logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Profesjonalizm po Polsku

Strona 1/2  1 2

| 29.07.2011 10:07

Dzisiaj spotkałem się kolejnym profesjonalnym podejściem do marketingu tym razem firmy ITI / Telewizja "N". Projektuję nadruki na antenach satelitarnych dla dużego dystrybutora, potrzebowałem znać dokładny kolor logo "N HD" w przestrzeni barwnej RGB, CMYK i ewentualnie w kolorach RAL. Z braku innej możliwości zatelefonowałem na infolinię N z prośbą o połączenie lub podanie mi nr. tel. do działu marketingu. Niestety po 20 minutach krążenia po ich infolinii nikt mi nie był w stanie pomóc. Myślę więc sobie "k*rwa co ja się będę ścierał!, jak im nie zależy to mi tym bardziej" - będą mieli taki kolor logo jaki im zaprojektuję ... bo produkcja już ruszyła, automaty zaraz zaczną druk logo.
Nie wspominam o wcześniejszych moich prośbach do nich, wysyłanych emailem, które pozostały bez echa.Dla przykładu powiem Wam że CYFRA+ odpowiedziała mi na email w ciągu 20 minut ... po kolejnych 20 minutach otrzymałem kompletny band book ich znaku firmowego i cały komplet profesjonalnych wytycznych jego używania, zamieszczania itd. słowem PROFESJONALIZM.
Natomiast innym razem, gdy próbowałem coś takiego otrzymać od POLSATU ... ktoś mnie spytał emailem: Co to jest BRAND BOOK?

Tak wygląda marketing w polskich KOŁCHOZACH Oj daleko nam do zachodu ... rzekłbym nawet: *********** daleko!

... i dziwi mnie tylko jedno, polowa magistrów w Polsce to ludzie po MARKETINGU i ZARZĄDZANIU!

(Wiadomość zmodyfikowana przez: tomy_m dnia 29.07.2011 08:41)

avatar użytkownika
+ + +

JG
wiadomości: 67
w Signs.pl od 24.02.2005
IP: 83.21.251.XXX

| 29.07.2011 10:07

Kto dał Tobie to zlecenie ? Zlecający powinien dyspoować wszystkimi wytycznymi.

Dzwoniac na infolinie dzwonisz nie do platformy n tylko do centrum które ich obsługuje.Gdybyś zapytał tam o adres platformy n tez by nie znali. Następnym razem zadzwoń do SIEDZIBY a nie na infolinie któa równie dobrz moze byc za granicami Polski. Większość callcenter w USA jest usytuowana w Indiach.

avatar użytkownika
+ +

Poznań
wiadomości: 9
w Signs.pl od 13.05.2003
IP: 77.115.200.XXX

| 29.07.2011 11:07

Zlecający powinien mi dać. Na jakim świecie Ty żyjesz?
Ja nie jestem pracownikiem w biurze dużej agencji reklamy który czeka aż mu ktoś poda na talerzu.

Infolinia powinna chociaż znać nr. tel. do centrali.
Niczego więcej nie potrzebowałem.

Zlecający ma prawo mieć w d*pie kolor logo telewizji "N" bo na antenie występuje kilka logotypów. Jemu nie zależy na tym aby "N" dobrze czy źle wyglądało. O takie rzeczy powinna zabiegać telewizja "N". Jego własne logo jest takie jak trzeba.
Oczywiście istnieje szansa że "N" będzie robić aferę że kolor niebieski jest nie taki ... ale po wydruku tysięcy anten, będą mogli sobie co najwyżej podyskutować z moją ręką... "Tell it to the hand" - jak mówią starzy górale

avatar użytkownika
+ + +

JG
wiadomości: 67
w Signs.pl od 24.02.2005
IP: 83.21.251.XXX

Pawel_Trynka Pawel_Trynka | 29.07.2011 15:07

tomy_m, 2011-07-29 11:44
Oczywiście istnieje szansa że "N" będzie robić aferę że kolor niebieski jest nie taki ... ale po wydruku tysięcy anten, będą mogli sobie co najwyżej podyskutować z moją ręką... "Tell it to the hand" - jak mówią starzy górale


