logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Producent alkoholu zaprasza studentów do tworzenia kampanii społecznej

  PR 21.03.2014, przeczytano 911 razy
ilustracjastrzałka

Praktyka zamiast teorii – taka idea przyświecała uczestnikom warsztatów wieńczących konkurs Pij rozważnie. Master Class, które odbyły się w ostatnich dniach lutego w siedzibie firmy Diageo, producenta i dystrybutora alkoholi premium.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/producent-alkoholu-zaprasza-studentow-do-tworzenia-kampanii-spolecznej,21169,artykul.html

Studenci z 13 polskich miast pod okiem jurorów konkursu: Pauliny Krupińskiej, Miss Polonii 2012, Macieja Budzicha, prowadzącego blog Mediafun, Krzysztofa Jankesa Jankowskiego, DJ-a radiowego i Ewy Podolskiej, dziennikarki radiowej, pracowali nad nową koncepcją kampanii społecznej. Warsztaty pozwoliły zebrać  pomysły na różnego rodzaju działania edukujące na temat  pozytywnych wzorców konsumpcji alkoholu, które firma Diageo mogłaby włączyć do kampanii Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie. Konkurs Pij rozważnie. Master Class to część innowacyjnego programu edukacyjnego Diageo, poświęconego upowszechnianiu wzorców kultury odpowiedzialnego picia alkoholu. Bazą programu jest stały dialog ze studentami, prowadzony m.in. podczas szkoleń DRINKiQ w całej Polsce.

Konkurs Pij rozważnie. Master Class, prowadzony był przez firmę Diageo, producenta i dystrybutora alkoholi premium, w ramach prowadzonej od ponad 4 lat kampanii Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie.

W ramach kampanii „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie.” prowadzimy szereg działań upowszechniających kulturę odpowiedzialnego picia alkoholu. Rozmawiamy o tym również ze studentami, wychodząc z założenia, że promowanie odpowiedzialnych postaw ma szczególne znaczenie wśród ludzi młodych. Organizujemy szkolenia z wiedzy o tym, jak alkohol wpływa na organizm, dzielimy się praktyczną wiedzą na temat tego, co oznacza odpowiedzialna impreza, m.in. podczas szkoleń DrinkIQ na uczelniach i poprzez działania na profilu Pij Rozważnie na Facebooku. Jesteśmy również przekonani, że nasza  kampania „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie.”, którą od ponad 4 lat prowadzimy wraz z partnerami i ekspertami, może stać się inkubatorem dla ciekawych pomysłów studentów, którym zależy na zmianie postaw rówieśników związanych z piciem alkoholu.  – wyjaśnia Aneta Jóźwicka, Corporate Relations Director Diageo Polska.

Pomysły opracowane przez studentów w grupach oceniło jury, w jego składzie znaleźli się m.in. Paulina Krupińska, Maciej Budzich, Krzysztof Jankes Jankowski i Ewa Podolska.

Zdecydowałam się na wzięcie udziału w kampanii „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie.” firmy Diageo po pierwsze dlatego, że uważam takie akcje za bardzo, bardzo potrzebne, a po drugie dlatego, że jest skierowana do studentów. Myślę, że łatwiej zapobiegać wcześniej niewłaściwym zachowaniom, niż potem rozwiązywać problemy ­– uzasadnia swój udział w akcji Paulina Krupińska. W konkursie „Pij rozważnie. Master Class” podobało mi się, że ludzie zostali wciągnięci do konkretnych działań, co powoduje, że nabierają nie tylko większej wiedzy, lecz także przekonania do tego, co robią i w związku z tym będą realnie oddziaływać na swoje otoczenie. Ciekawe było też to, że uczono ich, jak mądrze zachować się, gdy otoczenie pije nieodpowiedzialnie – dodaje Ewa Podolska.

Krzysztof Jankes Jankowski zwraca z kolei uwagę na inny aspekt – pomysłowość uczestników, która może zmienić postawy ludzi wobec picia alkoholu: Wszelkie kampanie propagujące odpowiedzialne picie alkoholu, kontrolowane picie są warte uwagi. Moim zdaniem studenci są otwarci na takie akcje. Ważne, żeby myśleli przy tym o wypracowaniu fajnego, ciekawego pomysłu – im bardziej kreatywny, tym szybciej można dotrzeć do młodej osoby i nawet jeśli najpierw uśmiechnie się, zawsze dobru wzorzec zostanie jej z tyłu głowy i może docelowo procentować.

Maciej Budzich, uzasadniając decyzje jurorów powiedział: Szukaliśmy pomysłu kompletnego. Liczyła się dla nas nie tylko idea kreatywna, lecz także odpowiednia nazwa projektu, kompleksowy plan działania, język, którym będziemy mówić, wybór odpowiednich kanałów komunikacji ze studentami. To wszystko składa się na potencjalny sukces kampanii edukacyjnej, szczególnie w mediach społecznościowych. Dla wielu uczestników to spotkanie było pierwszym zetknięciem z takim zadaniem. Można jednak spokojnie powiedzieć, że zrobili dziś krok w dobrą stronę.

Źródło: Diageo

www.pijrozwaznie.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764