logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Prezentacja rozwiązań Api na konferencji „Bezpieczne Opakowanie”

  PR 20.11.2019, przeczytano 307 razy
ilustracjastrzałka
Katarzyna Kozińska - dyrektor zarządzająca API Folie Polska na firmowym stoisku podczas konferencji "Bezpieczne Opakowanie"

Firma API Group po raz pierwszy wzięła udział w charakterze partnera i sponsora konferencji „Bezpieczne Opakowanie”. Wydarzenie, organizowane dorocznie przez miesięczniki Opakowanie i Poligrafika, tym razem odbywało się w dniach 14-15 listopada we Wrocławiu. Spotkanie, w którym wzięło udział ok. 200 osób reprezentujących polską i zagraniczną branżę opakowań, stało się kolejną w ostatnim czasie okazją do zaprezentowania rozwiązań API. Jak zapewniała podczas swojej prezentacji Katarzyna Kozińska – dyrektor zarządzająca API Folie Polska, z jednej strony wychodzą one naprzeciw proekologicznym oczekiwaniom konsumentów, z drugiej – pozwalają zwiększyć atrakcyjność opakowań poprzez wprowadzenie odpowiednich uszlachetnień i efektów specjalnych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/prezentacja-rozwiazan-api-na-konferencji-_bezpieczne-opakowanie_,384783,artykul.html

- Staramy się promować naszą filozofię i strategię działania na różnych wydarzeniach branżowych w Polsce i poza nią – mówi Katarzyna Kozińska. – Z tego względu po raz pierwszy wzięliśmy udział także w spotkaniu dedykowanym bezpiecznym opakowaniom, w tym rozwiązaniom pozwalającym na ich tworzenie. Nasza oferta uwzględnia m.in. proekologiczne materiały – folie czy laminaty – które umożliwiają zaprojektowanie opakowań atrakcyjnych, zapewniających odpowiednią ochronę znajdujących się w środku produktów, a zarazem redukujących negatywny wpływ na środowisko naturalne. Duża liczba pytań z sali oraz liczne spotkania kuluarowe na naszym firmowym stoisku świadczą o tym, że spotkały się z one z dużym zainteresowaniem.

Transmet: sztandarowy laminat w ofercie API

Jednym z nich, któremu Katarzyna Kozińska poświęciła sporą część prezentacji, jest Transmet – produkowany przez API laminat niezawierający plastiku.

- Znajduje się on w naszej ofercie już od kilku lat – mówiła – a jego popularność w skali całego świata rośnie z roku na rok. Dzieje się tak z kilku powodów. Po pierwsze jest on doskonałą alternatywą dla tradycyjnych, metalizowanych laminatów na bazie poliestru. Można go bez problemu zadrukowywać, uzyskując 100% krycia powierzchni, a w rezultacie – unikalną głębię kolorystyczną, wrażenie luksusowości i wysokiej jakości opakowanego produktu. Metalizowana powłoka w przypadku laminatu Transmet ma grubość zaledwie 0,1 mikrona, co oznacza, że można go poddać recyklingowi w standardowych ciągach przetwórczych służących utylizacji odpadów opakowaniowych.

Katarzyna Kozińska zaprezentowała film obrazujący proces produkcji laminatu Transmet.

-  Mamy tu do czynienia z odzyskiwalnym rozwiązaniem przyjaznym środowisku, charakteryzującym się niskim tzw. śladem węglowym. Transmet zapewnia przy tym bardziej efektywny proces przetwarzania opakowania i charakteryzuje się dużą wszechstronnością w kontekście zadrukowywania. Zapewnia wysoki wskaźnik TCO (całkowitego kosztu eksploatacji) oraz pozwala uzyskać oszczędności w zużyciu energii. Co więcej, jest kompatybilny ze wszystkimi tradycyjnymi technikami drukowania oraz procesami uszlachetniania takimi jak tłoczenie folią – podkreślała.

