logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Prezes KIG pisze do Ministra w sprawie limitów

  PR 02.12.2019, przeczytano 371 razy

Współpraca z Krajową Izbą Gospodarczą zaowocowała dużym wsparciem jakie KIG udzielił branży artykułów promocyjnych w sprawie podniesienia limitów na nieodpłatne przekazywanie upominków osobom trzecim. W liście, jaki Prezes Andrzej Arendarski wystosował do Ministra Finansów Jerzego Kwiecińskiego, nadawca rekomenduje podniesienie limitu do 200 zł i ocenę skutków zmian dla finansów publicznych. To jednak nie koniec nowych informacji w tej ważnej dla branży sprawie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/prezes-kig-pisze-do-ministra-w-sprawie-limitow,384943,artykul.html

Prezes KIG Andrzej Arendarski podkreślił w liście do Ministra Finansów, że branża reklamowa od 2012 roku aktywnie walczy o zmianę uciążliwych przepisów, a sama ustawa nie zmieniła się od 15 lat, podczas gdy zmienił się rynek, trendy i zwyczaje biznesowe. Przypomnijmy, że w Polsce większość upominków jest obciążona 23 proc. podatkiem VAT, co zwiększa koszty firm, jedynie nieopodatkowanymi prezentami są te o małej wartości – do 100 zł, jeśli prowadzona jest ewidencja obdarowanych, oraz do 10 zł, jeśli ewidencji nie ma. Są to jedne z najbardziej restrykcyjnych regulacji w Europie. Andrzej Arendarski zwrócił uwagę w swoim liście, że kampanie BTL są istotnym kanałem pozyskiwania nowych klientów i są kluczowe do utrzymania trwałych relacji biznesowych. KIG postuluje więc zwiększenie limitu kwotowego do 200 zł, w przypadku prowadzenia ewidencji i do 80 zł, jeśli ewidencji nie ma. Prezes KIG rekomenduje w liście, żeby po roku od wprowadzenia zmian dokonać oceny, czy zwiększenie limitu spowodowało negatywne skutki dla finansów publicznych. Jeśli ocena zmian okaże się korzystna, wówczas KIG zaproponował ponowne podniesienie limitu i rezygnację z ewidencji. Prezes Arendarski podkreślił, że powyższe przekształcenia przysłużą się obu stronom i są złotym środkiem między koniecznością zapewnienia szczelności systemu podatkowego a potrzebami firm i zwyczajami biznesowymi panującymi na rynku. Wsparcie KIG jest efektem długotrwałej współpracy między PIAP a Krajową Izbą Gospodarczą. List Prezesa Andrzeja Arendarskiego jest kolejnym, ważnym krokiem w kierunku zwrócenia uwagi rządu na potrzeby firm z branży reklamowej. PIAP w ciągu roku zbierał także petycje w sprawie podniesienia limitów, podczas targów i spotkań w KIG. Udało się zebrać do tej pory 500 podpisów, które będą kolejną kartą  przetargową w rozmowach z ustawodawcą. Izba cały czas zbiera podpisy a petycja dostępna jest TUTAJ[PDF]. Polska Izba Artykułów Promocyjnych  prosi o wypełnienie petycji i odesłanie skanu dokumentu na adres: biuro[at]piap-org.pl. Każdy podpis w tej sprawie jest ważny i decyduje o wspólnym wyniku.

PIAP postanowił także spróbować zawalczyć o inne, rozwiązanie kwestii limitów, mianowicie zniesienie obowiązku ewidencji, który dla klientów jest dosyć uciążliwy. To próba podejścia do tematu od zupełnie innej strony. W tym zakresie nawiązał współpracę z kancelarią adwokacką, która przygotuje analizę i zaproponuje scenariusz działań.

Polska Izba Artykułów Promocyjnych nieustannie podejmuje próby zmiany przepisów hamujących rozwój branży. Nowy rok zapowiada się równie pracowicie i z pewnością dostarczy wielu okazji do zwrócenia uwagi rządzących na problemy przedsiębiorców.

List do MF - Prezes KIG w imieniu PIAP 31.10.2019[PDF]

Źródło: Polska Izba Artykułów Promocyjnych

www.piap-org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Opus B z nowym spotem Prostamolu Uno
Agencja Opus B przygotowała nowy spot dla marki Prostamol UNO. Emisja przewidziana jest na wszystkich rynkach Europy Środkowo-Wschodniej.
Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764