logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Premiery materiałów Ikonos na Festiwalu Druku

  PR 23.09.2015, przeczytano 1584 razy
ilustracjastrzałka

Dużym zainteresowaniem cieszyły się materiały Ikonos podczas warszawskiego Festiwalu Druku 2015. Oprócz „standardowych” nośników, Ikonos mocno zaakcentował tekstylia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/premiery-materialow-ikonos-na-festiwalu-druku,26054,artykul.html

Festiwal Marketingu, Druku i Opakowań, który miał miejsce w stołecznym EXPO XXI w dniach 9-10.09.2015 przyciągnął wszystkich liczących się w kraju dostawców mediów i maszyn wielkoformatowych. Nie mogło zabraknąć, jedynej polskie fabryki tego rodzaju materiałów. 

Mocno zaakcentowaliśmy naszą nową serię tekstyliów do druku wielkoformatowego. Podyktowane to jest zmianami na rynku, regulacjami oraz potrzebami klientów. Mówi Paweł Stania z Ikonos

Do tej pory tekstylia w druku wielkoformatowym były obecne ale nie doceniane przez drukarnie i klientów końcowych. A dają one przecież niesamowite możliwości aranżacji wnętrz, w pełni ekologiczne i trwałe wydruki. Mogą to być aplikacje ścienne i sufitowe, bez łączeń, szybkie, czyste i łatwe w montażu. Odnajdują się także już w aranżacjach mega-formatowych i outdoorowych. Nie tylko jako flagi. Kontynuuje Paweł Stania.

Jesteśmy postrzegani jako solidny, europejski producent i polski dystrybutor materiałów z najwyższej półki. Jednocześnie nasi klienci zwracają uwagę na atrakcyjność cenową naszych produktów. Podczas Festiwalu Druku zaprezentowaliśmy nową linię produktów tekstylnych. Jest to efekt coraz większego udziału nośników dzianych i tkanych w produkcji grafik wielkoformatowych. Informuje Paweł Stania z Ikonos.

Tekstylia, o których mowa to kolejny krok w kierunku eksploracji nowych branż. Ikonos także mocno rozwija się terytorialnie. Aktualnie polskie produkty dystrybuowane do 36 krajów. Także poza kontynentem europejskim.

Oprócz tekstyliów zaprezentowaliśmy różnego rodzaju nowości do druku wielkoformatowego. Rozwijamy linie folii samoprzylepnych, materiałów powlekanych, papierów i wielu innych. Nasze materiały są odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku. Słuchamy opinii użytkowników naszych materiałów i regularnie wprowadzamy nowe produkty, ich warianty i ulepszenia. Kontynuuje przedstawiciel polskiego producenta.

Ikonos Profiflex MTP WB 130+ to samoprzylepny papier z powłoką znaną z chwalonego papieru plakatowego Postart Whiteback. Jego gramatura wynosi 130 gram/m2. Materiał ten sprawdzi się w produkcji etykiet, tapet, plakatów, ogłoszeń, itd. Przeznaczony jest do zadruku dowolnym atramentem solwentowego, lateksowego i UV. W najbliższym okresie Ikonos planuje uzupełnić portfolio o samoprzylepne papiery billboardowe i plakatowe w innych gramaturach i wariantach.

Ikonos Profiflex MRT FX 150+ to kolejna nowość Ikonosa. Jest to gruba, 150-mikronowa, biała folia monomerowa. Jej cechą charakterystyczną jest specjalny klej w technologii HiTack. Umożliwia on „przyklejanie się” do trudnych powierzchni jak ściany i plastiki. Dodatkowo jest to klej usuwalny, czyli można grafikę w dowolnym momencie usunąć bez śladów. MRT FX 150+ to folia do zadruku atramentami eko, mild, solwentowymi jak i lateksowymi oraz UV. Jej powłoka jest biała, matowa i zdolna podobnie jak pozostałe folie Ikonosa do szybkiego i nasyconego druku.

