logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Prezentacje technologii Mutoh w Toruniu

  PR 31.07.2018, przeczytano 787 razy
ilustracjastrzałka

Atrium Centrum Ploterowe zaprasza 8 sierpnia do Torunia na przedostatnie pokazy na trasie letniego RoadShow Mutoh.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/prezentacje-technologii-mutoh-w-toruniu,37431,artykul.html

Tak samo jak w poprzednich 8 miastach „roadshow” uczestnicy będą mogli sprawdzić na żywo, możliwości kilku technologii druku, m.in. żywicznej i LED. Organizator zaprezentuje kilka najciekawszych urządzeń do druku wielkoformatowego firmy Mutoh:

  • Mutoh ValueJet 1638 UR – ploter LED-UV o szer. 1.62 m z kolorem białym i lakierem,
  • Mutoh ValueJet 426 UF – drukarkę LED-UV w formacie A3+
  • Mutoh ValueJet 1638 X – ploter żywiczny UMS o szer. 1.62 m
  • Mutoh ValueJet 1324 X – ploter żywiczny UMS o szer. 1.37 m
  • Mutoh RJ-900 – ploter sublimacyjny o szer. 1.07 m
  • Mutoh ValueJet 628 i Summa D60 – zestaw drukująco-tnący o szerokości  0.62 m

Tak samo jak w całym cyklu, udział w prezentacjach w Toruniu jest bezpłatny, po uprzedniej rejestracji na stronie organizatora.

Mutoh ValueJet 1638 UR – już w Polsce

Seria „UR” to najnowsze dziecko japońskiego producenta drukarek wielkoformatowych. Rozwój drukarek LFP podąża obecnie w dwóch kierunkach: wszechstronności i ekologii. Oba te czynniki spełnia nowy Mutoh serii „UR”.

Mutoh ValueJet 1638UR to 2-głowicowa drukarka piezo LED-UV o szerokości roboczej 1.62 m. Oprócz kolorów CMYK, znajdziemy także kolor biały oraz lakier. Pozwala to na druk wielowarstwowy w jednym przebiegu! Daje to wielokrotnie większe możliwości od zwykłych drukarek „eko” i konkurujących rozwiązań.

Nowy ValueJet potrafi zadrukować folie czarne, kolorowe, metaliczne, fluorescencyjne, odblaskowe, przezroczyste. Oczywiście poradzi sobie także z klasycznymi nośnikami jak papiery, banery, płótna, tapety, materiały powlekane i niepowlekane. Niska temperatura utrwalenia atramentu pozwala na stosowani e także mediów wrażliwych na wysoką temperaturę, np. cienkich klisz. Co więcej, wydruku w momencie druku jest suchy i od razu gotowy do dalszej obróbki, montażu lub wysyłki.

Dzięki technologii utwardzania atramentu światłem LED, ploter nie zużywa pokładów energii (co za tym idzie kosztów) na wygrzewanie materiałów. Atramenty nie wydzielają lotnych związków organicznych (0% VOC) przez co urządzenie można stosować w biurze, bez dodatkowej filtracji i wymiany powietrza.

Technologia druku LED-UV daje ogromne możliwości z uwagi na szeroki zakres możliwych do zadruku materiałów. Dzięki utwardzaniu atramentu na strukturze obiektu, możliwy jest bezpośredni zadruk wielu materiałów, które nie są w stanie powiązać się z „tradycyjnym” atramentem oraz bezpośredni zadruk gotowych produktów.

Mutoh ValueJet 426 UF – bestseller w Polsce

Kolejnym prezentowanym ploterem, jest Mutoh ValueJet 426 UF. Z uwagi na szerokie możliwości zastosowania w wielu branżach, zyskał miano bestsellera.

VJ- 426 UF to zaawansowany technologicznie tablicowy ploter LED-UV wyposażony w stół z podsysem. Jest to 6-kolorowa drukarka o obszarze zadruku 483 x 329 mm, umożliwiająca zadruk różnych elementów o grubości do 70 mm i ciężarze do 4 kg.

