logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Problem z wylewaną :-(

Strona 1/2  1 2

| 04.11.2008 15:11

Witam.

Problem polega na tym że folia po czterech dniach od aplikacji na samochodzie powstawała w kilku miejscach na przetłoczeniach. Folia Oracal 3951 RA laminowana laminatem wylewanym Mactac IMAGIN LF 3399. Samochód oczywiście dokładnie umyty i odtłuszczony.Całość klejona w ogrzewanej hali, bez kropelki wody i dokładnie wygrzana opalarką szczególnie w przetłoczeniach... Może ktoś ma jakiś pomysł co mogło być powodem tego problemu?

avatar użytkownika
?

Katowice
wiadomości: 6
w Signs.pl od 09.07.2008
IP: 83.3.101.XXX

| 04.11.2008 15:11

w 95% przypadków jest to wina zatluszczonej powierzchni lub niedostatecznego dogrzania folii. Z tego co mowisz, mozna wykluczyc oba te przypadki... Ewentualne przyczyny jakie mi przychodzą jeszcze do glowy, to: jakość folii (sporadyczne sytuacje), krotki czas pomiedzy drukiem a laminacją (laminat moglby rozwarstwiac sie z folią a ta odchodzic od blachy), nieodpowiedni srodek do czyszczenia powierzchni, zbyt duze naprężenie na danym przetoczeniu.

avatar użytkownika
+ + + +

Wwa
wiadomości: 175
w Signs.pl od 01.09.2006
IP: 193.19.142.XXX

| 04.11.2008 15:11

dodatkowym problemem może być użycie niekompatybilnej folii do laminowania oraz zbyt niska temp wygrzania po naklejeniu.

avatar użytkownika
+ + + +

KseroCom
wiadomości: 414
w Signs.pl od 04.11.2005
IP: 83.23.152.XXX

| 04.11.2008 16:11

No wlasnie kwestie materialow wykluczylem, bo Oracal 3951+Mactac 3399 jest czesto stosowany i nie slyszalem o braku wspolpracy tych mediow. Kolega napisal tez, ze dobrze wygrzał. Tak naprawde nalezaloby przesledzic cala geneze przygotowan z dwoch kierunkow: od przygotowania samochodu po jego wyjazd i w kwestii grafiki/druku/laminacji.

avatar użytkownika
+ + + +

Wwa
wiadomości: 175
w Signs.pl od 01.09.2006
IP: 193.19.142.XXX

| 05.11.2008 08:11

Witam!

Co oznacza "dobrze wygrzany"? Czy do kontrolowania temperatury używał Pan pirometru (termometru na podczerwień)?

Laminat Mactac-a jest wylewany, więc nie powinno to stanowić problemu, aczkolwiek lepiej używać materiałów od tego samego producenta.
Proszę o informacje jak długo druk "oddychał" przed zalaminowaniem i na jakim samochodzie wykonano aplikację oraz jakich środków użyto do odtłuszczenia powierzchni.

Pozdrawiam,
Marcin Kowalski
PHP Lambda Sp. z o.o.
m.kowalski@lambda.pl

avatar użytkownika
+ + + +

Poznań
wiadomości: 123
w Signs.pl od 07.09.2006
IP: 79.190.81.XXX

| 05.11.2008 08:11

Dzięki wszystkim za odzew.Jeżeli chodzi o wygrzanie to niestety było robione bez pirometru ale myślę że to nie to było powodem ponieważ nie jest to pierwsze autko klejone przeze mnie i wcześniej nie miałem takich problemów.Pewną myśl nasunęła mi podpowiedź pana Zalesiaka dotycząca wyjazdu autka z hali ponieważ wyjechało (bo już musiało-jak to się często zdarza ) niecała godzinkę po wyklejeniu i od razu 100 km w trasę... A temperaturka na zewnątrz nie była za ciekawa(tak ok. 12-13 stopni)

avatar użytkownika
?

