logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Problemy dorosłych i codzienność dzieci - kampania społeczna

  PR 28.08.2019, przeczytano 1017 razy
ilustracja

Czas powrotu do szkoły dla niektórych uczniów jest wyjątkowo trudny. Wiele dzieci każdego dnia niesie na swoich barkach nie tylko plecak wypełniony książkami i przyborami szkolnymi, ale również ciężar emocji i przeżyć, które bardzo często przenoszą na nie dorośli. Problemy, z którymi się mierzą są jak niewidzialny ciężar, który nie pozwala cieszyć się dzieciństwem, utrudnia naukę i kontakty z rówieśnikami. Takie obciążenie może mieć również negatywny wpływ na zdrowie, rozwój oraz samodzielność w dorosłym życiu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/problemy-doroslych-i-codziennosc-dzieci---kampania-spoleczna,383735,artykul.html

Kwestię tę podnosi nowa kampania Stowarzyszenia, której celem jest zebranie środków na zapewnienie opieki, specjalistycznego wsparcia i wyrównanie szans edukacyjnych podopiecznych SOS Wiosek Dziecięcych i programu „SOS Rodzinie”. Poprzez kampanię, Stowarzyszenie pragnie również podjąć dyskusję na temat roli pedagogów szkolnych i nauczycieli w pracy z dziećmi, wymagającymi szczególnego wsparcia i uwagi – dziećmi, które doświadczyły traumy.

Wiele dzieci, które trafiają pod opiekę Stowarzyszenia, ma za sobą trudne, a czasami traumatyczne doświadczenia, takie jak przemoc, rozpad rodziny, uzależnienia członków rodziny. Smutną konsekwencją tych przeżyć są często przytłaczające emocje, poczucie osamotnienia i bezsilność, które towarzyszą dzieciom codziennie, również w szkole. Z zachowaniami i emocjami dzieci, będącymi skutkami traumy muszą się mierzyć nie tylko ich opiekunowie, ale także rówieśnicy i nauczyciele. W tym roku, specjalnie z myślą o ważnej roli pedagogów i środowiska szkolnego, Stowarzyszenie przygotowało broszurę pt. „Szkoła wrażliwa na traumę”. Publikacja została opracowana w ramach międzynarodowego projektu Trauma-informed Caregivers – Investment to a Better Child Development współfinansowanego przez Nordic Council of Ministers

- Przed nauczycielami stoi wyzwanie takiej pracy z uczniem, która uwzględnia wiedzę o traumie i rozumie źródła jego zachowań. Aby skutecznie pomagać naszym podopiecznym, ściśle współpracujemy z nauczycielami. W tym celu  w szkołach, do których uczęszczają podopieczni Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce  prowadzimy m.in. specjalistyczne szkolenia poświęcone pracy z dzieckiem, które doświadczyło traumy. Opracowana ostatnio broszura pt. „Szkoła wrażliwa na traumę” ma na celu przybliżenie nauczycielom złożonego zagadnienia, jakim jest wpływ traumy na życie i zdrowie dziecka, oraz pomoc w codziennej pracy z uczniem, którego dotknęły takie doświadczenia. - mówi Beata Kulig ze Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce, jedna z autorek opracowania.

Ogólnopolska kampania rozpocznie się w sierpniu i potrwa do końca października, obejmując działania reklamowe w telewizji, prasie, Internecie, a także na nośnikach w komunikacji miejskiej. Działaniom promocyjnym towarzyszyć będzie film reklamowy. Za przygotowanie koncepcji kreatywnej odpowiadała agencja VML Poland. Spot w reżyserii Arka Żyłki zrealizowała firma Papaya Films.

Źródło: Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce

www.wioskisos.org

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764