logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Premiery Agfa Graphics na targach ISA Sign Expo 2015: relacja

  PR 20.04.2015, przeczytano 1070 razy
ilustracjastrzałka

Targi International Sign Expo (ISA), odbywające się w dniach 9-11 kwietnia br. w Las Vegas, przyniosły liczne światowe premiery Agfa Graphics, dedykowane dla firm z segmentu sign & display.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/premiery-agfa-graphics-na-targach--isa-sign-expo-2015%3A-relacja,24591,artykul.html

Wśród nich znalazły się dwa innowacyjne plotery z rodziny Jeti (opatrzone nazwami Tauro i Mira), wzbogacone o opcję dodatkowej bieli urządzenie Anapurna M3200i RTR, kolejna wersja oprogramowania workflow Asanti 2.0 oraz nowej generacji atramenty UV, dedykowane poszczególnym rozwiązaniom tej firmy, bazującym na technice inkjetowej. O nowościach targowych, które oficjalną europejską premierę będą miały podczas majowych targów Fespa 2015 w Kolonii, poinformowano podczas specjalnej telekonferencji dla mediów branżowych.

W zdalnym spotkaniu prasowym wzięli udział przedstawiciele belgijskiej centrali Agfa Graphics, jak też jej północnoamerykańskiego oddziału, obecni na targach ISA 2015. Jako pierwszy głos zabrał Dominiek Arnaut – wiceprezes ds. systemów inkjetowych w firmie Agfa Graphics. Przedstawił on jej strategię dla rynku sign & display na rok 2015 oraz zaprezentował obecne portfolio, które – jak podkreślał – jest bardzo kompleksowe i wszechstronne: „Dysponujemy najszerszą ofertą systemów drukujących, atramentów, oprogramowania i materiałów eksploatacyjnych dostępną na rynku. Nasze inwestycje realizujemy z myślą o wszystkich obszarach, w jakich obecna jest technika inkjet UV, także tu gdzie mamy do czynienia z aplikacjami przemysłowymi. Wszystkie podejmowane przez nas działania uwzględniają zmieniające się trendy dominujące na rynku i jego dynamikę, a naszym nadrzędnym celem jest oferowanie uniwersalnych, wszechstronnych rozwiązań o wysokiej jakości, niezawodności i stabilności”.

Dominiek Arnaut podkreślał, że portfolio Agfa Graphics jest i będzie stale uzupełniane o kolejne rozwiązania: „Dotyczy to przede wszystkim maszyn rolowych, pozwalających na zadrukowywanie mediów giętkich – mówił. – Najlepszym tego przykładem jest zaprezentowana w Las Vegas wzbogacona o opcję dodatkowej bieli Anapurna M3200i RTR. Chcemy też wprowadzać kolejne rozwiązania z myślą o zupełnie nowych aplikacjach, zapewniające sprawną obróbkę prac, wysoką jakość i wyposażone w bogate know-how technologiczne. Nasze plany na rok 2015 zakładają także wprowadzenie na rynek rozwiązań bazujących na technologii utrwalania za pomocą diod LED”.

Mira i Tauro: nowe plotery z rodziny Jeti

Larry Damico, wiceprezes Agfa Graphics ds. systemów obrazowania cyfrowego, odpowiedzialny za ich sprzedaż w krajach regionu NAFTA, zaprezentował dwie najważniejsze premiery, wprowadzone do oferty firmy na targach ISA 2015 i demonstrowane na jej stoisku. Pierwsza z nich to płaski ploter Jeti Mira MG, wyposażony w stół o wymiarach 2,7 m x 1,6 m (opcjonalnie 2,7 m x 3,2 m). Urządzenie, bazujące na głowicach Ricoh Gen 5, drukuje w sześciu kolorach (CMYKLcLm) z prędkością do 206 m2/h. Dostępne w dwóch wersjach (S/HS) i sterowane systemem Asanti 2.0, oferuje wysoką wydajność i automatyzację, oczekiwane – jak mówił – przez firmy z sektora sign & display. Zdaniem producenta na uwagę zasługują m.in. nowy moduł kontroli temperatury, zastosowanie sześciu stref próżniowych oraz zaawansowany interfejs operatora. Opcjonalnie do urzadzenia można dostawić moduł drukowania w trybie „z roli na rolę”.

