logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

INFOGRAFIKA: Profil klienta internetowego

  PR 18.01.2013, przeczytano 3491 razy
ilustracjastrzałka

Polak dobrze wykształcony, przed 30. rokiem życia, mieszkaniec dużego miasta, pracujący i pozostający w związku – to profil przeciętnego konsumenta internetowego. Wirtualne półki w większości przeglądają osoby, które nie mogą obyć się bez codziennej dawki Internetu, po równo kobiety, jak i mężczyźni. Kim jest fan e-zakupów, analizuje PayU, dostawca płatności internetowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/profil-klienta-internetowego,17737,artykul.html

W sieci kupuje już 13,5 mln Polaków w wieku 15 i więcej lat, czyli ponad 40 proc. społeczeństwa we wskazanym przedziale wiekowym. Najwięcej osób, które decydują się na zakupy przez Internet, to jednocześnie stali użytkownicy sieci, będący online codziennie lub prawie codziennie. Z minimalnie mniejszą  częstotliwością, bo kilka razy w tygodniu, w sieci surfuje co ósmy e-konsument. Tylko 6 proc. deklaruje, że korzysta z Internetu rzadziej.

- Klienci sklepów internetowych to w większości osoby, które korzystają z Internetu na co dzień, a nie od przypadku. Warto zauważyć, że wśród e-konsumentów dominują osoby w wieku do 29 lat - stanowią one aż 45 proc. tej grupy – analizuje Wojciech Czajkowski, Dyrektor Zarządzający PayU SA. Badanie dla dostawcy płatności internetowych przeprowadziła agencja TNS Polska.

Najwięcej fanów zakupów internetowych mieszka na południu

Co trzeci klient internetowy pochodzi z południowych regionów Polski, a niemal co czwarty zamieszkuje w centrum kraju. Najmniejsza liczba e-konsumentów jako miejsce zamieszkania wskazuje północ Polski (11 proc.). Ponadto, wg badań przeprowadzonych dla PayU, fani zakupów w sieci to przede wszystkim mieszkańcy miast. Więcej niż co trzeci (36 proc.) pochodzi z metropolii liczących więcej niż 100 tys. osób, a ponad połowa (56 proc.) z ośrodków posiadających więcej niż 20 tys. mieszkańców.

Wirtualne półki przeszukują w równej mierze obie płcie – na zakupy internetowe wybiera się 50 proc. mężczyzn i tyle samo kobiet. Większość e-konsumentów to osoby żyjące w związku małżeńskim lub partnerskim, co deklaruje aż 55 proc. badanych. Status singla posiada czterech na dziesięciu kupujących w sieci, podczas gdy na tle ogółu społeczeństwa osoby wolne stanowią tylko 27 proc. Pozostali kupujący to rozwodnicy lub żyjący
w separacji.

Co trzeci klient internetowy jest w dobrej sytuacji finansowej

Klienci sklepów internetowych w Polsce w przeważającej części deklarują się jako osoby posiadające wykształcenie co najmniej średnie lub policealne (72 proc.). Co ciekawe, w porównaniu do ogółu społeczeństwa, edukację na co najmniej średnim poziomie ukończyło 53 proc. populacji. Ponadto warto podkreślić, że co trzeci fan zakupów w sieci posiada dyplom ukończenia studiów wyższych.

Konsumenci internetowi to w większości osoby pracujące, oceniające swoją sytuację materialną jako średnią. Wśród fanów e-zakupów dość silną reprezentację stanowią jednak osoby, które są zadowolone ze stanu swojego konta w banku – tak uważa aż co trzeci konsument. W złej kondycji finansowej znajduje się zaledwie 9 proc. kupujących w sieci, przy czym udział takich osób wśród ogółu badanych wynosi 20 proc.

Najsilniejsza grupa osób, które kupują przez Internet, to, tak jak wśród ogółu osób w wieku 15 i więcej lat, pracownicy fizyczni oraz reprezentanci branży administracji i usług. Obie grupy stanowią łącznie nieco ponad 40 proc. klientów internetowych. Trzecią największą grupą społeczną są studenci oraz uczniowie.

Co ósmy klient internetowy to przedstawiciel szczebla kierowniczego lub specjalista,
a niemal co dziesiąty jest prywatnym przedsiębiorcą.

Źródło: PayU

Dodatkowe informacje:

Badanie na zlecenie operatora płatności internetowych PayU SA zostało wykonane przez TNS Polska w listopadzie 2012 roku techniką wywiadu bezpośredniego wspomaganego komputerowo (CAPI) na reprezentatywnej grupie Polaków w wieku 15 i więcej lat.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Bon 1000 Plus – Polish Outdoor Group do rządu RP
26 maja br. odbyła się konferencja organizowana wspólnie przez Ministerstwo Rozwoju i PARP w sprawie „Pozyskiwania środków finansowych dla branży turystycznej” – nadal nie wiadomo, które podmioty zostaną uwzględnione w projekcie bonu 1000 plus.  Na początku maja Stowarzyszenie Polish Outdoor Group zwróciło się z postulatem...
Pożyczka na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy jest najpopularniejszą formą wsparcia, skierowaną do polskich przedsiębiorców w ramach Tarczy Antykryzysowej. Odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania, związane ze złożeniem wniosku.
Nie trzeba będzie składać wniosków o umorzenie mikropożyczki
Mikropożyczka dla przedsiębiorców w wysokości 5000 złotych jest jednym ze sztandarowych elementów ustaw antykryzysowych. Według ostatnich zapowiedzi rządu jej umorzenie będzie możliwe bez składania wniosków. Eksperci inFakt pozytywnie oceniają tę zmianę. Ich zdaniem pomoże to uniknąć przedsiębiorcom konieczności spłaty pożyczki wraz z odsetkami.
Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) uruchomił 1 czerwca nabór wniosków o premię technologiczną na korzystniejszych zasadach, wprowadzonych w ramach funduszowego pakietu antywirusowego i tarczy antykryzysowej. Premia technologiczna to dotacja, która spłaca do 70 proc. kredytu technologicznego zaciągniętego przez firmę w banku komercyjnym. Innowacyjni przedsiębiorcy...
BGK dopłaci firmom do oprocentowania kredytów
W BGK powstanie specjalny Fundusz Dopłat do Oprocentowania. Do przedsiębiorców dotkniętych skutkami pandemii ma trafić w sumie 565 mln zł. Pieniądze z budżetu państwa spłacą część odsetek do kredytów zaciąganych przez firmy w bankach komercyjnych. Sejm właśnie zajął się projektem ustawy w tej sprawie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764