Ikonos Proficoat BLM 630 SM to bardzo gruby wariant klasycznego blockoutu trzywarstwowego. Jego konstrukcja składa się dwóch warstw polipropylenu. Między nimi jest przekładka PET blokująca światło. Jest to niezwykle sztywny i stabilny wymiarowo materiał, przeznaczony do pop-upów, standów, systemów wystawienniczych, grafiki POS i ścianek. Posiada znakomite właściwości blokowania światła, wysoką zdolność wchłaniania atramentu. Charakteryzuje się szerokim gamutem kolorystycznym oraz posiada bardzo dobrą odporność mechaniczną. Grubość BLM 630 wynosi 435 mikronów.

Ikonos Profiflex GRT BLM 100+ to specjalistyczna folia, której zadaniem jest blokowanie światła. Można powiedzieć, że jej zadanie jest bliskie blockoutom. Jednakże w tym przypadku mówimy o folii samoprzylepnej. Jej struktura oparta jest na wysokiej koncentracji białego pigmentu, którego zadaniem jest nie przebijanie światła oraz grafiki znajdującej się za nią. W materiale tym zastosowano przezroczysty(!) klej o usuwalnej charakterystyce. Oznacza to że, po czasie ekspozycji, możemy taką folię zerwać bez pozostałości kleju. GRT BLM 100+ to monomerowy winyl o grubości 100 mikronów. Przeznaczony jest do zadruku dowolnym atramentem solwentowym, lateksowym bądź UV. Tak jak cała rodzina folii Profiflex, materiał bardzo dobrze wchłania atrament, szybko schnie i charakteryzuje się szerokim gamutem barwnym. Nawet w czasie szybkiego druku pozwala na uzyskanie ostrych detali.

Ikonos Profiflex Fast & Easy AIR+ to opracowana i produkowana w Opolu rodzina produktów Fast&Easy AIR+ obejmuje już kilka materiałów. Folie samoprzylepne z tej serii charakteryzują się specjalnie opracowana strukturą kleju. Warstwa adhezyjna o specjalnej (tzw. kanalikowej) strukturze ułatwia wyklejanie. Podkład, który tworzy specjalną strukturę kleju, umożliwia szybszą i łatwiejszą aplikację na wybraną powierzchnię. Do produkcji  został użyty najwyższej jakości strukturalny papier podkładowy typu PCK, obustronnie zabezpieczony PE. Rodzina folii Fast & Easy obejmuje aktualnie folie monomerowe błyszczące i matowe, folie polimerowe oraz folię dekoracyjną na szyby o powierzchni imitującej mrożone szkło i nadal się rozwija.

Ikonos Profiflex Lam-Pro DPT L80+ Double to specjalny materiał techniczny. Jest to folia montażowa tak zwany dwuklej. Jest to transparentna folia o grubości 80 mikronów. Pokryta jest dwustronnie trwałym, bezbarwnym klejem. Zabezpieczony jest on również z dwóch stron 120-gramowym papierem podkładowym. Materiał umożliwia montaż grafik na płaskich powierzchniach. Przykładowo na witrynach szklanych, płytach PVC, PMMA, tworzywach, płytach kompozytowych, płytach meblowych, itd. Montaż grafiki, przykładowo płyty na szkło przebiega następująco. Folię aplikuje się na rewers przygotowanej grafiki. Uprzednio należy zdjąć papier zabezpieczający z jednej strony. Tak z zaaplikowanej folii odklejamy druga warstwę zabezpieczającą. Po czym można finalnie przejść do aplikacji na witrynie.

Ikonos Profiflex Pro Static GST 150+ to elektrostatyczna folia Ikonos przeznaczona jest do aplikacji na szybach, witrynach, oknach a także na innych płaskich powierzchniach. Rolę „kleju” spełniają ładunki elektryczne przez co folię można łatwo aplikować jak i zdjąć nie pozostawiając śladu kleju.

Polskim dystrybutorem materiałów Ikonos jest Atrium Centrum Ploterowe.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764