logo
WIEDZA

Print management w branży hotelarskiej

  PR 05.06.2018, przeczytano 873 razy

W branży hotelarskiej nadruki pojawiają się na wszystkich materiałach należących do portfolio systemu identyfikacji wizualnej. Zapanowanie nad produkcją, utrzymanie standardów druku i logistyka materiałów poligraficznych, potrafi spędzić sen z powiek hotelarzowi.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/print-management-w-branzy-hotelarskiej,36746,artykul.html

Chyba każdy spotkał się z tym rodzajem zaskoczenia, gdy po wydrukowaniu materiałów reklamowych, okazuje się, jak duże mogą być różnice jakościowe i kolorystyczne; począwszy od papieru firmowego, poprzez teczki, regulaminy hotelowe, a skończywszy chociażby na długopisach.

Z czego to wynika? Jak pokazuje doświadczenie, przyczyn może być co najmniej kilka. Pierwszą z nich często jest brak precyzyjnego określenia kolorystyki materiałów należących do Corporate identity hotelu. W jaki sposób drukować, aby materiały były tożsame z punktu widzenia wizualnego?

System identyfikacji wizualnej

Podstawą jest stworzenie systemu identyfikacji wizualnej hotelu, gdzie w precyzyjny sposób opisane są poszczególne elementy wizualne, wykorzystywane w komunikacji z klientami, dostawcami czy innymi grupami interesariuszy. Krok po kroku wskazujemy materiały, które poddajemy brandowaniu, skrupulatnie określamy umiejscowienie logotypu i kroje dopuszczalnych fontów, w końcu opisujemy składowe kolorystyczne wszystkich elementów druku. Na co bezsprzecznie należy zwrócić uwagę? Na pewno na tym, aby wytyczne kolorystyczne były rozpisane we wszystkich zakładanych wariantach. Począwszy od systemu identyfikacji kolorów Pantone, poprzez barwy procesowe definiowane w skali CMYK, czy na składowych modelu RGB. To pierwszy krok w rekomendacjach kolorystycznych.

Zapanować nad drukarniami

Kolejną przyczyną braku tożsamości kolorystycznej okazuje się zlecanie druków różnym podwykonawcom, co - w gruncie rzeczy - jest nieuniknione. Każda z drukarń specjalizuje się w różnych realizacjach. W zależności od parku maszynowego, jedna z nich fantastycznie wydrukuje wizytówki, inna - nadruki na długopisach, a jeszcze inna teczki firmowe. W jaki sposób czynnik, jakim jest brak współpracy pomiędzy podwykonawcami można zlikwidować?

Gdy portfolio materiałów poligraficznych jest obszerne, a zarazem obejmuje wydruki na różnych powierzchniach, często wykorzystując różne technologie, można śmiało rozważyć nawiązanie współpracy z firmą zewnętrzną, świadczącą usługi zarządzania drukiem.

Jak podkreśla Monika Turczak z MMDS Print Management, w usłudze zarządzania drukiem, obok zachowania standardów określonych w systemie identyfikacji wizualnej, ważne jest magazynowanie oraz szybka dostawa materiałów reklamowych. MMDS ma możliwość przechowywania dla hoteli całego portfolio materiałów drukowanych, począwszy od teczek, bloczków, opakowań na lunch, zawieszek, różnorakich naklejek, kart fitness, czy nawet parasoli. Takie rozwiązanie gwarantuje ciągłą dostępność materiałów. Zamawianie przez hotel jednorazowo dokładnie takiej ilości towarów, jaka jest potrzebna, a tym samym brak konieczności generowania odrębnego pomieszczenia na terenie hotelu. Nasze hasło przewodnie to: „Dzisiaj zamówienie - jutro dostawa”.

Pozostaje jeszcze do omówienia czynnik ekonomiczny, czyli stosunek ceny do wielkości nakładu. Oczywiste jest, że gdy zamawiamy więcej – płacimy jednostkowo mniej, tak więc po prostu opłaca się zamówić większy nakład. A, jak wspomniała Monika Tuczak z MMDS, przy usłudze print management, konieczność magazynowania odchodzi w niepamięć. Tym samym odpowiedzialność za wycyzelowanie nakładów, koordynację procesów produkcyjnych u poszczególnych producentów, i harmonogramu dostaw, trafia w ręce ekspertów.

