logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Producenci przeciwko ograniczeniom reklamy piwa

   14.03.2018, przeczytano 498 razy
ilustracja
fot. fotoOMNIA

Cytujemy w całości stanowisko Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – Browary Polskie w sprawie projektu nowelizacji Ustawy o Wychowaniu w Trzeźwości i Przeciwdziałaniu Alkoholizmowi opublikowane 12 marca 2018, w związku z proponowaną przez Ministerstwo Zdrowia nowelizacją ustawy o wychowaniu w trzeźwości, przewidującą możliwość reklamowania piwa w godzinach od 23 do 6 rano. Dziś piwo można reklamować już od godz. 20.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/producenci-przeciwko-ograniczeniom-reklamy-piwa,35803,artykul.html

Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – Browary Polskie wyraża stanowczy sprzeciw wobec propozycji dalszego ograniczenia godzin emisji reklam piwa z godziny 20.00 na 23.00,  przedstawionej przez Ministerstwo Zdrowia w najnowszej wersji projektu zmiany ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

Ubolewamy, że Ministerstwo Zdrowia nie uwzględniło krytycznych uwag zgłoszonych w toku konsultacji społecznych przez liczne ministerstwa, m.in. finansów, rozwoju, sportu, rolnictwa i rozwoju wsi oraz podmiotów niepublicznych, w tym związki zawodowe oraz organizacje pracodawców. Pomimo braku dowodów na skuteczność proponowanego rozwiązania i wskazanych negatywnych skutków dla gospodarki, finansów publicznych i rynku pracy, projekt forsowany jest w swojej najbardziej restrykcyjnej wersji, czyli prowadzącej do faktycznego zakazu reklamy piwa w telewizji.

W ocenie branży zgłoszona przez resort zdrowia propozycja nowelizacji:

  • to rozwiązanie fasadowe, stosunkowo łatwe do wprowadzenia, ale nie przynoszące rozwiązania problemów związanych z nadmierną i szkodliwą konsumpcją alkoholu przez niewielką część społeczeństwa;
  • jest propozycją skonstruowaną w oparciu o błędne założenia, a jednocześnie z pominięciem faktu, że nie istnieje korelacja pomiędzy reklamą piwa z wzrostem konsumpcji alkoholu. Reklama jest narzędziem konkurencji pomiędzy graczami rynkowymi i informacji dla konsumentów;
  • oznacza faktyczny zakaz reklamy, który stanie się barierą rozwojową nie tylko dla branży, ale także sektorów gospodarki narodowej powiązanych z produkcją i sprzedażą piwa;
  • jest kolejnym podjętym w krótkim czasie, po ograniczeniach dotyczących handlu, krokiem legislacyjnym wymierzonym w sektor piwowarski, nie poprzedzonym analizą konsekwencji wcześniej wprowadzonych ograniczeń.


Polska ma już jedne z najbardziej rygorystycznych przepisów dotyczących reklamy piwa wsparte samoregulacją branży piwowarskiej. Zdecydowana większość krajów europejskich dopuszcza możliwość reklamowania piwa, tylko w 4 spośród 29 państw reklama piwa jest prawnie zabroniona. W 15 krajach istnieją regulacje dotyczące ograniczeń godzinowych, przy czym w 8 z nich granicą jest godzina 20.00 lub wcześniejsza. Dalsze ograniczenie godzin emisji spowoduje, że Polska będzie jednym z najbardziej restrykcyjnych krajów europejskich obok Francji, Norwegii, Szwecji i Litwy.

Podzielamy troskę o zdrowie publiczne i popieramy działania zmierzające do ograniczenia nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu.  Uważamy, że powinny one być realizowane w sposób skuteczny, tj. poprzez edukację i trwałą zmianę postaw. Jesteśmy otwarci na współpracę w tym zakresie, o czym wielokrotnie już informowaliśmy. Jako branża odpowiedzialna społecznie od wielu lat realizujemy działania edukacyjne w celu ograniczenia niekorzystnych zjawisk, takich jak sprzedaż alkoholu nieletnim, spożywanie alkoholu przez kobiety w ciąży oraz jazda pod wpływem alkoholu. Przekazy reklamowe branży są tworzone z poszanowaniem nie tylko przepisów prawa, ale również dobrowolnych samoregulacji. Sektor piwowarski dobrowolnie wprowadza także informacje o składzie, wartościach odżywczych i wartości energetycznej dla konsumentów, które również zamierza ustawowo uregulować Ministerstwo Zdrowia.

