logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Problem z DTF - proszek zostaje na arkuszu.

Strona 1/2  1 2

| 23.06.2022 09:06

Jestem w tej chwili na etapie zapoznawania się z transferami DTF. Mam dwa pytania.

1. Zrobiłem już kilkanaście wydruków i z każdym ma taki sam problem. Po użyciu proszku metody typu "obstukiwanie" arkusza działają tylko częściowo. Duża część proszku, szczególnie w małych przestrzeniach, zostaje na arkuszu. Trudno się tego pozbyć. Zauważyłem, że na różnych arkuszach (różni dostawcy, różne wersje arkuszy) jest różny efekt. Tzn. na niektórych proszku zostaje mniej.

Proszek, który dostałem od dostawcy przyjechał lekko zbrylony i musiałem go przesiewać żeby uzyskać pełną sypkość. Dostawca prawdopodobnie kupuje większe opakowania i dzieli go samodzielnie na mniejsze. Proszek dostałem w worku strunowym. Zastanawiam się czy proszek nie złapał wilgoci i to nie jest przyczyną.

Po wydruku, lekko podsuszam arkusz żeby wykluczyć wilgoć na arkuszu i przyspieszyć schnięcie farby. Niewiele to zmienia.

2. Pierwsze wydruki wyszły dobrze, problem był z proszkiem (jak wyżej), ale ogólnie było w porządku. Na kolejnych wydrukach podczas drukowania koloru dookoła elementów tworzy się taka obwódka około 1mm, wygląda jakby była wilgotna. Ten efekt powstaje tylko przy kolorach. Przy białym kolorze tego efektu nie ma. Problem w tym, że proszek przykleja się do tej obwódki i nie da się całkowicie go usunąć.
Stół jest maksymalnie podniesiony, wydruki są ostre. Ta obwódka nie zostawia kolorowego śladu na odzieży więc to chyba nie jest wina zbytniego rozpylenia farby.

Może ktoś z większym doświadczeniem ma jakieś sugestie?

Wydruki są robione na EPSON F2100. Dysze porządnie wyczyszczone. Nadruki DTG wychodzą idealnie, test dysz również.

-----------------
Co komu do tego, skoro i tak mniejsza o to.

brak ikonki
+ +

Oleśnica
wiadomości: 57
w Signs.pl od 11.06.2015
IP: 5.174.174.XXX

| 23.06.2022 17:06

Jaki konkretnie proszek i folia?

avatar użytkownika
+ + + + + + +

Ostrowiec Świętokrzyski
wiadomości: 1352
w Signs.pl od 20.06.2017
IP: 5.173.20.XXX

| 23.06.2022 18:06

kreograf, 2022-06-23 17:58
Jaki konkretnie proszek i folia?


Niestety nie wiem jacy producenci.
Dwa rodzaje folii mam od API. Jedne arkusze są dwustronnie matowe, drugie jednostronnie. Na tych dwustronnie matowych proszek również trudno usunąć, ale można go "wydmuchać". Jest to kłopotliwe, ale po takim zabiegu transfer wygląda dobrze. Dodatkowo na tych arkuszach (dwustronnie matowych) nie widać tej obwódki dookoła kolorowych obiektów. Obie folie 75µ.

Testowałem też z folią od DTF polska. Niestety taki sam problem.

Zamówiłem również arkusze na próbę od Viscar 75µ i 100µ. Te będę testował jutro.

Jedyne czego nie sprawdzałem to innego proszku.

-----------------
Co komu do tego, skoro i tak mniejsza o to.



(Wiadomość zmodyfikowana przez: Rebelios dnia 23.06.2022 18:20)

brak ikonki
+ +

Oleśnica
wiadomości: 57
w Signs.pl od 11.06.2015
IP: 5.174.174.XXX

| 24.06.2022 15:06

Kwestia techniki. Na YT jest dużo filmikow. Ja chwytam arkusz w narożnikach i robię takich ruch jak bym chciał rozerwać arkusz.

brak ikonki
+ + + + + + + +

WLKP
wiadomości: 1278
w Signs.pl od 26.10.2008
IP: 81.161.192.XXX

| 24.06.2022 18:06

mza99, 2022-06-24 15:28
Kwestia techniki. Na YT jest dużo filmikow. Ja chwytam arkusz w narożnikach i robię takich ruch jak bym chciał rozerwać arkusz.


