logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Prezydent w sprawie twórców i podatków: „Musiałem zainterweniować...”

   08.06.2006, przeczytano 1324 razy
ilustracjastrzałka
„Musiałem zainterweniować..” Kancelaria Prezydenta

W sukurs twórcom zagrożonym odebraniem prawa do 50% kosztów uzyskania przychodu niespodziewanie przyszedł prezydent Kaczyński, który spotkał się we czwartek z przedstawicielami środowisk twórczych i akademickich. Kaczyński przyznał, że proponowane przez min. Gilowską rozwiązanie uważa za „wysoce ryzykowne” i obawia się iż skończyłyby się ono „bardzo istotnym pogorszeniem sytuacji materialnej środowisk twórczych”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/prezydent-w-sprawie-tworcow-i-podatkow%3A-musialem-zainterweniowac...,4064,artykul.html

Podczas zorganizowanego po spotkaniu briefingu Lech Kaczyński przypomniał, że środowiska naukowe narażone będą dodatkowo na skutki ograniczenia możliwości pracy na wielu uczelniach: „To byłby to drugi cios w te środowiska, na których wszystkim powinno bardzo zależeć. Mówię w tej chwili oczywiście nie tylko o naukowcach, mówię również o twórcach literatury pięknej, o reżyserach, rzeźbiarzach, malarzach, także dziennikarzach, o wszystkich twórcach.”

Kaczyński wyraził nadzieję, że wszystko skończy się dobrze i wystarczy tryb, który nazwał „perswazyjnym”. „W przeciwnym razie jednak będę musiał sięgnąć po środki konstytucyjne, które dzisiaj jednak nie są aktualne, ponieważ nie ma w tej chwili jeszcze żadnej ustawy.” zaznaczył prezydent.

Do Pałacu Prezydenckiego przybyli przedstawiciele Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich, Pen Clubu, Polskiej Akademii Nauk, Stowarzyszenia Pisarzy Polskich, Związku Polskich Artystów Plastyków, Związku Polskich Artystów Fotografików, Związku Polskich Artystów Rzeźbiarzy, Związku Literatów Polskich, rektorzy Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, Uniwersytetu Warszawskiego, Uniwersytetu Jagiellońskiego, Politechniki Warszawskiej i Politechniki Wrocławskiej oraz Przewodniczący Sekcji Nauki NSZZ „Solidarność”.

W briefingu obok prezydenta wzięli udział: Katarzyna Chałasińska-Macukow, rektor Uniwersytetu Warszawskiego, Tadeusz Luty, rektor Politechniki Wrocławskiej reprezentujący równocześnie Konferencję Rektorów Akademickich Szkół Wyższych oraz Marcin Wolski, wiceprezes Stowarzyszenia Pisarzy Polskich.

Źródło: Kancelaria Prezydenta

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764