logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Printone – pierwsze w Polsce wdrożenie urządzania MGI Jetvarnish 3D One

  PR 15.07.2021, przeczytano 728 razy
ilustracjastrzałka
Od lewej Michał Rajski- współwłaściciel Soft Vision, Łukasz Kurasiński - Industrial Printing Business Development Manager, Konica Minolta

W ostatnich niełatwych miesiącach rynek poligraficzny zanotował spadek marży na druku. Wzrosło natomiast zapotrzebowanie na wysokoprzetworzone produkty w niewielkich nakładach. Drukarnie, chcąc sprostać tym wyzwaniom, poszukują nowych technologii. Drukarnia Soft Vision działająca pod marką PrintONE wartości dodanej upatruje w najnowszej inwestycji – urządzeniu MGI Jetvarnish 3D One od Konica Minolta.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/printone-%E2%80%93-pierwsze-w-polsce-wdrozenie-urzadzania-mgi-jetvarnish-3d-one,392289,artykul.html

Soft Vision to rodzinna drukarnia ze Szczecina, która działalność rozpoczynała jako naświetlarnia usługowa i stopniowo poszerzała swój wachlarz usług. Od 2009 r. PrintONE zajmuje się cyfrowym drukiem arkuszowym. Dziś dysponuje dziewięcioma maszynami i ma apetyt na więcej.

- Inwestycja w MGI Jetvarnish 3D One była przeprowadzona stricte pod konkretny produkt, mianowicie z myślą o wizytówkach z lakierem punktowym, które wykonujemy od dobrych kilku lat. Ta usługa stawała się coraz mniej konkurencyjna z uwagi na długi czas realizacji arkusza offsetowego i lakierowania klasycznym sitodrukiem. Dzięki maszynie do uszlachetniania wyłącznie lakierem, bez użycia folii, możemy być bardziej elastyczni, odpowiadać na coraz bardziej spersonalizowane zapotrzebowanie klientów i oferować szerszy wachlarz wysokoprzetworzonych, niskonakładowych produktów – mówi Michał Rajski, współwłaściciel Soft Vision. Ponadto, skracając czas produkcji dotychczasowych realizacji, firma dąży do zwiększenia konkurencyjności.

Od wizytówki po wydawnictwa

Zakup MGI Jetvarnish 3D One pozwolił Soft Vision wprowadzić do oferty ciekawsze produkty i nie mówimy tu tylko o wizytówkach z lakierem punktowym czy uszlachetnionych teczkach. Nowe urządzenie pomaga firmie odpowiadać na zapotrzebowanie dynamicznie rozwijającego się rynku wydawniczego, na którym PrintONE działa coraz prężniej.

– Inwestycja w urządzenie MGI to dla nas rozwojowy krok. Notujemy wzrost zamówień wydawniczych, startujemy w coraz większej liczbie przetargów i okazujemy się konkurencyjni. Dodatkowo dysponujemy własną introligatornią, co pozwala nam realizować zamówienia dla wydawnictw od projektu po okładkę, bez udziału podwykonawców. Taka dywersyfikacja pozwala nam utrzymać i obroty, i nakład. Teraz dodatkowo możemy zadbać o bardziej wyjątkowy wygląd obwolut. Dużych możliwości upatruję m.in. w lakierze wypukłym 3D, nie tylko na wizytówkach, ale także na okładkach książek – wyjaśnia Michał Rajski.

Park maszynowy wzbogacony o MGI Jetvarnish 3D One umożliwia także zaoferowanie drukarniom usługi niskonakładowego lakierowania. To najbardziej popularne zastosowania, choć, jak przyznaje właściciel, wśród zadań specjalnych, o które chętnie by się pokusił, jest m.in. produkcja pojedynczych, spersonalizowanych i uszlachetnionych lakierem fotoproduktów. Soft Vision i marka PrintONE zdążyła już zebrać od klientów korzystny feedback o produktach wykonanych przy użyciu MGI – zastosowany lakier jest określany jako grubszy i bardziej błyszczący niż ten wykonany na sitodruku.

Nowe produkty, nowi klienci

To nie pierwsza współpraca SoftVision z Konica Minolta.