Być może. Testuję różne opcje :-) Aktualnie doszedłem do tego, że obniżenie stołu o jeden krok zmniejszył efekt tej obwódki wokół obiektów i proszku dookoła zostaje mniej i łatwiej się go pozbyć.

Jutro mam luźniejszy dzień więc będę eksperymentował.

Dzięki za podpowiedź.

-----------------
Co komu do tego, skoro i tak mniejsza o to.

brak ikonki
+ +

Oleśnica
wiadomości: 57
w Signs.pl od 11.06.2015
IP: 37.7.191.XXX

| 27.06.2022 15:06

1.
- Zmienić producenta folii. Większość folii dostępnych w PL pod tym względem jest totalnie do bani.
- znacznie mocniej i dłużej trzepać folię.
- rozładować eletrostatycznie folię przed nałożeniem proszku i przed drukiem w ogóle.
- przed uzyciem osuszyć proszek osuszaczem - proszek jest nieco higroskopijny
- zmienić wilgotność w pomieszczeniu na ok 50-60%.
Ale zmiana producenta folii od razu roziązuje problem. Niestety dobre folie nie są tanie i sa trudno dostępne w PL.
Opisane problemy na 99% są problemami tylko niewłaściwej folii.

brak ikonki
+ +

wiadomości: 18
w Signs.pl od 13.05.2017
IP: 109.206.215.XXX

| 27.06.2022 16:06

Ehhh rzadko to robię ale niech ;)
Kup całość z printomix i po problemie ;)
My testowaliśmy przeróżnych dostawców, efekt był dokładnie taki jak opisujesz. Po zmianie producenta problem ustąpił w 90%.
My po zerwaniu folii dogrzewamy ponownie i na wierzch kładziemy podkłady od laminatów (matowa strona do wydruku). Po dogrzaniu na koszulce nie zostaje nic proszku.

avatar użytkownika
+ + + + + + +

Ostrowiec Świętokrzyski
wiadomości: 1352
w Signs.pl od 20.06.2017
IP: 5.173.20.XXX

| 28.06.2022 11:06

W Printonmix?
Żartujesz chyba, też testowałem, jedna z bardziej beznadziejnych folii, choćbyś godzinę trzepał to i tak nie strzepiesz całości proszku z powierzchni niezadrukowanych i to potem niestety przenosi sie na tkaninę, zwłaszcza na ciemną i zwłaszcza na poliestrową.
Zdecydowanie odradzam.

brak ikonki
+ +

wiadomości: 18
w Signs.pl od 13.05.2017
IP: 109.206.215.XXX

| 28.06.2022 20:06

Już po testach. Jak napisaliście wyżej - folia robi robotę.

Zrobiłem próbne wydruki na folii od innego dostawcy i nagle problem zniknął. Proszek łapie się głównie farby i dobrze się usuwa podczas "obstukiwania" arkusza. Na wydruku dookoła elementów nie ma żadnej obwódki i kolory wychodzą trochę bardziej nasycone. Nie wiedziałem, że folia może robić taką różnicę.

Dzięki za podpowiedzi.

DTF nie zostanie u nas główną metodą robienia nadruków, ale są sytuacje, w których zdecydowanie przyspieszy produkcję.

-----------------
Co komu do tego, skoro i tak mniejsza o to.

brak ikonki
+ +

Oleśnica
wiadomości: 57
w Signs.pl od 11.06.2015
IP: 78.8.5.XXX

| 28.06.2022 21:06

kreograf, 2022-06-27 16:48
Ehhh rzadko to robię ale niech ;)
Kup całość z printomix i po problemie ;)
My testowaliśmy przeróżnych dostawców, efekt był dokładnie taki jak opisujesz. Po zmianie producenta problem ustąpił w 90%.
My po zerwaniu folii dogrzewamy ponownie i na wierzch kładziemy podkłady od laminatów (matowa strona do wydruku). Po dogrzaniu na koszulce nie zostaje nic proszku.


Dzięki za namiary. Może się przydadzą w przyszłości :-)
Również dogrzewamy i efekt po jest zdecydowanie lepszy.
My robimy głównie DTG, jednak gruntowanie koszulek i suszenie mocno spowalniają pracę. Poza tym nie wszystko opłaca się w taki sposób drukować dlatego plotery tnące są w ciągłym użyciu :-)

-----------------
Co komu do tego, skoro i tak mniejsza o to.

brak ikonki
+ +

Oleśnica
wiadomości: 57
w Signs.pl od 11.06.2015
IP: 78.8.5.XXX
Strona 1/2  1 2
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764