logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Printline odnotowuje rosnące zainteresowanie antybakteryjnym i antywirusowym lakierem wodnym Varcotec Lock 3

  PR 24.03.2020, przeczytano 261 razy
ilustracja

Jak informuje firma Printline, polski dystrybutor materiałów eksploatacyjnych dla branży poligraficznej, wzrasta zainteresowanie oferowanym przez nią antybakteryjnym i antywirusowym lakierem wodnym Varcotec Lock 3. Grzegorz Sobczyński, jej współwłaściciel, podkreśla – powołując się na testy przeprowadzone przez Fraunhofer Institut w Monachium – że lakier eliminuje różnego rodzaju bakterie, wirusy, drobnoustroje czy grzyby,  pozostawiając powierzchnię kartonu bądź papieru bezpieczną dla użytkownika. Printline, jako wyłączny przedstawiciel materiałów poligraficznych wytwarzanych przez Varcotec, zaprasza wszystkich zainteresowanych Lock 3 do jego testowania i wdrażania.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/printline-odnotowuje-rosnace-zainteresowanie-antybakteryjnym-i-antywirusowym-lakierem-wodnym-varcotec-lock-3,386226,artykul.html

- Lock 3, jako unikatowe w skali globalnej rozwiązanie, pomaga w walce z wszelkiego rodzaju bakteriami, wirusami, grzybami czy pleśnią, osadzającymi się na wydrukach wykonanych z kartonu oraz papieru – mówi Grzegorz Sobczyński. – Lakier ten, aplikowany na kartonowe opakowanie czy okładkę książkową, wykazuje silne działanie od chwili jego naniesienia na zadrukowaną powierzchnię. Cały proces niszczenia wirusów i bakterii bazuje na fotokatalizie, co oznacza, że skuteczność Lock 3 jest de facto uzależniona od dwóch czynników: samej jego aplikacji na karton lub papier oraz obecności światła dziennego bądź sztucznego, które aktywuje tlen. Jak pokazały badania przeprowadzone przez wspomniany instytut, skuteczność działania lakieru wynosi 99,5%.

W poszukiwaniu bezpiecznych rozwiązań

Grzegorz Sobczyński dodaje, że w ostatnim czasie – m.in. z uwagi na wzmożony popyt na wszelkiego rodzaju środki antybakteryjne czy dezynfekujące – firma Printline odnotowała zainteresowanie także tą częścią jej oferty:

- Panująca epidemia koronawirusa (COVID-19) skłoniła wiele firm do szukania nowych, bezpiecznych dla zdrowia rozwiązań. Istnieje bowiem ryzyko, że wirusy i bakterie, które mogą pojawić się na etapie produkcji, transportu czy sprzedaży produktu zabezpieczonego opakowaniem wykonanym z kartonu, będą aktywne także w chwili zakupu towaru przez konsumenta. Z posiadanych przez nas badań wynika, że np. koronawirus – w zależności od warunków – utrzymuje się na powierzchni kartonowej nawet do kilku dni. Naniesienie warstwy Lock 3 podczas procesu produkcji opakowania (w maszynie drukującej bądź dedykowanym urządzeniu wykańczającym lub uszlachetniającym) chroni zadrukowaną powierzchnię, a w efekcie – także osobę kupującą dany towar.

Bez znaczącego wpływu na koszty produkcji

Jak podaje dostawca, Lock 3 od dłuższego czasu jest z powodzeniem wykorzystywany w drukarniach z Niemiec i Bułgarii, natomiast w ostatnim czasie na jego wdrożenie zdecydowały się kolejne zakłady poligraficzne z takich krajów jak Czechy, Austria, Szwajcaria czy Niemcy.

- Obecna sytuacja może uzmysłowić kierownictwu drukarń opakowaniowych czy komercyjnych, ale przede wszystkim ich zleceniodawcom, jak ważna jest możliwość zastosowania środków, które zwiększają bezpieczeństwo produktów poligraficznych, zwłaszcza w kontekście ochrony zdrowia, a nawet życia. Co istotne, Lock 3 nie odbiega ceną od standardowych lakierów typu soft touch, jakie są aplikowane na karton, a przy tym jest tańszy niż np. powszechnie stosowana w uszlachetnianiu folia. Mamy tu zatem do czynienia z bezpieczną alternatywą dla standardowych lakierów, a przy tym w niewielki sposób wpływającą na koszty produkcji całego opakowania – mówi Grzegorz Sobczyński.

Jak dodaje, lakier Lock 3 – niezależnie od właściwości ochronnych – pod względem technologicznym zachowuje się identycznie jak standardowe lakiery dyspersyjne, nie wpływając na kolorystykę wydruku, a tym samym – gwarantując wysoką jego jakość. Dostępny jest w kilku wariantach: matowym, błyszczącym, wodoodpornym, do bezpośredniego kontaktu z żywnością itd.

Dziś karton i papier, jutro – inne powierzchnie stałe

Grzegorz Sobczyński dodaje: - Wkrótce w ofercie firmy Printline pojawi się – bazująca na tej samej substancji czynnej, jaką zastosowano w przypadku Lock 3 – specjalna powłoka lakiernicza, którą będzie można stosować na wszelkiego rodzaju powierzchniach, wykonanych z różnorodnych materiałów. W tym przypadku wychodzimy daleko poza zastosowania stricte poligraficzne. – Wspomniane badania nad COVID-19 pokazują, że wirus ten utrzymuje się znacznie dłużej na przedmiotach wykonanych z tworzywa sztucznego czy stali nierdzewnej. Podobnie rzecz się ma z innymi wirusami czy bakteriami. Wprowadzamy w związku z tym na rynek środek, jaki można aplikować np. na wszelkiego typu blaty, stoły, poręcze, linie wytwórcze, a więc powierzchnie, z którymi kontakt ma wiele rąk. Stosując go – analogicznie jak w przypadku Lock 3 – zabezpieczamy je na dłuższy okres. Szczegółowe informacje na temat tego specyfiku przekażemy już niebawem.

Źródło: Printline Sp.J.

www.printline.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Przedstawiamy kolejny głos w dyskusji na temat sposobów ratowania polskich przedsiębiorstw i całych branż. Tym razem w imieniu branży poligraficznej głos zabrało Polskie Bractwo Kawalerów Gutenberga.
Wyższa cena w wezwaniu na akcje BSC Drukarnia Opakowań
Do 40,5 zł podwyższona została cena oferowana za każdą akcję BSC Drukarnia Opakowań w wezwaniu ogłoszonym przez A&R Carton i Colorpack, spółki należące do grupy AR Packaging. Inwestorzy mogą zapisywać się na sprzedaż akcji w wezwaniu do 26 marca br.
MM Druk Serwis od swojego dostawcy otrzymał krzepiające informacje, dotyczące epidemii COVID-19 w Chinach.
Api Folie Polska: nowe kompetencje po przekształceniach własnościowych
Firma API Folie Polska, lokalny oddział API Foilmakers, wdraża nowe procedury związane z niedawnymi przekształceniami na poziomie właścicielskim (po przejęciu większości aktywów API przez Aldus Group) oraz z obecną sytuacją rynkową w skali globalnej. Jak zapewnia Katarzyna Kozińska – dyrektor zarządzająca, sytuacja w firmie jest stabilna m.in. z uwagi na wdrożoną...
Heidelberg a koronawirus - jesteśmy dostępni dla Państwa
Obecna sytuacja epidemiologiczna w Polsce i na świecie jest bardzo trudna dla nas wszystkich. Wiele firm ogranicza działalność lub zmienia tryb pracy na pracę zdalną.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764