logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Profil polskiego kibica Ekstraklasy

  PR 28.08.2019, przeczytano 115 razy
ilustracjastrzałka

Średnio mecze Ekstraklasy przyciągają blisko 22% kobiet. Legia Warszawa, Miedź Legnica, Lechia Gdańsk i Zagłębie Lubin – to na trybunach tych stadionów znajdziemy najwięcej fanek piłki nożnej. Najchętniej na ligowe mecze chodzą osoby w wieku 36-40 lat, a studenci stanowią tylko 5,59% publiki. Czego jeszcze możemy się dowiedzieć o kibicach na stadionach Ekstraklasy? Firma Selectivv opublikowała właśnie najnowsze badanie obejmujące dane zebrane pasywnie na wszystkich szesnastu stadionach w sezonie 2018/2019.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/profil-polskiego-kibica-ekstraklasy,383740,artykul.html

Na najbardziej sfeminizowanych stadionach Ekstraklasy, kobiety stanowią ok. ¼ wszystkich kibicujących, odpowiednio: 25,05% na stadionie Legii Warszawa, 24,01% na stadionie Miedzi Legnica, 23,78% na Lechii Gdańsk i 23,05% na Zagłębiu Lubin. Najmniejszy odsetek kobiet podczas meczów piłkarskich odnotowano na trybunach Śląska Wrocław (14,48%), Lecha Poznań (15,41%) oraz Zagłębia Sosnowiec (16,01%). Średnio, na stadionach Ekstraklasy, kobiety stanowią 21,79% kibicujących. Jeśli chodzi o wiek chodzących na ligowe mecze, to największą grupę stanowią osoby w wieku 36-40 lat (18,52%) i 41-45 lat (17,50%). Najmniej liczną są zaś fani piłki nożnej poniżej 20 roku życia (3,92%). Osoby w wieku 21-25 lat oraz powyżej 51 roku życia stanowią po ok. 7% kibicujących.

Profil kibica Ekstraklasy

Struktura płci czy wieku kibiców to nie wszystko czego możemy się dowiedzieć z najnowszego badania Selectivv, firmy pozyskującej, analizującej i profilującej dane o użytkownikach smartfonów i tabletów na potrzeby badań i marketingu. Badanie mające na celu poznanie struktury kibiców objęło łącznie grupę 128 342 użytkowników, którzy korzystali na stadionie z telefonu z aplikacjami zawierającymi reklamy. Analiza Selectivv objęła wszystkie ligowe mecze Ekstraklasy w sezonie 2018/2019, w tym rundę wiosenną 2019, na stadionach: Legii Warszawa, Lecha Poznań, Lechii Gdańsk, Śląska Wrocław, Wisły Kraków, Korony Kielce, KS Cracovia, Górnika Zabrze, Arki Gdynia, Wisły Płock, Zagłębia Sosnowiec, Pogoni Szczecin, Jagiellonii Białystok, Zagłębia Lubin, Piasta Gliwice i Miedzi Legnica.

Mimo licznych prób zmiany wizerunku rozgrywek ligowych, mecze nadal rzadko stanowią rodzinną rozrywkę. Wśród zbadanych kibiców wyodrębniono jedynie 8,13% osób, które są rodzicami dzieci w wieku 5-10 lat oraz 1,24% samych dzieci w tym przedziale wiekowym. Na potrzeby analizy przyjęto, że grupa kibiców, określona jako „dzieci w wieku 5-10 lat”, to użytkownicy telefonów z zainstalowanymi i używanymi co najmniej trzema aplikacjami z listy najlepszych aplikacji dla dzieci w tym wieku. Najczęściej ci najmłodsi kibice pojawiają się na stadionie Legii Warszawa (1,99%) oraz Wisły Kraków (1,88%). Najmniej dzieci w wieku 5-10 lat przyciągają mecze Arki Gdynia (0,85%).

Kibice, a aplikacje do randkowania

Na stadionach znaleźć można również osoby aktywnie poszukujące swojej drugiej połówki w sieci. Na podstawie danych z kanału mobile wiadomo, że najwięcej osób używających aplikacji randkowych jest wśród kibiców Wisły Kraków (4,20%), Arki Gdynia (3,42%) i Legii Warszawa (3,40%). Najmniej randkujących przez internet jest na stadionie Cracovii (1,98%) i Jagielloni Białystok (1,99%). Wśród kibiców Ekstraklasy, używających aplikacji randkowych, 7,44% kibiców korzysta z aplikacji dla osób LGBT. Największą różnicę widać pomiędzy dużymi a małymi ośrodkami miejskimi. Aplikacji dla osób o orientacji homoseksualnej najczęściej używają kibice Wisły Kraków (16,75%), Legii Warszawa (16,45%), Pogoni Szczecin (15,80%), Śląska Wrocław (14,80%), Lecha Poznań (11,58%) oraz Piasta Gliwice (11,58%). Najrzadziej z osobami tej samej płci randkują kibice Miedzi Legnica, Wisły Płock, Zagłębia Sosnowiec i Zagłębia Lubin. Na tych trybunach korzystanie z aplikacji dla osób LGBT jest na poziomie ok. 4,75%. Do tej analizy uwzględniono użytkowników aplikacji randkowych, którzy użyli aplikacji minimum trzy razy w ciągu trzech ostatnich miesięcy. Można więc uznać, że są to osoby obecnie randkujące w sieci.