Audyt, analiza, wskazanie korzyści

Aby obraz sytuacji w obszarze materiałów poligraficznych hotelu był kompletny, nieodzowna staje się analiza funkcjonalności istniejących rozwiązań i dobranie rozsądnych alternatyw. Niekiedy okazuje się, że kosztowny kolor z palety Pantone można zastąpić drukiem w skali CMYK, często też rodzaj uszlachetnienia można zoptymalizować. Po wdrożeniu procedur wskazanych w audycie, skrócony zostaje przede wszystkim czas konieczny na czynności związane z koordynacją procesu produkcji, akceptacją gotowych materiałów oraz z ich dostawą we wskazane miejsce. Ponadto zaoszczędzone środki finansowe –jest to zazwyczaj około 20-30% budżetu w skali globalnej, można przeznaczyć na dodatkowe rozwiązania, umożliwiające głębszą penetrację rynku i skuteczniejsze dotarcie do grup docelowych.

Print management dlaczego warto?

Doskonałe rozeznanie w rynku dostawców usług poligraficznych jest niekwestionowaną podstawą, gwarantem jakości druku. Wykorzystanie potencjału ekspertów poligrafii zawsze procentuje. Gdy dodamy do tego rozwinięty dział konfekcjonowania i logistyki, zapewniający terminowe dostawy nakładów we wskazane miejsca, mamy pełen obraz korzyści.

Źródło: MM Druk Serwis

www.mmds.pl

Dodatkowe informacje:

Autor:
Agnieszka Kopecka

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Cyfrowa technologia w kampanii New Balance
Coraz trudniej skupić uwagę odbiorców przemieszczających się w przestrzeni miejskiej. Statyczne reklamy OOH nie angażują ich w takim stopniu, jak treści wyświetlane na cyfrowych nośnikach LED. Jak zatem oderwać przechodniów od smartfonów i zainteresować komunikatem, jaki mamy do przekazania? Odpowiedzią jest DOOH i jego liczne możliwości.
Reklama wideo – rynek i trendy w Europie Wschodniej
Reklama wideo zrewolucjonizowała światowe rynki digital marketingu. W Polsce cały czas pnie się w górę i nic nie wskazuje na to, aby jej rozwój miał się zatrzymać. Jak plasuje się ten format, biorąc pod uwagę wszystkie regiony Wschodniej Europy? Najnowsze dane analizuje Andrzej Goleta, Digital Marketing Manager sieci reklamowej Adexon.
Końcowy montaż elementów

Tworzywa sztuczne w grafice przestrzennej (33): Końcowy montaż elementów

Stało się... Dziś kończymy publikację naszego cyklu. Ostatni odcinek zawiera podstawowe informacje dotyczące montażu elementów na elewacji i wykonania instalacji elektrycznej. Po 32 odcinkach cyklu nadszedł czas, aby wreszcie „odpalić” naszą reklamę i podziwiać perfekcyjne wykonanie, równe rozświetlenie elementów, nienaganny montaż... Mamy w każdym razie nadzieję, że...
RODO, czyli dlaczego ochrona danych jest ważna
Na temat RODO napisano i powiedziano już wiele, a część komentatorów w związku z nowym rozporządzeniem roztaczała niemal apokaliptyczne wizje. Okazało się jednak, że świat nie skończył się 25 maja, a z internetu nie zniknęły interesujące treści, przetrwały też media społecznościowe. Zdaniem specjalistów z firmy Fortinet warto więc zastanowić się, dlaczego...
Napisz SMS do Millenialsa
WhatsApp, Messenger, Skype  to najbardziej popularne aplikacje do codziennego kontaktu używane przez millenialsów. Jak się jednak okazuje, nawet w czasie mody na komunikatory, dla młodych wciąż istotny jest kontakt – zarówno w aspekcie prywatnym, jak i biznesowym – za pomocą krótkich wiadomości tekstowych.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
. Wszystkie prawa zastrzeżone