logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Premierzy apelują do szefów Big Techu o zdecydowanie w walce z rosyjską propagandą i dezinformacją

  PR 04.03.2022, przeczytano 294 razy

Premierzy Estonii, Litwy, Łotwy i Polski wystosowali apel o większe zaangażowanie w walkę z dezinformacją do szefów wiodących platform internetowych – podaje serwis Prawo.pl.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/premierzy-apeluja-do-szefow-big-techu-o-zdecydowanie-w-walce-z-rosyjska-propaganda-i-dezinformacja,394988,artykul.html

- Rosyjska dezinformacja jest od lat tolerowana na platformach internetowych. Nadszedł czas na zdecydowane działania – piszą szefowie rządów.

Prawo.pl informuje, że premierzy Estonii, Litwy, Łotwy i Polski wystosowali w niedzielę apel o większe zaangażowanie w walkę z dezinformacją do szefów Meta (właściciela Facebooka i Instagrama), You Tube, Google i Twittera. W liście proponują aktywne zawieszanie kont zaangażowanych w zaprzeczanie, gloryfikowanie lub usprawiedliwianie wojen, agresji, zbrodni wojennych i zbrodni przeciwko ludzkości, zaangażowanie się w lokalne inicjatywy weryfikowania informacji, dostosowanie algorytmów tak, aby pomagały użytkownikom znajdować wiarygodne informacje oraz zamknięcie kont serwisów informacyjnych kontrolowanych przez Rosję i Białoruś.

Atak Rosji na Ukrainę wywołał lawinę informacji i komentarzy w mediach społecznościowych. Nie wszystkie informacje, które pojawiają się w sieci, są prawdziwe, jest wiele kont, które tworzą lub powielają fake newsy, aby zmienić obraz wojny.

Prawo.pl podaje, że Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIiMS) odnotował 28 lutego ponad 9 tys. prób dezinformacji w przestrzeni polskiego internetu i mediów społecznościowych, a eksperci instytutu zidentyfikowali działanie przynajmniej trzech zorganizowanych grup roboczych, prowadzących dezinformację w szczególności na Facebooku i Twitterze.

IBIiMS poinformował, że przeprowadzono m.in. punktowy atak dezinformacyjny dotyczący braku gotówki w bankomatach, którego celem jest pośrednie wywołanie paniki.

- Rosyjski rząd dąży do szerzenia kłamstw, zamieszania i wątpliwości co do tego, co się dzieje oraz do podważania morale i jedności demokratycznego świata. Rosyjski rząd zaangażował się również w masową kampanię dezinformacyjną, aby usprawiedliwić światu i własnemu narodowi swoją agresywną wojnę i ukryć popełniane w jej trakcie zbrodnie - wskazali premierzy w cytowanym przez Prawo.pl liście.

Do walki z dezinformacją włączają się rządy, a portale zaczynają blokować rosyjskie trolle. Zespoły w Meta (dawniej Facebook) zlikwidowały sieć kont podszywających się pod niezależne media, mocniej zaangażowały się w weryfikację faktów, zakazano także reklamy rosyjskich mediów. Google zablokował dostęp do niektórych rosyjskich kanałów YouTube w tych krajach. Wyłączył też w mapach Google informacje o natężeniu ruchu by utrudnić planowanie ataków Rosjanom.

Cytowani przez Prawo.pl eksperci wskazują, że działania internetowych gigantów to wciąż za mało w obliczu zmasowanych działań dezinformujących.

- Premierzy w skrócie mówią: musicie zrobić więcej w walce z rosyjską propagandą i dezinformacją. Polska administracja, wojewodowie, samorządowcy, tysiące osób z dnia na dzień zmobilizowało się, aby pomóc Ukrainie, a przedstawiciele największych platform zawiedli - podkreślił Janusz Cieszyński, pełnomocnik rządu do spraw cyberbezpieczeństwa.

Ekspert wskazał, podając przykłady zablokowania Donalda Trumpa na Twitterze w 2021 roku, iż prawo umożliwia internetowym gigantom skuteczne przeciwstawianie się dezinformacji.

Źródło: Prawo.pl

www.prawo.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764