logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Premierowy utwór Rak’n’Roll Music pojawił się w sieci

  PR 24.03.2020, przeczytano 632 razy
ilustracja

„Nowe plemię” Margaret to pierwszy kawałek Rak’n’Roll Music – muzyki, która powstaje jako podziękowanie za wpłaty na rzecz Fundacji Rak’n’Roll. Klip do piosenki został nagrany w formacie wertykalnym i z wykorzystaniem efektu AR, wpisując się w trendy mediów społecznościowych – głównego kanału akcji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/premierowy-utwor-rak%E2%80%99n%E2%80%99roll-music-pojawil-sie-w-sieci,386242,artykul.html

Rak’n’Roll Music to ruch, w ramach którego artyści zbierają pieniądze na rzecz Fundacji Rak'n'Roll, a w podziękowaniu za zaangażowanie w facebookową zbiórkę tworzą nowy utwór. W pierwszą odsłonę akcji włączyła się Margaret. Opublikowała „Nowe plemię” – swoją najnowszą piosenkę i wyraz wdzięczności za wszystkie wpłaty wspierające działania fundacji, która już od 10 lat pomaga chorym na raka leczyć się godnie, żyć dobrze i z radością.

- Jest moc! Rak’n’Roll Music inicjowaliśmy w innej rzeczywistości, chcąc tworzyć muzyczny ruch na rzecz pomocy chorym na raka. Premiera pierwszego utworu przypada na trudny czas dla nas wszystkich. Nowe okoliczności jeszcze jaskrawiej pokazują sens wspólnego działania i moc muzyki, która pomaga przetrwać trudne chwile. Ten pierwszy kawałek powstał dzięki zaangażowaniu każdego z Was. To Wasza muzyka. A my, dzięki Waszym datkom możemy pomagać naszym Podopiecznym przejść przez trudne chwile choroby. Za to oraz za mnóstwo dobrej energii przesłanej naszym Podopiecznym ogromnie dziękujemy. To jest właśnie prawdziwa siła nowego gatunku muzyki, dlatego... gramy dalej! – komentuje Łukasz Kościuczuk z Fundacji Rak’n’Roll.

Rak’n’Roll Music to ruch, który żyje przede wszystkim na Facebooku, gdzie powstają zbiórki, dlatego teledysk do piosenki został nagrany w formacie 9:16 dopasowanym do ekranów smartfonów. Jak podkreśla Julia Rogowska z Papaya Films, jedna z reżyserek klipu: Szczególnie ciekawym wyzwaniem było planowanie kadrów w pionie. Przyjęliśmy, że będzie to jedyny format i świadomie tworzyliśmy pod niego inscenizację i choreografię. Naszym celem było stworzenie pięknej wizualnej impresji. Ponieważ piosenka mówi o nowym początku, w pewnym sensie ponownych narodzinach –  szukaliśmy tym tropem wizualnych skojarzeń. Stąd woda, abstrakcyjne przestrzenie, odbicia i mistyczny charakter światła. Reżyserka Magda Zielińska dodaje: - Pod kątem ruchowym, oprócz pracy w pionie i pilnowania wertykalnych kadrów, najważniejsza dla mnie była praca nad energią tancerzy. Nie chcieliśmy być ładni, szukaliśmy niestandardowego ruchu, siły, zwierzęcości, ale też bliskości, energii prawdziwej wspólnoty. Było dla nas jasne, że pokazania tej pierwotnej energii, siły twórczej, która towarzyszy narodzinom nowego, będzie wiodącym motywem tej realizacji.

Papaya Films, partner kampanii i producent klipu, wykorzystał w teledysku także efekt rozszerzonej rzeczywistości, który powstał dzięki zaangażowaniu niemieckiego artysty Adriana Steckeweha, znanego szerzej jako Omega.C. Specjalny filtr AR zostanie wkrótce udostępniony wszystkim użytkownikom Instagrama.

– Projekt Rak’n’Roll Music jest innowacyjny z kilku powodów. Po pierwsze, dzięki social mediom, udało nam się zaangażować ludzi do współtworzenia tej akcji. Po drugie, teledyski są kręcone w pionie – ich naturalnym środowiskiem jest więc ekran telefonu. Po trzecie, w teledyskach użyte będą maski AR, których każdy będzie mógł użyć i stać się częścią społeczności pomagających sobie ludzi. Cieszę się, że Facebook Creative Shop mógł być częścią tego projektu i pomóc w jego realizacji. Z niecierpliwością czekam na premiery kolejnych teledysków – dodaje Gosia Nierodzinska, Creative Strategist, Facebook & Instagram.

Rak’n’Roll Music to projekt długofalowy. Po Margaret do akcji zostaną zaproszeni kolejni artyści, którzy przejmą rozpoczętą zbiórkę pieniędzy i stworzą kolejne utwory, aby wesprzeć działania fundacji.

– Dzięki kochani! Przede wszystkim za wszystkie wpłaty, ale też za mega dawkę pozytywnej energii. Właśnie takich, dobrych impulsów wysyłajmy w świat jak najwięcej, bo to one pomagają przejść przez trudne chwile! – komentuje Margaret i zapowiada kolejny etap akcji: Teraz mikrofon i zbiórkę, jak w sztafecie, przekazuję dalej. Stay tuned po więcej raknrollowych brzmień!

Jednak nie tylko gwiazdy mogą inicjować zbiórki – każdy użytkownik Facebooka może szybko i łatwo założyć własną, klikając w link.

Gdzie wysłuchać „Nowego plemienia”?

  • YouTube
  • Spotify
  • iTunes
  • IGTV

Projekt wspierają: agencja kreatywna: Saatchi&Saatchi, partnerstwo i produkcja: Papaya Films; agencja PR: MSL, zakup mediów: Performics, marketing konsultant: Grobel.co, przy współpracy z Facebook Creative Shop.

Credits

  • Klient: Fundacja Rak’n’Roll | Łukasz Kościuczuk, Jacek Maciejewski, Olga Myślińska
  • Projekt: Rak’n’Roll Music
  • Agencja reklamowa: Saatchi Saatchi | Creative Director: Patrycja Lukjanow, Michał Desowski; Creative Team: Antoni Kamiński, Adam Sierociński, Julia Rogowska (Papaya); Design: Kamil Bugno, Ewa Rejszel, Paweł Samul; Account: Magdalena Kantorowicz, Agata Skrzypczak; Agency Producer: Marta Gierej
  • Wsparcie strategiczne & artists management: Rafał Grobel (Grobel.co)
  • Partnerstwo & produkcja: Papaya Films
  • Reżyser: Julia Rogowska x Magda Zielińska
  • Operator: Mateusz Dziekoński
  • Producent wykonawczy: Kacper Sawicki, Paweł Bondarowicz
  • Producent: Marta Spychalska
  • Postprodukcja: Lunapark
  • AR Artist: omega.c
  • We współpracy z Gosią Nierodzińską, Facebook Creative Shop
  • Podziękowania dla: Lettly I Jakub Orłowski
  • Choreografia: Mariusz Maniek Kotarski, Sandra Sandy Rzeźniczek, Magdalena Zielińska

Źródło: Fundacja Rak'n'Roll. Wygraj Życie!

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764