Druga nowość Agfa Graphics to hybrydowy ploter Jeti Tauro H2500, dedykowany dla segmentu high-end. Wyposażony w 32 głowice Ricoh Gen 5 pozwala na drukowanie w sześciu kolorach z prędkością maksymalną 275 m2/h. Dostępny jest w trzech wariantach obsługi mediów: ręcznym, półautomatycznym i w pełni zautomatyzowanym. Opcjonalnie można w nim zastosować dodatkową biel lub primer; na uwagę – zdaniem Agfa Graphics – zasługują tryby drukowania z połyskiem i satynowy. Urządzenie jest sterowane systemem Asanti 2.0.

Jak zaznaczył Larry Damico, rodzina Jeti obejmuje urządzenia oferujące wysoką jakość, prędkość i automatyzację, zapewniające drukowanie po relatywnie niskich kosztach jednostkowych i niezwykle elastyczne pod względem finalnych zastosowań.

Asanti 2.0 – kolejna generacja systemu workflow dla firm z sektora sign & display

Andy Grant – szef działu oprogramowania Agfa Graphics, poinformował o wprowadzeniu do jej oferty kolejnej wersji zaawansowanego systemu workflow, sterującego produkcją wielkoformatową z udziałem urządzeń tego producenta – Asanti 2.0. Jak zapewniał, jest on swego rodzaju „ośrodkiem” produkcyjnym, pozwalającym realizować najróżniejsze prace wykonywane w ploterach z poziomu jednego, wspólnego dla wszystkich urządzeń oprogramowania. Został wyposażony w wiele innowacyjnych funkcji usprawniających produkcję: „Mówimy choćby o inteligentnej komunikacji, uwzględniającej kody QR – podkreślał Andy Grant – czy też wysokiej jakości kolorystycznej, uzyskiwanej dzięki zaawansowanemu modułowi zarządzania barwą”.

Nowe atramenty UV w ofercie Agfa Graphics

Deborah Hutcheson – dyrektor ds. marketingu Agfa Graphics North America, zaprezentowała – także debiutującą na targach ISA 2015 – serię nowych atramentów AJ UV G5 FA, przeznaczonych do zadrukowywania materiałów giętkich, znajdujących zastosowanie m.in. w reklamie zewnętrznej. Jak zaznaczyła, cechuje je wysoka odporność na odkształcenia i obróbkę, jakiej poddawane są wydruki (łamanie, zdzieranie, zaginanie) oraz długa żywotność: „Ta druga cecha jest szczególnie istotna w kontekście zachowania wyrazistej kolorystyki reprodukcji, także w niesprzyjających warunkach atmosferycznych – mówiła. – Nasze nowe atramenty zapobiegają blaknięciu obrazu, przyczyniając się do dłuższego eksponowania zadrukowanych materiałów np. wykonanych z polipropylenu”.

Deborah Hutcheson zaznaczyła, że wszystkie atramenty Agfa Graphics są wytwarzane przez firmę we własnym zakresie, na bazie własnych receptur, z których coraz więcej jest opatentowanych. Co równie istotne, są one dostosowywane do potrzeb i technicznych uwarunkowań poszczególnych ploterów z serii Anapurna i Jeti, ich finalnych zastosowań i docelowych rynków. „Warto dodać, że wszystkie atramenty Agfa Graphics są w pełni kompatybilne z oferowanymi przez nas primerami” – podsumowała Deborah Hutcheson.

Na zakończenie konferencji Larry Salomon – wiceprezes ds. rozwiązań wielkoformatowych w północnoamerykańskim oddziale Agfa Graphics zaprezentował Duratex – dostępną na tamtejszym rynku specjalistyczną folię kompozytową typu PVC/PET/PVC, charakteryzującą się wysoką nieprzezroczystością i gładkością.

Europejska premiera na targach Fespa 2015

Wszystkie zaanonsowane podczas konferencji prasowej rozwiązania będą miały swoją oficjalną europejską premierę na targach Fespa 2015, jakie odbędą się w dniach 18-22 maja br. w Kolonii (Niemcy). Firma Agfa Graphics już dziś zaprasza do odwiedzenia swojego stoiska (nr S60) zlokalizowanego w pawilonie nr 6.

Źródło: Agfa Graphics

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764