Dla porównania, w badaniu uwzględniono jeszcze grupę kibiców, którzy korzystali z aplikacji randkowych i czatów dla osób o orientacji homoseksualnej minimum sześć razy w przeciągu ostatnich dwóch lat. W ten sposób uwzględniono również kibiców LGBT, którzy obecnie nie szukają czynnie swojej drugiej połówki. Średnio, dla wszystkich stadionów Ekstraklasy w sezonie 2018/2019, wynik ten kształtuje się na poziomie 4,41%. Na tle całego kraju, dane odnoszące się do kibiców są nieco niższe – średnio, dla ogółu społeczeństwa, procent ten wynosi 6,53%. Najchętniej w badanym okresie randkowali fani Legii Warszawa (6,52%), Lecha Poznań (5,59%), Lechii Gdańsk (5,25%), Miedzi Legnica (5,24%), Piasta Gliwice (5,21%) oraz Wisły Kraków (5,15%).

Z badania Selectivv wynika, że tylko 0,49% kibiców chodzących na mecze ligowe uczestniczyło w meczach reprezentacji Polski. Najwięcej wśród nich jest kibiców Legii Warszawa (1,52%) i Wisły Kraków (1,20%). Z kolei najmniej zainteresowani śledzeniem z trybun meczów kadry narodowej są kibice Arki Gdynia (0,12%), Zagłębia Lubin (0,14%) i Korony Kielce (0,20%). Istotny wydaje się tu fakt, że kibice ligowi często przychodzą na rozgrywki swoich klubów ze względu na aspekt towarzyski, zorganizowany doping i panującą na stadionie atmosferę, czego często brakuje na meczach reprezentacji. Najbardziej lojalni kibice, czyli osoby, które były co najmniej dziesięć razy na meczu swojej drużyny stanowią blisko 25% wszystkich kibiców ekstraklasy.

Możliwość gromadzenia i analizy danych ze smartfonów pozwala na lepsze poznanie badanych grup, w tym określenie ich zachowań społecznych czy konsumenckich. Dzięki temu możliwe jest lepsze dopasowanie działań komunikacyjnych, inwestycyjnych i podejmowanie lepszych decyzji biznesowych odpowiadających na potrzeby konkretnych grup – w tym przypadku kibiców piłkarskich.

Źródło: Selectivv

www.selectivv.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ahava PR odpowiedzialna za promocję PR marki dr Gerard
Agencja AHAVA PR  zajmie się obsługą jesiennej kampanii marki dr Gerard. Działania obejmują: przygotowanie treści do kampanii, influencer marketing, działania PR (w tym kontakt z mediami oraz wysyłkę kreatywną). Promocja będzie obejmowała dwa nowe produkty marki dr Gerard: Pryncypałki o smaku orzechowym oraz Mafijne Brownie.  
Océ Colorado 1650 złotym medalistą targów Festiwaldruku.pl
Podczas tegorocznego FestiwaluDruku.pl jury konkursowe już po raz siódmy przyznało Złote Medale targów. Wśród wyróżnionych znalazł się ploter Océ Colorado 1650 firmy Canon – model, który swoją premierę miał kilka miesięcy temu na targach FESPA.
Mateusz Gessler w nowej kampanii Hortex
Gotowe zupy mrożone to nowość w portfolio marki Hortex. Po raz pierwszy w historii firmy do działań reklamowych zaangażowany został ambasador.
Po rozwiązaniu przez Roberta Kubicę umowy z ROKiT Williams Racing, także PKN ORLEN, zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, zakończy po tym sezonie współpracę sponsorską z zespołem. Koncern będzie kontynuował współpracę z zawodnikiem, pozostanie także w Formule 1 budując globalną rozpoznawalność marki.
W Integart Festiwal Druku trwa nadal!
Festiwal Druku 2019 dobiegł końca. Cieszymy się, że mogliśmy z Państwem spędzić wspólnie ten czas w szczególności, że przybyliście na to wydarzenie tak licznie. Cieszy nas fakt, że nasza oferta spotkała się z tak dobrym przyjęciem!
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764