logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Prezes KIG pisze do Ministra w sprawie limitów

  PR 02.12.2019, przeczytano 103 razy

Współpraca z Krajową Izbą Gospodarczą zaowocowała dużym wsparciem jakie KIG udzielił branży artykułów promocyjnych w sprawie podniesienia limitów na nieodpłatne przekazywanie upominków osobom trzecim. W liście, jaki Prezes Andrzej Arendarski wystosował do Ministra Finansów Jerzego Kwiecińskiego, nadawca rekomenduje podniesienie limitu do 200 zł i ocenę skutków zmian dla finansów publicznych. To jednak nie koniec nowych informacji w tej ważnej dla branży sprawie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/prezes-kig-pisze-do-ministra-w-sprawie-limitow,384943,artykul.html

Prezes KIG Andrzej Arendarski podkreślił w liście do Ministra Finansów, że branża reklamowa od 2012 roku aktywnie walczy o zmianę uciążliwych przepisów, a sama ustawa nie zmieniła się od 15 lat, podczas gdy zmienił się rynek, trendy i zwyczaje biznesowe. Przypomnijmy, że w Polsce większość upominków jest obciążona 23 proc. podatkiem VAT, co zwiększa koszty firm, jedynie nieopodatkowanymi prezentami są te o małej wartości – do 100 zł, jeśli prowadzona jest ewidencja obdarowanych, oraz do 10 zł, jeśli ewidencji nie ma. Są to jedne z najbardziej restrykcyjnych regulacji w Europie. Andrzej Arendarski zwrócił uwagę w swoim liście, że kampanie BTL są istotnym kanałem pozyskiwania nowych klientów i są kluczowe do utrzymania trwałych relacji biznesowych. KIG postuluje więc zwiększenie limitu kwotowego do 200 zł, w przypadku prowadzenia ewidencji i do 80 zł, jeśli ewidencji nie ma. Prezes KIG rekomenduje w liście, żeby po roku od wprowadzenia zmian dokonać oceny, czy zwiększenie limitu spowodowało negatywne skutki dla finansów publicznych. Jeśli ocena zmian okaże się korzystna, wówczas KIG zaproponował ponowne podniesienie limitu i rezygnację z ewidencji. Prezes Arendarski podkreślił, że powyższe przekształcenia przysłużą się obu stronom i są złotym środkiem między koniecznością zapewnienia szczelności systemu podatkowego a potrzebami firm i zwyczajami biznesowymi panującymi na rynku. Wsparcie KIG jest efektem długotrwałej współpracy między PIAP a Krajową Izbą Gospodarczą. List Prezesa Andrzeja Arendarskiego jest kolejnym, ważnym krokiem w kierunku zwrócenia uwagi rządu na potrzeby firm z branży reklamowej. PIAP w ciągu roku zbierał także petycje w sprawie podniesienia limitów, podczas targów i spotkań w KIG. Udało się zebrać do tej pory 500 podpisów, które będą kolejną kartą  przetargową w rozmowach z ustawodawcą. Izba cały czas zbiera podpisy a petycja dostępna jest TUTAJ[PDF]. Polska Izba Artykułów Promocyjnych  prosi o wypełnienie petycji i odesłanie skanu dokumentu na adres: biuro[at]piap-org.pl. Każdy podpis w tej sprawie jest ważny i decyduje o wspólnym wyniku.

PIAP postanowił także spróbować zawalczyć o inne, rozwiązanie kwestii limitów, mianowicie zniesienie obowiązku ewidencji, który dla klientów jest dosyć uciążliwy. To próba podejścia do tematu od zupełnie innej strony. W tym zakresie nawiązał współpracę z kancelarią adwokacką, która przygotuje analizę i zaproponuje scenariusz działań.

Polska Izba Artykułów Promocyjnych nieustannie podejmuje próby zmiany przepisów hamujących rozwój branży. Nowy rok zapowiada się równie pracowicie i z pewnością dostarczy wielu okazji do zwrócenia uwagi rządzących na problemy przedsiębiorców.

List do MF - Prezes KIG w imieniu PIAP 31.10.2019[PDF]

Źródło: Polska Izba Artykułów Promocyjnych

www.piap-org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital signage, technologia która zmienia definicję reklamy
Plakat w witrynie sklepu czy ulotki rozrzucone po ulicach to już przeszłość. Sklepy coraz częściej stawiają na zdigitalizowane formy przekazu do klienta. Jak wskazują badania, trend ten stale się rozwija, a Polacy są otwarci na jego wykorzystywanie.
Umacnianie relacji w rodzinie celem kampanii Nierozerwalni
Więzi rodzinne są przez większość badaczy wskazywane jako jeden z najważniejszych czynników chroniących przed podejmowaniem przez młodych ludzi zachowań ryzykownych – podkreśla Robert Frączek z Państwowej Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. To właśnie na ich istotę zwraca uwagę kampania Nierozerwalni.
Bożonarodzeniowa iluminacja rozświetliła Piłę
Centrum Piły rozświetlone zostało tysiącami światełek. Na placach Staszica oraz Konstytucji 3 Maja pojawiła się świąteczna iluminacja, która będzie ozdobą miasta przez cały okres świąteczno-noworoczny. Uroczystego rozświetlenia dokonali Piotr Głowski, prezydent Piły oraz Mariusz Kądziołka, prezes Enei Oświetlenie. Wykonaniem i montażem instalacji zajęła się Enea...
Pracuj.pl wchodzi w świat e-sportu z T-mobile Ligą Akademicką
Pracuj.pl został oficjalnym partnerem T-Mobile Ligi Akademickiej - największych rozgrywek e-sportowych w Polsce skierowanych do społeczności studenckiej. Serwis jest pomysłodawcą i patronem nowej kategorii zawodów – mistrzostw w programowaniu „Coding Masters”. Zapisy do eliminacji trwają do 6 grudnia, a na zwycięzców rywalizacji czeka wysokiej klasy...
W Żywcu ruszyła Świąteczna Zwrotka Ż
Marka Żywiec zachęca mieszkańców Żywca do oddawania butelek zwrotnych bez paragonu w świątecznej akcji na rzecz środowiska. Oddając butelki w specjalnej strefie, która stanęła na żywieckim Rynku, mieszkańcy wesprą posadzenie drzew tlenowych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764