logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Producenci przeciwko ograniczeniom reklamy piwa

   14.03.2018, przeczytano 522 razy
ilustracja
fot. fotoOMNIA

Cytujemy w całości stanowisko Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – Browary Polskie w sprawie projektu nowelizacji Ustawy o Wychowaniu w Trzeźwości i Przeciwdziałaniu Alkoholizmowi opublikowane 12 marca 2018, w związku z proponowaną przez Ministerstwo Zdrowia nowelizacją ustawy o wychowaniu w trzeźwości, przewidującą możliwość reklamowania piwa w godzinach od 23 do 6 rano. Dziś piwo można reklamować już od godz. 20.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/producenci-przeciwko-ograniczeniom-reklamy-piwa,35803,artykul.html

Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – Browary Polskie wyraża stanowczy sprzeciw wobec propozycji dalszego ograniczenia godzin emisji reklam piwa z godziny 20.00 na 23.00,  przedstawionej przez Ministerstwo Zdrowia w najnowszej wersji projektu zmiany ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

Ubolewamy, że Ministerstwo Zdrowia nie uwzględniło krytycznych uwag zgłoszonych w toku konsultacji społecznych przez liczne ministerstwa, m.in. finansów, rozwoju, sportu, rolnictwa i rozwoju wsi oraz podmiotów niepublicznych, w tym związki zawodowe oraz organizacje pracodawców. Pomimo braku dowodów na skuteczność proponowanego rozwiązania i wskazanych negatywnych skutków dla gospodarki, finansów publicznych i rynku pracy, projekt forsowany jest w swojej najbardziej restrykcyjnej wersji, czyli prowadzącej do faktycznego zakazu reklamy piwa w telewizji.

W ocenie branży zgłoszona przez resort zdrowia propozycja nowelizacji:

  • to rozwiązanie fasadowe, stosunkowo łatwe do wprowadzenia, ale nie przynoszące rozwiązania problemów związanych z nadmierną i szkodliwą konsumpcją alkoholu przez niewielką część społeczeństwa;
  • jest propozycją skonstruowaną w oparciu o błędne założenia, a jednocześnie z pominięciem faktu, że nie istnieje korelacja pomiędzy reklamą piwa z wzrostem konsumpcji alkoholu. Reklama jest narzędziem konkurencji pomiędzy graczami rynkowymi i informacji dla konsumentów;
  • oznacza faktyczny zakaz reklamy, który stanie się barierą rozwojową nie tylko dla branży, ale także sektorów gospodarki narodowej powiązanych z produkcją i sprzedażą piwa;
  • jest kolejnym podjętym w krótkim czasie, po ograniczeniach dotyczących handlu, krokiem legislacyjnym wymierzonym w sektor piwowarski, nie poprzedzonym analizą konsekwencji wcześniej wprowadzonych ograniczeń.


Polska ma już jedne z najbardziej rygorystycznych przepisów dotyczących reklamy piwa wsparte samoregulacją branży piwowarskiej. Zdecydowana większość krajów europejskich dopuszcza możliwość reklamowania piwa, tylko w 4 spośród 29 państw reklama piwa jest prawnie zabroniona. W 15 krajach istnieją regulacje dotyczące ograniczeń godzinowych, przy czym w 8 z nich granicą jest godzina 20.00 lub wcześniejsza. Dalsze ograniczenie godzin emisji spowoduje, że Polska będzie jednym z najbardziej restrykcyjnych krajów europejskich obok Francji, Norwegii, Szwecji i Litwy.

Podzielamy troskę o zdrowie publiczne i popieramy działania zmierzające do ograniczenia nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu.  Uważamy, że powinny one być realizowane w sposób skuteczny, tj. poprzez edukację i trwałą zmianę postaw. Jesteśmy otwarci na współpracę w tym zakresie, o czym wielokrotnie już informowaliśmy. Jako branża odpowiedzialna społecznie od wielu lat realizujemy działania edukacyjne w celu ograniczenia niekorzystnych zjawisk, takich jak sprzedaż alkoholu nieletnim, spożywanie alkoholu przez kobiety w ciąży oraz jazda pod wpływem alkoholu. Przekazy reklamowe branży są tworzone z poszanowaniem nie tylko przepisów prawa, ale również dobrowolnych samoregulacji. Sektor piwowarski dobrowolnie wprowadza także informacje o składzie, wartościach odżywczych i wartości energetycznej dla konsumentów, które również zamierza ustawowo uregulować Ministerstwo Zdrowia.

