logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Prezes KIG pisze do Ministra w sprawie limitów

  PR 02.12.2019, przeczytano 156 razy

Współpraca z Krajową Izbą Gospodarczą zaowocowała dużym wsparciem jakie KIG udzielił branży artykułów promocyjnych w sprawie podniesienia limitów na nieodpłatne przekazywanie upominków osobom trzecim. W liście, jaki Prezes Andrzej Arendarski wystosował do Ministra Finansów Jerzego Kwiecińskiego, nadawca rekomenduje podniesienie limitu do 200 zł i ocenę skutków zmian dla finansów publicznych. To jednak nie koniec nowych informacji w tej ważnej dla branży sprawie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/prezes-kig-pisze-do-ministra-w-sprawie-limitow,384943,artykul.html

Prezes KIG Andrzej Arendarski podkreślił w liście do Ministra Finansów, że branża reklamowa od 2012 roku aktywnie walczy o zmianę uciążliwych przepisów, a sama ustawa nie zmieniła się od 15 lat, podczas gdy zmienił się rynek, trendy i zwyczaje biznesowe. Przypomnijmy, że w Polsce większość upominków jest obciążona 23 proc. podatkiem VAT, co zwiększa koszty firm, jedynie nieopodatkowanymi prezentami są te o małej wartości – do 100 zł, jeśli prowadzona jest ewidencja obdarowanych, oraz do 10 zł, jeśli ewidencji nie ma. Są to jedne z najbardziej restrykcyjnych regulacji w Europie. Andrzej Arendarski zwrócił uwagę w swoim liście, że kampanie BTL są istotnym kanałem pozyskiwania nowych klientów i są kluczowe do utrzymania trwałych relacji biznesowych. KIG postuluje więc zwiększenie limitu kwotowego do 200 zł, w przypadku prowadzenia ewidencji i do 80 zł, jeśli ewidencji nie ma. Prezes KIG rekomenduje w liście, żeby po roku od wprowadzenia zmian dokonać oceny, czy zwiększenie limitu spowodowało negatywne skutki dla finansów publicznych. Jeśli ocena zmian okaże się korzystna, wówczas KIG zaproponował ponowne podniesienie limitu i rezygnację z ewidencji. Prezes Arendarski podkreślił, że powyższe przekształcenia przysłużą się obu stronom i są złotym środkiem między koniecznością zapewnienia szczelności systemu podatkowego a potrzebami firm i zwyczajami biznesowymi panującymi na rynku. Wsparcie KIG jest efektem długotrwałej współpracy między PIAP a Krajową Izbą Gospodarczą. List Prezesa Andrzeja Arendarskiego jest kolejnym, ważnym krokiem w kierunku zwrócenia uwagi rządu na potrzeby firm z branży reklamowej. PIAP w ciągu roku zbierał także petycje w sprawie podniesienia limitów, podczas targów i spotkań w KIG. Udało się zebrać do tej pory 500 podpisów, które będą kolejną kartą  przetargową w rozmowach z ustawodawcą. Izba cały czas zbiera podpisy a petycja dostępna jest TUTAJ[PDF]. Polska Izba Artykułów Promocyjnych  prosi o wypełnienie petycji i odesłanie skanu dokumentu na adres: biuro[at]piap-org.pl. Każdy podpis w tej sprawie jest ważny i decyduje o wspólnym wyniku.

PIAP postanowił także spróbować zawalczyć o inne, rozwiązanie kwestii limitów, mianowicie zniesienie obowiązku ewidencji, który dla klientów jest dosyć uciążliwy. To próba podejścia do tematu od zupełnie innej strony. W tym zakresie nawiązał współpracę z kancelarią adwokacką, która przygotuje analizę i zaproponuje scenariusz działań.

Polska Izba Artykułów Promocyjnych nieustannie podejmuje próby zmiany przepisów hamujących rozwój branży. Nowy rok zapowiada się równie pracowicie i z pewnością dostarczy wielu okazji do zwrócenia uwagi rządzących na problemy przedsiębiorców.

List do MF - Prezes KIG w imieniu PIAP 31.10.2019[PDF]

Źródło: Polska Izba Artykułów Promocyjnych

www.piap-org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Gdynia Design Days: Jutro premiera przewodnika
Gdynia Design Days 2020 to wyjątkowa edycja festiwalu na wyjątkowe czasy. GDD jako pierwsze wydarzenie poświęcone projektowaniu odbywa się w całości online. Tegorocznej edycji towarzyszy interaktywny przewodnik po wystawach, które odpowiadają na hasło przewodnie festiwalu - Uwaga. Już jutro premiera przewodnika GDD w formie elektronicznej. Zapraszamy na...
Drukarnia Chroma z nową komunikacją od Abanana
Pierwszego lipca wystartowała nowa platforma komunikacyjna drukarni internetowej Chroma. Za strategię, kreację, produkcję spotu tv oraz kampanię digitalową odpowiada krakowska agencja Abanana.
Walne Zebranie Członków PSPR zdecydowało o rezygnacji z dalszego udziału w Radzie Etyki Public Relations. Organizacja podejmowała od 2019 r. rozmowy ze Związkiem Firm Public Relations (drugim z założycieli Rady), w zakresie niezbędnej reformy tego branżowego ciała oraz zbudowania nowego regulaminu, nakładającego na nie dodatkowe obowiązki. PSPR uznawało, że nowe...
Zenek Martyniuk gwiazdą najnowszej kampanii Mediamarkt
„Król disco polo” będzie popularyzował nowe technologie i zachęcał do korzystania z bogatej oferty produktów i usług MediaMarkt. Kampanię „Lato z Zenkiem w MediaMarkt” otworzył film teaserowy, który pojawił się pod koniec czerwca br. w mediach społecznościowych.
Polskie Stowarzyszenie Public Relations rozpoczyna cykl publikacji o branży PR w poszczególnych regionach kraju. W inauguracyjnym, obszernym raporcie uwaga skupiona jest na Pomorzu. Dzięki wydawnictwu "Polski PR - woj. pomorskie" przybliżone zostały tamtejsze firmy świadczące usługi PR, ich opinie o rynku, jego przyszłości, o lokalnej specyfice. PSPR wskazuje także...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764