Folie API – bezpieczne i neutralne dla środowiska

- Z myślą o tych, którzy poszukują proekologicznych, bezpiecznych i wydajnych metod częściowego uszlachetniania opakowań i etykiet, proponujemy wysokiej jakości folie do tłoczenia na zimno oraz na gorąco, znajdujące się w naszej ofercie – kontynuowała Katarzyna Kozińska. – W tym miejscu warto rozprawić się z kilkoma mitami związanymi z ich rzekomą szkodliwością dla środowiska. Jak pokazały badania przeprowadzone przez instytut Smithers/PIRA, folie marki API nie mają negatywnego wpływu na biodegradowalność opakowania czy etykiety wykonanych z papieru bądź kartonu. Podobnie jak laminat Transmet, można je poddać recyklingowi w standardowym strumieniu odpadów. Również proces ich odbarwiania nie stanowi żadnego zagrożenia dla środowiska naturalnego, gdyż wszystkie uzyskane w jego drodze cząsteczki są oddzielane od masy makulaturowej. Podsumowując ten wątek: folie API znajdujące zastosowanie w selektywnym dekorowaniu opakowań i etykiet – zarówno tradycyjną metodą hot stampingu jak i w procesach foliowania na zimno – można z powodzeniem poddawać recyklingowi.

Konsumenci przyszłości i ich preferencje

Katarzyna Kozińska przytoczyła także wyniki badań związanych z obecnymi oraz przyszłymi oczekiwaniami konsumentów w kontekście opakowań wprowadzanych na rynek.

- Jak pokazuje m.in. raport KPMG, mówiący o dwucyfrowym wzroście dóbr luksusowych, przyszłość należy do opakowań premium i to w każdym segmencie. Do tego dochodzą różnice pokoleniowe konsumentów i ich zachowania zakupowe. Wzrok klienta zatrzymuje się na opakowaniach uszlachetnionych, podnoszących wartość produktu. Świadczą o tym m.in. wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie API przez firmę Package InSight we współpracy z amerykańskim Uniwersytetem Clemsona. Wykorzystując technologię eye-tracking (śledzenia ruchów gałek ocznych) sprawdzano zachowania potencjalnych kupujących w specjalnie zaprojektowanej przestrzeni imitującej półkę sklepową. Okazało się, że zdecydowana większość uczestników badań wskazywała na opakowania i etykiety wzbogacone o uszlachetnienia i efekty specjalne. Potwierdziły one zatem, że konsumenci poszukują obecnie rozwiązań łączących w sobie dwie ważne dla nich cechy: estetykę i bezpieczeństwo, zarówno dla ich zdrowia jak też dla środowiska naturalnego. Fakt ten dostrzegają coraz częściej właściciele marek, kreujący długookresowe strategie marketingowe.

Globalny problem odpadów plastikowych

Tu Katarzyna Kozińska przytoczyła przykład Scotch Whisky – marki, która prowadzi własną strategię zrównoważonego rozwoju od dekady, a jej plany zakładają, że do 2020 roku wszystkie wprowadzane przez nią na rynek opakowania na produkty spirytusowe będą mogły zostać poddane recyklingowi bądź ponownie wykorzystane w produkcji. Co więcej, ok. 40% opakowań stosowanych wówczas przez firmę ma pochodzić z materiałów odzyskanych w recyklingu.

