Dot. 

Warto wspomnieć, że wszystkie plotery ValueJet produkowane są w Japonii. Przekłada się to na najwyższą jakość wykonania.

Pierwsza z technologii - Mutoh DropMaster – eliminuje potrzebę ręcznej kalibracji w momencie zmiany materiału na nośnik o innej grubości. Obrazując. W momencie gdy druk odbywa się na cienkim papierze, odległość od materiału do głowicy jest inna niż w przypadku druku na grubym banerze. Efektem tego może być rozrzut kropli tuszu, a co za tym idzie nieprecyzyjny druk.

Technologia Mutoh Drop Master w sposób automatyczny dostosowuje sposób wystrzeliwania poszczególnych kropli atramentu. Za jej pomocą trafiają dokładnie w miejsce przeznaczenia, zarówno podczas druku jedno- i dwu-kierunkowego. DropMaster działa niezależnie od rodzaju materiału, rozdzielczości lub prędkości druku. Finalnie zawsze mamy precyzyjny i ostry wydruk.

Drugą z technologii zaimplementowanych w 1604X jest opatentowany tzw. druk falą. Mutoh Intelligent Interweaving (inteligentne przeplatanie) ma za zadanie wyeliminować defekt druku zwany paskowaniem.

Atramentowy druk wielkoformatowy polega na nakładaniu z każdym przebiegiem karetki kolejnych równoległych pasów. To rozwiązanie ma wadę. W momencie gdy ploter pozbawiony Intelligent Interweaving jest niedokładnie skalibrowany, często uzyskujemy efekt paskowania – pasy nachodzą na siebie lub są rozsunięte tworząc przerwy. Dodatkowo gra rolę kolorystyka związana z procesem schnięcia atramentu w kolejnych przelotach.

Intelligent Interweaving eliminuje ten problem, gdyż rolę równych pasów przejmuje rozmyty, zanikający na brzegach raster w kształcie np. fali lub mgły. Nachodzi on na kolejny eliminując widoczną granicę. Dzięki temu ploter może drukować szybciej gdyż ryzyko pojawiania paskowania jest ograniczone do minimum.

Trzecią technologią jest Variable Dot (druk zmienną kroplą). Głowica drukująca ma możliwość generowania (wystrzeliwania na drukowane podłoże) kropel o różnej wielkości: 3.5, 7, 12.4, 14 i 21 pl. Oprogramowanie dobiera w sposób automatyczny wielkości kropel wychodzących z poszczególnych dysz. Są one zmieniane w zależności od drukowanej grafiki. Przykładowo inna jest kombinacja rozmiarów kropel dla jednolitych obszarów, inna dla detali i przejść tonalnych. Finalnie, operator otrzymuje najlepszą możliwą jakość w danym trybie druku.

Certyfikowane, ekologiczne atramenty UMS w workach

Nowością, którą wprowadził w tym roku Mutoh jest opakowanie w jakich dostarczany jest atrament. Rolę kaset przejęły szczelne, hermetyczne worki, które umiejscawiane są w adapterze z tyłu plotera w pozycji pionowej. Taka pozycja pozwala praktycznie do zera zużyć zawartość worka z atramentem.

Innymi zaletami atramentów w workach jest: czystość i szczelność systemu, brak kontaktu odgazowanych tuszy z powietrzem, ekonomiczna objętość 1000 ml czy choćby mniejsza powierzchnia wymagana za ploterem.

Mutoh ValueJet 1604X tak jak cała rodzina drukarek „ValueJet X” może korzystać z dowolnych atramentów na przykład certyfikowanych, ekologicznych Mutoh UMS lub też eko-solwentowych Ikonos. Brak chipów zabezpieczających przekłada się na obniżenie kosztów druku.

Mutoh UMS to 4-generacji tusze do wielkoformatowych ploterów drukujących której bazą są żywice, które dają optymalną przyczepność pigmentu do podłoża. Atramenty te są praktycznie bezzapachowe i nie wymagają stosowania systemów.

Niekwestionowaną zaletą jest także zgodność z normami ekologicznymi poparte certyfikatem Indoor Air Comfort wydanym przez Eurofins. Atramenty te posiadają oznaczenie Xi zamiast szkodliwego Xn. Można je stosować w warunkach biurowych. Nowe atramenty gwarantują żywą i nasyconą kolorystykę oraz szeroki gamut barw pokrywający 83% palety PANTONE C. Dają one możliwość druku wielu „korporacyjnych” kolorów.

Atramenty Mutoh UMS zdobyły kilka międzynarodowych i polskich nagród, m.in. EDP, The Prize for Innovations 2016 i Złoty Medal Festiwalu Druku 2015.

Innowacja w dobrej cenie

Mutoh ValueJet 1604 X to łatwość użytkowania przez początkujących użytkowników i zaawansowanych drukarzy. Cechuje się także brakiem potrzeby stałej konserwacji oraz niskim zużyciem atramentu. W połączeniu z najnowocześniejszymi technologiami na rynku i niskiej cenie, ploter daje gwarancję szybkiego zwrotu inwestycji.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

Dodatkowe informacje:

Polskim, wyłącznym dystrybutorem ploterów Mutoh jest Atrium Centrum Ploterowe.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Jesteśmy przyszłością druku” – Mimaki na targach drupa
Firma Mimaki Europe, producent technologii druku atramentowego i cięcia, ogłosiła dzisiaj, że będzie obecna na targach drupa (Dusseldorf, Niemcy, 28 maja – 7 czerwca 2024 r.) wraz ze swoimi globalnymi parterami i nadrzędną marką Mimaki Engineering Co. Ltd. Zgodnie z hasłem targów drupa „Tworzymy przyszłość”, firma Mimaki wykorzysta swoje...
Kerris z obsługą mediową dla Andermatt Polska
Do grona klientów KERRIS dołączył Andermatt Polska, światowy lider w rozwoju, produkcji i dystrybucji biologicznych rozwiązań dla rolnictwa. Agencja odpowiada za kompleksową obsługę działań w obszarze performance marketingu i social ads.
Hanna Dworak awansowała w agencji Enyo
Hanna Dworak awansowała w strukturach agencji Enyo – obecnie jako Senior Project Manager zarządza 8-osobowym zespołem. W Enyo pracuje od roku, do tej pory na stanowisku Project Manager. Jednym z jej pierwszych zadań w nowej roli była produkcja sesji zdjęciowej ogłaszającej nową ambasadorkę Lancôme - Igę Świątek.
Salestube rozpoczyna współpracę z Notino
Spółka MarTech & e-commerce connected Salestube została wybrana przez największy beauty e-shop w Europie markę Notino na partnera w obszarze MarTech. Salestube dostarczy klientowi licencję Google Analytics 360 oraz zapewni wsparcie analityczne ze strony ekspertów w dziedzinie Web Analytics oraz Data Science dla zespołu marketingowego perfumerii w zakresie wykorzystania...
Kampania społeczna „Teraz mnie widzisz” dostrzeżona i doceniona
Niewidzialność osób z niepełnosprawnościami była tematem przewodnim szóstej kampanii społecznej Fundacji Avalon, która właśnie dobiegła końca. Jej celem było sprowokowanie społeczeństwa do otwarcia oczu na potrzeby tej największej mniejszości, będącej jego integralną częścią i posiadającą takie sama prawa i potrzeby jak każdy z nas.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764