Katowice
wiadomości: 6
w Signs.pl od 09.07.2008
IP: 83.3.101.XXX

| 05.11.2008 10:11

A ja śmiem twierdzić, że folia oracal 3951 to z nią jest tak sobie raz sie uda raz sie nie uda. Folie wylewane "pamiętają" kształt po wygrzaniu. Jak np Avery 1005 lub Avery 1005 Easy Apply RS gdzie w tej drugiej po tłoczeniu i w trakcie zacierania kanaliki wypełniaja się klejem i nie ma bata będzie trzymać laminat Avery DOL 1030 30 mikronów i nic się nie dzieje. Oracal produkuje folie od kilku lat a Avery od kilkudziesięciu. Ale jak ktoś woli tanie folie to ma wtedy takie efekty. Mozna jeździć fiatem ale nie ma z tego frajdy.

avatar użytkownika
+ +

olsztyn
wiadomości: 38
w Signs.pl od 02.03.2007
IP: 80.50.126.XXX

| 05.11.2008 12:11


On 2008-11-05 10:22, lukasow wrote:
A ja śmiem twierdzić, że folia oracal 3951 to z nią jest tak sobie raz sie uda raz sie nie uda. Folie wylewane "pamiętają" kształt po wygrzaniu. Jak np Avery 1005 lub Avery 1005 Easy Apply RS gdzie w tej drugiej po tłoczeniu i w trakcie zacierania kanaliki wypełniaja się klejem i nie ma bata będzie trzymać laminat Avery DOL 1030 30 mikronów i nic się nie dzieje. Oracal produkuje folie od kilku lat a Avery od kilkudziesięciu. Ale jak ktoś woli tanie folie to ma wtedy takie efekty. Mozna jeździć fiatem ale nie ma z tego frajdy.


A ja śmiem twierdzić, że z folią ORACAL-a nie jest tak że raz sie uda, a raz nie. Są to w 100% folie wylewane i tak samo zapamiętują kształt po wygrzaniu, tylko że potrzebują wyższej temperatury - około 120-140 st. C. Avery podaje temp. okolo 90 st. C - inny producent, inne wymagania. Akurat seria ORAJET 3951 i AVERY 1005 są foliami porównywalnymi, a laminat ORAGUARD 293 jest odpowiednikiem laminatu DOL 1030. A że folia ORAJET jest tańsza to chyba nie jest w tym przypadku wadą skoro odpowiedni położona nie sprawia problemów.

Nie zgodzę się również ze stwierdzeniem, że inne samochody wychodziły bez pirometru, a ten akurat nie. Na pewno duży wpływ miało wypuszczenie samochodu godzinę po wykonaniu aplikacji.

Pozdrawiam,
Marcin Kowalski
PHP Lambda Sp. z o.o.

avatar użytkownika
+ + + +

Poznań
wiadomości: 123
w Signs.pl od 07.09.2006
IP: 79.190.81.XXX

| 05.11.2008 12:11

U nas było podobnie - jednego sprintera wgrzaliśmy "na czuja" i pojechało... i wróciło - folia wstała. Nasza wina - pirometr leżał w torbie tuż obok...

Następnego sprintera wgrzewaliśmy już znowu z pirometrem w ręku - trzyma się jak świeżo ułożone. Za każdym razem była to folia oracal.

Ale i tak jest tyle różnych czynników, które mają wpływ na to czy sie czyma czy się nie czyma że śmiało można powiedzieć, że jesteśmy "saperami".

avatar użytkownika
+ + + + +

Wrocław
wiadomości: 404
w Signs.pl od 15.07.2004
IP: 83.27.38.XXX

| 05.11.2008 13:11

Nadal bede sie upierał że jak wstaje folia bo samochód wyjechał na zimno to wina folii i jej kleju bo to też wazny czynnik. Może folia miała skleroze i krótka pamięć, a może w Hiszpanii kleić taka folie bo to jej miesce przeznaczenia bo cieplo?
Oklejałem rózne samochody i taniość zawsze wymusza okrojenie czegoś - patrz chińskie OWV i inne wynalazki. Polski klimat wymaga bardzo dobrej folii bo wahania dobowe temperatur są tak duże, że czasem wychodzi a czasem nie. Jak ktoś tak jak ja nie chce mieć reklamacji to musi stosowac bardziej zaawansowane folie i tu nie mozna oszczędzać, a klient musi wiedzieć o co chodzi i wybrać.

avatar użytkownika
+ +

olsztyn
wiadomości: 38
w Signs.pl od 02.03.2007
IP: 80.50.126.XXX
Strona 1/2  1 2
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764