Źródło: Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce - Browary Polskie

www.browary-polskie.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Ale dlaczego?
Przecież reklamy i tak są umowne, więc korzystniej będzie nie tracić na nie pieniędzy.
A uzyskane oszczędności można przeznaczyć na premie dla prezesów.

avatar użytkownika
,

A skąd pomysł że umowna równa się nieskuteczna?  

,

A kto pisał o nieskuteczności?
Wyczytałeś gdzieś w tekście o tym?
  

avatar użytkownika
,

Twoim tak - napisałeś o "traceniu pieniędzy na reklamę", a do takiego zjawiska może dochodzić jedynie w wypadku nieskuteczności reklamy.  

,

Czyli wnioskujesz na podstawie wymyślonych przez siebie informacji, których nie ma ani w tekście ani w komentarzach?
  

avatar użytkownika
,

Doszliśmy do punktu w którym prosiłoby się o wyjaśnienie czym - jeśli nie nieskutecznością - spowodowane miałoby być "tracenie pieniędzy na reklamy". Czy to jakaś szczególna przypadłość reklamy alkoholu, reklamy piwa - czy szerzej: reklamy w ogóle?  

,

W istocie, podejmując wątek - jeśli przyjąć, że reklamy nie mają skuteczności 100%, tylko niższą albo znacznie niższą, należałoby zapytać, czemu nadal wydaje się na nie pieniądze.
  

avatar użytkownika
,

"Skuteczność"? A jak ją rozumiesz i mierzysz? Czy konwersja reklamy na poziomie 5% to brak skuteczności?  

,

Pewnie tak samo jak Ty "nieskuteczność", ale odwrotnie.  

avatar użytkownika
,

Jeżeli oczekujesz "skuteczności" w okolicach "100%" to jest całkiem prawdopodobne, że tak właśnie mierzysz.  

,

Ja nie mierzę. To Ty wprowadziłeś aspekt nie-skuteczności do rozmowy.  

avatar użytkownika
,

Droczysz się i nie chcesz zdradzić na czym polega wprowadzone przez Ciebie pojęcie "tracenia pieniędzy na reklamy". Nieładnie.  

,

Każdy ma własną definicję tracenia. Gdzieżbym miał epatować swoją, nad wyraz skromną.  

avatar użytkownika
,

Czyli zamierzasz roztaczać nad swoją tezą woal tajemnicy?  

Najnowsze w tym dziale

Ströer z umową na obsługę reklamową nośników citylight przy Dworcu Centralnym w Warszawie
Ströer Media przejmuje obsługę reklamową prawie 140 nośników citylight, znajdujących się w przejściach podziemnych pomiędzy warszawskim Dworcem Centralnym, a Hotelem Marriott.
W połowie marca agencja Good One PR rozpoczęła współpracę ze sklepem internetowym Cosibella.pl. Agencja zajmuje się promocją marek The Ordinary i NIOD, które znajdują się w jego ofercie. Ponadto, Good One PR odpowiada za działania w zakresie PR korporacyjnego i doradztwo reklamowe.
More Bananas w kwietniu 2019 rozpoczęło współpracę z kolejną marką z branży FMCG. Zapowiada się naprawdę smacznie, bo agencja odpowiada za komunikację nowej krakowskiej lodziarni - Lodowa Wyspa.
Etyka w public relations – szansa czy problem?
Autorzy badania „Profesjonalizm public relations w Polsce”, w którym wzięło udział pół tysiąca specjalistów z branży PR, opublikowali biuletyn zawierający kluczowe wyniki, wnioski i komentarze. Celem projektu było pozyskanie opinii specjalistów PR na temat funkcjonowania tego środowiska. Badania przeprowadził Dział Badań i Analiz...
Spot „Pomagamy na 100”, będący częścią kampanii przygotowanej przez agencję Plej przy wsparciu produkcyjnym Oto Film dla Biedronki i Caritas, znalazł się na shortliście D&AD 2019 w kategorii Casting / Use of street casting. W filmie występują najdłużej żyjący Polacy - stulatkowie, którzy wspólnie z Polską przeszli 100-letnią drogę od...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764