Zastosowany kolor biały umożliwi poddruk kolorowej grafiki na wszelkich nie białych powierzchniach. Możliwy jest także zadruk warstwy CMYK kolorem białym np. przy grafice na szkle drukowanej od spodu.

Z kolei lakier oprócz możliwości uszlachetniania wydruków cyfrowych i offsetowych na całej powierzchni lub separacji umożliwi zastosowanie efektów specjalnych jak warstwa 3D – np. wyczuwalna pod palcem struktura słojów drewna. Inną ciekawą możliwością wykorzystania lakieru w tej drukarce jest właśnie pismo Braille'a.

W porównaniu do klasycznego druku UV, proces druku na ploterze Mutoh ValueJet 426UF charakteryzuje się brakiem lotnych związków organicznych (0% VOC), brakiem ozonu (ozon free), brakiem zanieczyszczeń powietrza (non-HAP). Atrament nie wydziela oparów i zapachów na powierzchni zadrukowanego materiału, a jego skład nie zawiera rtęci i ołowiu.

Mutoh ValueJet 426UF, to rozwiązanie dla instytucji i przedsiębiorstw potrzebujących urządzenia do precyzyjnego znakowania małych przedmiotów, zadruku materiałów „trudnych” i specjalnych zastosowań.

Mutoh ValueJet X – certyfikowana ekologia

Plotery serii ValueJet serii X pracują w technologii żywicznej. Oznacza to, że drukują ekologicznymi, certyfikowanymi w Europie atramentami Mutoh UMS. To co odróżnia te atramenty od innych „eko” rozwiązań na rynku to ich skład, który bazuje na żywicach. Co więcej, szeroki gamut kolorystyczny pozwala drukować „korporacyjne” kolory – pokrycie palety Pantone C wynosi aż 83% (z CMYKa!) – to najwięcej w branży drukarek wielkoformatowych.

Plotery ValueJet X różnią się szerokością roboczą i produktywnością. W zależności od wymagań i potrzeb użytkownika, do wyboru mamy dwie szerokości: 1.37 i 1.62 m, a prędkość maksymalna sięga od 15 do prawie 100 m2/h.

Wszystkie plotery Mutoh ValueJet serii X posiadają cechę wspólną - japońskie technologie: Mutoh Intelligent Interweaving i Mutoh DropMaster.

Intelligent Interweaving, czyli tak zwany druk „falą” czy też „chmurką” pozwala wyeliminować paskowanie poprzez nakładanie rozmytego rastra. Kolejne warstwy atramenty nachodzą na siebie i się przeplatają, przez co nie występuje tzw. efekt paskowania nawet w trybach wysokiej prędkości.

Drugą technologią jest Mutoh DropMaster. Jest to opatentowana przez firmę Mutoh technologia druku, która ma na celu automatyczną kalibrację głowicy do wysokości i grubości materiału. W momencie gdy drukujemy na cienkim papierze, odległość od materiału do głowicy jest inna niż w przypadku druku na grubym banerze, czego efektem może być rozrzut kropli tuszu, a co za tym idzie nieprecyzyjny druk. DropMaster gwarantuje, że kropla atramenty zawsze trafia w przewidziane miejsce.

Cechą wyróżniającą „zieloną” technologię w ploterach Mutoh od innych tzw. „eko-rozwiązań” na rynku, jest niski (nawet kilkukrotnie niższy) pobór prądu.

Oprócz wspomnianych technologii warto wspomnieć, że w ploterach ValueJet serii X zastosowano rozwiązania unikalne jak np.: stalowy pasek posuwu karetki, pozłacana płytka głowicy, rolki dociskowe na całej szerokości stołu roboczego, zmienna wielkość kropli atramentu, światowej klasy oprogramowanie Onyx, szczelny, hermetyczny i bezpieczny dla użytkownika i plotera system atramentów w workach.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764