Gorzej jak po wystawieniu faktury oni powiedzą Tobie dokładnie to samo...
IMHO powinieneś chyba jednak zadbać o komplet informacji przy przyjmowaniu zlecenia. Przy ewentualnej reklamacji miałbyś podkładkę. Życie pokazuje, że jednak czasem lepiej nie brać roboty, niż robić na szybko i nie mając kompletu wytycznych

Pawel_Trynka

| 29.07.2011 15:07

call center n-ki mieści się w Krakowie w budynku firmy Bit Computer, dzwoniąc na infolinię raczej się nie połączysz z marketingiem, poza tym firma n-tv jest zależna kapitałowo od TVN i ma zewnętrzną agencję reklamową która zajmuje się projektami.
Z tego co mi wiadomo ich składowe to: 100/10/5/0
pozdrawiam
Tomek

(Wiadomość zmodyfikowana przez: bannery dnia 29.07.2011 13:29)

brak ikonki
?

Kraków
wiadomości: 3
w Signs.pl od 11.05.2011
IP: 83.5.153.XXX

| 29.07.2011 16:07

"...Natomiast innym razem, gdy próbowałem coś takiego otrzymać od POLSATU ... ktoś mnie spytał emailem: Co to jest BRAND BOOK? ..."

Spróbuj następnym razem zadać pytanie po polsku
Wydaje mi się, że dalsze losy tego zlecenia będą zależeć od tego czy trafiłeś z kolorem i od stopnia upierdliwości klienta.
Życzę jak najlepiej ale następnym razem chyba byłoby lepiej skompletować wszystkie istotne informacje.
W umowie można określić termin wykonania, który jest uzależniony od daty dostarczenia materiałów.

avatar użytkownika
+ + +

Częstochowa
wiadomości: 137
w Signs.pl od 28.02.2009
IP: 178.37.8.XXX

| 29.07.2011 16:07

Co do POLSATU to zadałem im to pytanie w dwóch językach. Odpowiedziała chyba sprzątaczka bo na pewno nie specjalista od marketingu.

Co do płatności za zlecenia bez obaw, jeszcze się taki nie urodził co by mnie wykręcił

Natomiast co do infolinii telewizji "N" to wydaje mi się że kto jak kto ale akurat ta linia najbardziej pasuje do zadania pytania o NUMER TELEFONU DO DZIAŁU MARKETINGU. Kolor logo "N" poszedł w CMYK: 84/21/0/0 ale i tak nie wiem czym oni to drukują więc podałem im PANTONE 3005C który wydał mi się ... ładniutki

avatar użytkownika
+ + +

JG
wiadomości: 67
w Signs.pl od 24.02.2005
IP: 83.21.251.XXX

| 29.07.2011 20:07

"Co do płatności za zlecenia bez obaw, jeszcze się taki nie urodził co by mnie wykręcił "

Wielu takich widziałem .....

avatar użytkownika
+ + + + + + + + + + + + + +

wiadomości: 4434
w Signs.pl od 12.10.2009
IP: 109.243.42.XXX

| 29.07.2011 22:07

hehehe ja tez

brak ikonki
+ + + + + + +

Goszczyn
Mazowieckie
wiadomości: 1137
w Signs.pl od 28.10.2006
IP: 95.49.48.XXX

3kwadrat_pl 3kwadrat_pl | 30.07.2011 10:07

to może od drugiej strony. Czy uważasz, że Twoje podejście do zlecenia jest profesjonalne? Czy szukanie informacji o logo firmy na infolinii to właściwa droga? No i ostatnie - obsmarowałeś marketing ITI chociaż nie udało Ci się do nich dotrzeć?

według mnie to właśnie jest profesjonalizm jak w temacie.


-----------------

3kwadrat_pl

Strona 1/2  1 2
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764