Źródło: Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce - Browary Polskie

www.browary-polskie.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Ale dlaczego?
Przecież reklamy i tak są umowne, więc korzystniej będzie nie tracić na nie pieniędzy.
A uzyskane oszczędności można przeznaczyć na premie dla prezesów.

avatar użytkownika
,

A skąd pomysł że umowna równa się nieskuteczna?  

,

A kto pisał o nieskuteczności?
Wyczytałeś gdzieś w tekście o tym?
  

avatar użytkownika
,

Twoim tak - napisałeś o "traceniu pieniędzy na reklamę", a do takiego zjawiska może dochodzić jedynie w wypadku nieskuteczności reklamy.  

,

Czyli wnioskujesz na podstawie wymyślonych przez siebie informacji, których nie ma ani w tekście ani w komentarzach?
  

avatar użytkownika
,

Doszliśmy do punktu w którym prosiłoby się o wyjaśnienie czym - jeśli nie nieskutecznością - spowodowane miałoby być "tracenie pieniędzy na reklamy". Czy to jakaś szczególna przypadłość reklamy alkoholu, reklamy piwa - czy szerzej: reklamy w ogóle?  

,

W istocie, podejmując wątek - jeśli przyjąć, że reklamy nie mają skuteczności 100%, tylko niższą albo znacznie niższą, należałoby zapytać, czemu nadal wydaje się na nie pieniądze.
  

avatar użytkownika
,

"Skuteczność"? A jak ją rozumiesz i mierzysz? Czy konwersja reklamy na poziomie 5% to brak skuteczności?  

,

Pewnie tak samo jak Ty "nieskuteczność", ale odwrotnie.  

avatar użytkownika
,

Jeżeli oczekujesz "skuteczności" w okolicach "100%" to jest całkiem prawdopodobne, że tak właśnie mierzysz.  

,

Ja nie mierzę. To Ty wprowadziłeś aspekt nie-skuteczności do rozmowy.  

avatar użytkownika
,

Droczysz się i nie chcesz zdradzić na czym polega wprowadzone przez Ciebie pojęcie "tracenia pieniędzy na reklamy". Nieładnie.  

,

Każdy ma własną definicję tracenia. Gdzieżbym miał epatować swoją, nad wyraz skromną.  

avatar użytkownika
,

Czyli zamierzasz roztaczać nad swoją tezą woal tajemnicy?  

Najnowsze w tym dziale

Integart na Festiwaldruku.pl z premierowymi pokazami HP Stitch
Najbliższe, jesienne spotkanie branżowe – FestiwalDruku.pl zbliża się wielkimi krokami. Już niebawem, bo w dniach 18 i 19 września zapraszamy do hali nr 3 EXPO XXI w Warszawie, gdzie na stoisku E6, w specjalnie przygotowanych strefach ekspozycyjnych będziemy czekali na Państwa z najnowszym portfolio maszyn i urządzeń oraz mediów do druku wielkoformatowego. Tegoroczne stoisko...
W tegorocznej edycji targów poligrafii reklamowej do grona debiutantów dołącza firma DigiPress.
Group One z kampanią 360 dla firmy Walmark
Firma Walmark w drodze przetargu wybrała do współpracy przy marce Marsjanki agencje należące do grupy komunikacyjnej Group One: Mediaplus, SalesTube, Serviceplan Health i Labcon. 19 sierpnia ruszyła kampania 360 komunikująca nowość na rynku: Marsjanki FUTURA.
Nowe logo marki Gerber
Marka Gerber to producent gotowych dań dla niemowląt i małych dzieci. Historia produktów z charakterystyczną, szkicowaną węglem, buzią małej dziewczynki zaczęła się już w 1927 roku. Teraz, po ponad 90 latach działania, marka odświeża swoje logo.
Marta Zarosa dołącza do Open Mobi
Marta Zarosa, specjalistka ds. marketingu i biznesu, dołączyła do zespołu agencji Open Mobi. Swoje wieloletnie doświadczenie w influencer marketingu oraz branży digital wykorzysta do rozwoju i budowy nowych produktów Social Audience firmy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764