logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Problem w wyciinaniem małych liter

Strona 1/2  1 2

| 25.06.2013 14:06

Mam prośbę o pomoc bardziej doświadczonych użytkowników ploterów tnących. Chodzi o to, że przy używaniu Plotera SERON 700 OPOS przy wycinaniu małych napisów przez ARTCUT 2009 litery nie są wyraźne. Zaokrągla brzegi lub zniekształca lekko litery.
Zawsze robiłem tak, że tworzyłem gdzieś napis w Corelu i eksportowałem do eps a potem eps importowałem do Artcut.
Podpowiedzcie jak osiągnąć idealny efekt cięcia przy małych literach.
Pozdrawiam.

avatar użytkownika
+ +

Żyrardów
wiadomości: 41
w Signs.pl od 27.10.2008
IP: 77.255.46.XXX

| 25.06.2013 15:06

Pewnie najlepszym wyjściem byłoby kupno innego plotera

avatar użytkownika
+ +

Skierniewice
wiadomości: 39
w Signs.pl od 26.11.2010
IP: 83.7.29.XXX

| 25.06.2013 16:06

Dziękuję za odpowiedź.

Pomysł dobry ale nie ro realizacji. SERON kupiony miesiąc temu i w dodatku nowy.
Raczej skłaniam sie ku temu, że może to być jakiś błąd ustawień programu lub generalniue ARTCUT nie daje rady.
Może jest jakaś szanas na cięcie bezpośrednio z corela ??
Może to poprawi jakość ??

avatar użytkownika
+ +

Żyrardów
wiadomości: 41
w Signs.pl od 27.10.2008
IP: 77.255.46.XXX

| 25.06.2013 17:06

Musisz dobrzee poszukać bo było parę tematów odnośnie seronów i innych.

Ja osobiście trochę poczekałem, kupiłem używaną summe podpinam kabelek i wszystko lata aż miło. Dlatego nie ma co się zapędzać z kupnem chińczyka a jednocześnie wpędzać w kłopoty

avatar użytkownika
+ +

Skierniewice
wiadomości: 39
w Signs.pl od 26.11.2010
IP: 83.13.93.XXX

macmark macmark | 25.06.2013 18:06

iCiastek, 2013-06-25 17:33
Musisz dobrzee poszukać bo było parę tematów odnośnie seronów i innych.

Ja osobiście trochę poczekałem, kupiłem używaną summe podpinam kabelek i wszystko lata aż miło. Dlatego nie ma co się zapędzać z kupnem chińczyka a jednocześnie wpędzać w kłopoty


Słusznie, co firmowy to firmowy

-----------------

macmark

| 25.06.2013 19:06

Też mam ploter od nich. Niestety z małymi literami jest problem. Cena nie wzięła się z sufitu

brak ikonki
+ + + + + + + +

WLKP
wiadomości: 1308
w Signs.pl od 26.10.2008
IP: 85.221.199.XXX

| 25.06.2013 20:06

accenter, 2013-06-25 14:25
Mam prośbę o pomoc bardziej doświadczonych użytkowników ploterów tnących. Chodzi o to, że przy używaniu Plotera SERON 700 OPOS przy wycinaniu małych napisów przez ARTCUT 2009 litery nie są wyraźne. Zaokrągla brzegi lub zniekształca lekko litery.
Zawsze robiłem tak, że tworzyłem gdzieś napis w Corelu i eksportowałem do eps a potem eps importowałem do Artcut.
Podpowiedzcie jak osiągnąć idealny efekt cięcia przy małych literach.
Pozdrawiam.


1. Obejrzyj dokładnie nożyk i jego oprawkę - być może wdały się tam jakieś fafluchty i nożyk nie może swobodnie obracać się w oprawce - rozłóż to na części, przedmuchaj, wyczyść...

2. Nie znam Artcuta ani ploterów Seron, ale spróbuj znaleźć opcje typu High Resolution lub inne podobnie brzmiące opcje, które być może odpowiadają za jakość cięcia.

3. Zastanów się czy nożyk, którego używasz nadaje się do cięcia małych skomplikowanych kształtów - często jest tak, że do małych detali są specjalne narzędzia. Być może używasz stępionego noża lub dedykowanego do folii odblaskowych

4. Zobacz jaką wartość masz wartość offsetu noża w swoim ploterze. Jeśli ploter nie zaczyna i nie kończy literki w tym samym miejscu to znaczy, że powinieneś metodą prób i błędów dobrać odpowiednią wartość.

5. Zmniejsz prędkość wycinania, być może konstrukcja maszyny nie pozwala na interpolację w tempie jakie mu zadajesz.

avatar użytkownika
+ + + + + + +

RVK
wiadomości: 964
w Signs.pl od 05.10.2006
IP: 89.71.82.XXX

| 25.06.2013 22:06


1. Obejrzyj dokładnie nożyk i jego oprawkę - być może wdały się tam jakieś fafluchty i nożyk nie może swobodnie obracać się w oprawce - rozłóż to na części, przedmuchaj, wyczyść...

3. Zastanów się czy nożyk, którego używasz nadaje się do cięcia małych skomplikowanych kształtów - często jest tak, że do małych detali są specjalne narzędzia. Być może używasz stępionego noża lub dedykowanego do folii odblaskowych

4. Zobacz jaką wartość masz wartość offsetu noża w swoim ploterze. Jeśli ploter nie zaczyna i nie kończy literki w tym samym miejscu to znaczy, że powinieneś metodą prób i błędów dobrać odpowiednią wartość.

5. Zmniejsz prędkość wycinania, być może konstrukcja maszyny nie pozwala na interpolację w tempie jakie mu zadajesz. [/quote]

Kolega wyżej dokładnie wszystkie możliwości opisał.
Na pewno nie jest to wina programu. Wycinałem kiedyś z programu ArtCut i robiłem to w taki sam sposób. Projekt w Corelu export do eps i import do ArtCut.
Co prawda ploter był inny, bo Masterplott (też Chińczyk) ale wszystko było ok nawet przy literach o wysokości ok. 4-5 mm

avatar użytkownika
+ +

Kraków
wiadomości: 17
w Signs.pl od 17.02.2013
IP: 87.207.94.XXX

| 26.06.2013 08:06

Spóbowałbym jeszcze albo inny format, niż eps, albo zrobić próbę z eps puszczonym z Illustartora.

Acha - czy masz możliwość i zaznaczoną opcję cięcia najpierw wewnętrznych obrysów?

avatar użytkownika
+ + + + +

Warszawa
wiadomości: 248
w Signs.pl od 06.06.2004
IP: 95.49.208.XXX

| 26.06.2013 08:06

dopisze jeszcze dwa zdania
skoro kupiłes go niedawno to zadwoń do serwisu i zapytaj albo sam sprawdż w instrukcji do jakich najmniejszych znaków jest przeznaczony twój sprzęt
ja mam summe d60 i ona ma możliwość cięcia znaków do 1,4mm bodajże.
wiem że jak sie kupuje coś pierwszy raz to nie wie człowiek o co pytać i co sprawdzać ale takie życie
Więc jeszcze raz zapytaj jakie ma MOŻLIWOŚCI TWÓJ SPRZĘT - bo rozumiem że nigdy takich małych znaków nie wycinałeś?????

powodzenia i mało rozczarowań.....

-----------------

avatar użytkownika
+ + + +

krapkowice
wiadomości: 403
w Signs.pl od 30.09.2012
IP: 93.181.160.XXX
Strona 1/2  1 2
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764