– Mamy bardzo dobre doświadczenia z wcześniejszych wdrożeń. MGI JetVarish 3D One to bardzo wysoka, powtarzalna jakość i produktywność, a także automatyzacja produkcji w oparciu o dane zmienne VDP wywoływane czytnikiem kodów kreskowych. To także możliwość optymalizacji masek, swoistego rodzaju ich „tuningu” a nawet tworzenie zupełnie nowych wprost z panelu operatora. To wszystko miało kluczowe znaczenie przy podejmowaniu decyzji o wyborze partnera biznesowego. Wdrożenie przebiegło gładko, maszyna pracuje i w pełni zaspokaja potrzeby produkcyjne drukarni. MGI Jetvarnish 3D One to bardzo elastyczna technologia. W parze z zapałem oraz pomysłami na jej wykorzystanie przez Soft Vision pozwoli na budowanie wizerunku firmy innowacyjnej, nowoczesnej, która cyfrową transformację traktuje poważnie. Dzięki temu od lat Soft Vision jest wstanie sprostać największym wyzwaniom ze strony swoich partnerów – mówi Łukasz Kurasiński, Industrial Printing Business Development Manager z Konica Minolta Business Solutions Polska.

Soft Vision bacznie obserwuje rynek i na tej podstawie podejmuje decyzje o kierunkach rozwoju, również w zakresie pozyskiwania nowych klientów. Drukarnia sprzedaje wielokanałowo, także poprzez popularne portale aukcyjne, skutecznie startuje w licznych przetargach. Zabiega o pozyskanie klientów, którzy chcą poszerzyć swoje usługi o możliwość sprawnego uszlachetnienia produktów, np. o efekty 3D czy różnej grubości powłoki, i chcą wykonywać usługi w krótkim czasie.

Urządzenie jest bardzo wydajne, dzięki zastosowanej technologii LED charakteryzuje się niskim zużyciem energii, jeden uniwersalny lakier pozwala uzyskać wiele efektów 2D i 3D. Ponadto łatwo je skonfigurować. Nawet niewielki park maszynowy wyposażony w MGI Jetvarnish 3D One pozwala podnieść wachlarz możliwości, jakość i atrakcyjność produktów na poziomie estetycznym, nie generując przy tym nieproporcjonalnie dużych kosztów.

Źródło: Konica Minolta Business Solutions Polska Sp.z o.o.

www.konicaminolta.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Agfa zaprezentuje nowej generacji rozwiązania technologiczne bazujące na technice inkjetowej podczas targów Printing United 2022
Podczas targów Printing United, jakie odbędą się w dniach 19-21 października br. w Las Vegas Convention Center, firma Agfa zaprezentuje swoje najnowsze rozwiązania technologiczne, dedykowane zadrukowywaniu opakowań, tekstyliów i systemów Sign & Display w technice inkjetowej. Po raz pierwszy na jej stoisku (nr C8130) znajdzie się maszyna Inca Onset X3 HS –...
Coraz bogatsza oferta Digiprint dla producentów etykiet
Digiprint, polski dystrybutor cyfrowych rozwiązań dla poligrafii, nie zwalnia tempa i poszerza portfolio produktów o rozwiązania topowych światowych producentów.
Efektywność energetyczna dla branży poligraficznej
Koenig & Bauer wprowadza na rynek dedykowane dla branży rozwiązanie przeznaczone do całościowego zarządzania energią.
Podczas niedawno zakończonych, odbywających się w Chicago targów Labelexpo Americas 2022, firma Sun Chemical (występująca tam pod hasłem „Siła etykiety”) po raz kolejny starała się udowodnić, że „siła” w rozumieniu „znaczenia” i „oddziaływania” etykiet na obecnym, niełatwym rynku może zależeć w dużej mierze od...
Stora Enso i Huhtamaki wprowadzają działający na skalę przemysłową program recyklingu kubków papierowych w Europie
Huhtamaki i Stora Enso łączą siły w projekcie The Cup Collective – nowej inicjatywie związanej z recyklingiem kubków papierowych na skalę przemysłową. Celem programu, będącego pierwszym tego rodzaju w Europie, jest recykling i pozyskiwanie wartości dodanej z używanych kubków papierowych. Na początek zostanie on wdrożony w regionie Beneluksu. Twórcy programu The Cup...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764