Niestety monitor nie jest skalibrowany, na drukarce wydrukuję kolory jakich używam i w ten sposób jak na razie podejmę decyzję czy zostaną czy nie zwłaszcza że projekty są banalnie proste składające się z jednego koloru + biały i czarny.
TomaszSB jeżeli dobrze rozumiem to eksportuję projekt w kilku różnych profilach czyli raczej to będą sRGB, U.S. Web Coated (SWOP) v2 (przy CMYK) i Coated FOGRA27 (przy CMYK) i jeżeli kolory są zbliżone wtedy wysyłam klientowi w sRGB
Przyklad
projekt ze zdjeciem:
zalozenia. chce zeby zdjecie niezaleznie od sposobu druku czy regionu swiata wygladalo tak samo, albo bardzo podobnie.
rozwiazanie. zdjecia musi byc przygotowane w jak najmniejszym profilu wprowadzajacym. Tak zeby zmiescil sie w kazdym wyjsciowym profilu kazdej maszyny drukujacej. w ten sposob niuanse kolorow nie beda zalezne czy profil wprowadzajacy miesci sie w profily wychodzacym.
najmniejszy standart jest sRGB. Jednym slowek tworzysz najgorsza jakosc ale powtarzalna.
Jesli zakladasz ze twoje zdjecie ma byc wyprodukowane z najwieksza mozliwa iloscia kolorow zalezna tylko od mozliwosci maszyny wtedy zamykasz zdjecie w najwiekszym mozliwym profilu, np adobe rgb.
ale wtedy jesli ktos wydrukuje twoj projet n kubku, koszulce i plakacie beda to 3 rozne projety kolorystycznie. tez w zaleznosci od regionu swiata. ale kazdy bedzie najlepszym wydaniem na mozliwosc technologi produkcji.
Produkcja wektorowa.
zdefinioj w CMYK, zadne tam Pantonowe kolory, czy nie daj Bog RALY. wtedy bedziesz mial jako tako pewnosc ze niuanse nie beda za duze.
Jesli masz mieszana grafike to eksportuj do pdf, wtedy bedziesz mogl zachowac zdjecia w rgb i zdefiniowac wektor w CMYK. A ktory CMYK, to juz zalezy ktory region swiata.
-----------------
Pozdrowienia
Tomek