- Działania te wpisują się w strategię walki z odpadami plastikowymi, jaką przedstawiły niedawno władze Wielkiej Brytanii. Ta zakłada, że do roku 2035 ok. 75% wszystkich opakowań ma być w pełni odzyskiwalnych. Obecnie kraj ten generuje rocznie ok. 11 mln ton odpadów opakowaniowych, przy czym udział opakowań w kontekście globalnego wykorzystania tworzyw sztucznych wynosi 26%. Oznacza to, że do 2030 roku ilość odpadów plastikowych wzrośnie z 5,2 mln ton obecnie do 6,3 mln ton. 67% tychże odpadów będzie pochodzić z branży opakowaniowej. Szacuje się, że nowa brytyjska strategia rządowa zwiększy koszty prowadzonej tu, szeroko rozumianej działalności biznesowej od 500 mln do nawet 1 mld funtów rocznie. Coraz więcej właścicieli marek zdaje sobie sprawę z rangi problemu, wdrażając – podobnie jak Scotch Whisky – własne strategie zrównoważonego rozwoju. 90% z nich wymienia działania proekologiczne jako jedne z kluczowych w perspektywie najbliższych 12 miesięcy, zaś ponad połowa już podjęła konkretne kroki z tym związane – podkreślała Katarzyna Kozińska. - Jako producent wysokiej jakości i proekologicznych rozwiązań opakowaniowych, cieszymy się, że możemy wspierać i doradzać naszym klientom, jak również ich zleceniodawcom (np. właścicielom marek) przy podejmowaniu wyzwań, o których dyskutowaliśmy na konferencji „Bezpieczne Opakowanie”. Wszystkich zainteresowanych ofertą API Folie Polska oraz naszymi pomysłami na wdrożenie materiałów, z jednej strony atrakcyjnych wizualnie i zwiększających wartość opakowania, z drugiej – bezpiecznych dla zdrowia i środowiska naturalnego, zapraszamy do kontaktu z naszym polskim oddziałem. Jesteśmy do Państwa dyspozycji – podsumowuje.

Źródło: API Folie Polska Sp. z o.o.

www.apigroup.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Konica Minolta wchodzi na rynek produkcji wysokonakładowej - „bez kompleksów i ograniczeń”
Na początku przyszłego roku firma Konica Minolta po raz pierwszy w Polsce zaprezentuje swój nowy sztandarowy produkt  – urządzenie do produkcji wysokonakładowej, oparte na technologii tonerowej. Producent kieruje to rozwiązanie do firm poligraficznych, które myślą o ekspansji biznesowej, możliwej dzięki przyspieszeniu procesów produkcyjnych, a co za tym...
Dobry sok w dobrym opakowaniu
Sokpol, producent soków, nektarów i napojów, jest pierwszą firmą na polskim rynku, która zdecydowała się wprowadzić do oferty produkt w opakowaniu pochodzenia roślinnego Tetra Pak. Kartony Tetra Pak w ponad 80% składają się z materiałów odnawialnych (pochodzenia stricte roślinnego) i są wyprodukowane z papieru (celulozy) wytworzonej z drewna z certyfikatem FSC. Także...
2-4 mld zł będą musiały przeznaczyć firmy z branży opakowań na dostosowanie się do zmian regulacyjnych związanych z promowaniem gospodarki obiegu zamkniętego, szacują analitycy Santander Bank Polska i SpotData. Wg przygotowanego przez nich raportu, łącznie rozwój branży do 2025 r. będzie wymagał inwestycji na poziomie ok. 20-25 mld zł.
Dzień Dystrybutora w firmie Sun Chemical
14 listopada br. firma Sun Chemical zorganizowała kolejne już spotkanie dla swoich dystrybutorów. Stały się one już tradycją tego producenta farb, a dla jego uczestników są możliwością pozyskania wiedzy na temat nowych produktów w jego ofercie, a także okazją do dobrej zabawy. Tym razem Sun Chemical zaprosił swoich gości na warszawski tor kartingowy, na...
Heidelberg oferuje 12 lat gwarancji na głowice laserowe
Wyjątkowo wysoka wytrzymałość głowic laserowych naświetlarek Suprasetter, ich niezawodność oraz najwyższa jakość obrazowania pozwala zaoferować ich użytkownikom program „Ultimate 12”. Jest to 12-letnia gwarancja na głowice naświetlarek CtP najnowszej generacji, zamówionych wraz z kontraktem na płyty i obsługą serwisową. Dowiedz się więcej. Simply...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764