logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

problem z tablica z plexi 5mm

| 25.06.2018 15:06

Zrobiłem tablice z plexi (120x80 cm, plexi 5mm , 4 dystanse w narożnikach, grafika z ploterówki i frezowanie) niestety tablica robi się wklęsła.

Góra i dół po 3 cm od ściany środek 2,5 cm i niestety jest to dość widoczne. Już przy frezowaniu było widać ze nie leży idealnie ale liczyłem, że wisząc się naprostuje.

- czy powodem takiego zachowania jest złe składowanie plexi ?
- macie jakiś patent żeby to naprawić ? myślałem żeby wygrzać ją trochę opalarką lub podłożyć jeszcze jedna warstwę z 5 mm plexi

avatar użytkownika
+ + + +

3miasto
wiadomości: 333
w Signs.pl od 24.01.2009
IP: 159.205.159.XXX

| 26.06.2018 15:06

2 dystanse po środku? o ile wydruk pozwala
ja na taką powierzchię daję po 3szt na bok.. wygląda gorzej ale nie robi się taki banan
trzeba było dystansami lekko "naciągnąć" płytę na ścianie, aby była bardziej naprężona
druga plexi od spodu podbije Ci koszt o jakieś 150zł.. pytanie czy warto

avatar użytkownika
+ + +

Opole
wiadomości: 208
w Signs.pl od 27.01.2013
IP: 94.254.153.XXX

| 26.06.2018 17:06

Druga warstwa, oprócz tego, że będzie się zbierał brud, nic nie da. Dodaj dwa dystanse. Plexi może się wyginać, jeżeli była źle składowana. Niestety, składowanie nie miałoby znaczenia, gdyby nie producent, który pcha w płyty pmma inne wypychacze np. polistyren lub przyspiesza proces produkcji. Wszystko w imię "szybko i tanio".

PS. Wygrzewanie (relaksacja) miałoby sens, ale w piecu. Opalarką nie nagrzejesz jednolicie na całej powierzchni i grubości.

(Wiadomość zmodyfikowana przez: 3D_Bialystok dnia 26.06.2018 17:33)

brak ikonki
+ + + + +

Białystok
wiadomości: 324
w Signs.pl od 20.12.2004
IP: 109.231.6.XXX

| 26.06.2018 18:06

Mi się nasuwa pytanie, o ile większe były otwory w plexi w które wchodzi śruba? Jeśli były na styk, to mogło być tak, że plexi się wklęsła z powodu rozszerzalności. Luz jest wskazany chodź nie wiem czy akurat tak nie wykonałeś.

(Wiadomość zmodyfikowana przez: ideaprint1 dnia 26.06.2018 18:39)

(Wiadomość zmodyfikowana przez: ideaprint1 dnia 26.06.2018 18:49)

avatar użytkownika
+ + +

Białystok
wiadomości: 255
w Signs.pl od 20.11.2015
IP: 93.105.176.XXX

| 06.07.2018 22:07

120x80cm plexi 5mm na 4 punktach podparcia to zdecydowanie za mało. Moim zdaniem 6mm to minimum a optymalnym rozwiązaniem byłoby użycie plexi 8mm.

avatar użytkownika
+ + +

wiadomości: 98
w Signs.pl od 20.08.2008
IP: 77.65.103.XXX
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764