logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Profil polskiego kibica Ekstraklasy

  PR 28.08.2019, przeczytano 530 razy
ilustracjastrzałka

Średnio mecze Ekstraklasy przyciągają blisko 22% kobiet. Legia Warszawa, Miedź Legnica, Lechia Gdańsk i Zagłębie Lubin – to na trybunach tych stadionów znajdziemy najwięcej fanek piłki nożnej. Najchętniej na ligowe mecze chodzą osoby w wieku 36-40 lat, a studenci stanowią tylko 5,59% publiki. Czego jeszcze możemy się dowiedzieć o kibicach na stadionach Ekstraklasy? Firma Selectivv opublikowała właśnie najnowsze badanie obejmujące dane zebrane pasywnie na wszystkich szesnastu stadionach w sezonie 2018/2019.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/profil-polskiego-kibica-ekstraklasy,383740,artykul.html

Na najbardziej sfeminizowanych stadionach Ekstraklasy, kobiety stanowią ok. ¼ wszystkich kibicujących, odpowiednio: 25,05% na stadionie Legii Warszawa, 24,01% na stadionie Miedzi Legnica, 23,78% na Lechii Gdańsk i 23,05% na Zagłębiu Lubin. Najmniejszy odsetek kobiet podczas meczów piłkarskich odnotowano na trybunach Śląska Wrocław (14,48%), Lecha Poznań (15,41%) oraz Zagłębia Sosnowiec (16,01%). Średnio, na stadionach Ekstraklasy, kobiety stanowią 21,79% kibicujących. Jeśli chodzi o wiek chodzących na ligowe mecze, to największą grupę stanowią osoby w wieku 36-40 lat (18,52%) i 41-45 lat (17,50%). Najmniej liczną są zaś fani piłki nożnej poniżej 20 roku życia (3,92%). Osoby w wieku 21-25 lat oraz powyżej 51 roku życia stanowią po ok. 7% kibicujących.

Profil kibica Ekstraklasy

Struktura płci czy wieku kibiców to nie wszystko czego możemy się dowiedzieć z najnowszego badania Selectivv, firmy pozyskującej, analizującej i profilującej dane o użytkownikach smartfonów i tabletów na potrzeby badań i marketingu. Badanie mające na celu poznanie struktury kibiców objęło łącznie grupę 128 342 użytkowników, którzy korzystali na stadionie z telefonu z aplikacjami zawierającymi reklamy. Analiza Selectivv objęła wszystkie ligowe mecze Ekstraklasy w sezonie 2018/2019, w tym rundę wiosenną 2019, na stadionach: Legii Warszawa, Lecha Poznań, Lechii Gdańsk, Śląska Wrocław, Wisły Kraków, Korony Kielce, KS Cracovia, Górnika Zabrze, Arki Gdynia, Wisły Płock, Zagłębia Sosnowiec, Pogoni Szczecin, Jagiellonii Białystok, Zagłębia Lubin, Piasta Gliwice i Miedzi Legnica.

Mimo licznych prób zmiany wizerunku rozgrywek ligowych, mecze nadal rzadko stanowią rodzinną rozrywkę. Wśród zbadanych kibiców wyodrębniono jedynie 8,13% osób, które są rodzicami dzieci w wieku 5-10 lat oraz 1,24% samych dzieci w tym przedziale wiekowym. Na potrzeby analizy przyjęto, że grupa kibiców, określona jako „dzieci w wieku 5-10 lat”, to użytkownicy telefonów z zainstalowanymi i używanymi co najmniej trzema aplikacjami z listy najlepszych aplikacji dla dzieci w tym wieku. Najczęściej ci najmłodsi kibice pojawiają się na stadionie Legii Warszawa (1,99%) oraz Wisły Kraków (1,88%). Najmniej dzieci w wieku 5-10 lat przyciągają mecze Arki Gdynia (0,85%).

Kibice, a aplikacje do randkowania

Na stadionach znaleźć można również osoby aktywnie poszukujące swojej drugiej połówki w sieci. Na podstawie danych z kanału mobile wiadomo, że najwięcej osób używających aplikacji randkowych jest wśród kibiców Wisły Kraków (4,20%), Arki Gdynia (3,42%) i Legii Warszawa (3,40%). Najmniej randkujących przez internet jest na stadionie Cracovii (1,98%) i Jagielloni Białystok (1,99%). Wśród kibiców Ekstraklasy, używających aplikacji randkowych, 7,44% kibiców korzysta z aplikacji dla osób LGBT. Największą różnicę widać pomiędzy dużymi a małymi ośrodkami miejskimi. Aplikacji dla osób o orientacji homoseksualnej najczęściej używają kibice Wisły Kraków (16,75%), Legii Warszawa (16,45%), Pogoni Szczecin (15,80%), Śląska Wrocław (14,80%), Lecha Poznań (11,58%) oraz Piasta Gliwice (11,58%). Najrzadziej z osobami tej samej płci randkują kibice Miedzi Legnica, Wisły Płock, Zagłębia Sosnowiec i Zagłębia Lubin. Na tych trybunach korzystanie z aplikacji dla osób LGBT jest na poziomie ok. 4,75%. Do tej analizy uwzględniono użytkowników aplikacji randkowych, którzy użyli aplikacji minimum trzy razy w ciągu trzech ostatnich miesięcy. Można więc uznać, że są to osoby obecnie randkujące w sieci.

Dla porównania, w badaniu uwzględniono jeszcze grupę kibiców, którzy korzystali z aplikacji randkowych i czatów dla osób o orientacji homoseksualnej minimum sześć razy w przeciągu ostatnich dwóch lat. W ten sposób uwzględniono również kibiców LGBT, którzy obecnie nie szukają czynnie swojej drugiej połówki. Średnio, dla wszystkich stadionów Ekstraklasy w sezonie 2018/2019, wynik ten kształtuje się na poziomie 4,41%. Na tle całego kraju, dane odnoszące się do kibiców są nieco niższe – średnio, dla ogółu społeczeństwa, procent ten wynosi 6,53%. Najchętniej w badanym okresie randkowali fani Legii Warszawa (6,52%), Lecha Poznań (5,59%), Lechii Gdańsk (5,25%), Miedzi Legnica (5,24%), Piasta Gliwice (5,21%) oraz Wisły Kraków (5,15%).

Z badania Selectivv wynika, że tylko 0,49% kibiców chodzących na mecze ligowe uczestniczyło w meczach reprezentacji Polski. Najwięcej wśród nich jest kibiców Legii Warszawa (1,52%) i Wisły Kraków (1,20%). Z kolei najmniej zainteresowani śledzeniem z trybun meczów kadry narodowej są kibice Arki Gdynia (0,12%), Zagłębia Lubin (0,14%) i Korony Kielce (0,20%). Istotny wydaje się tu fakt, że kibice ligowi często przychodzą na rozgrywki swoich klubów ze względu na aspekt towarzyski, zorganizowany doping i panującą na stadionie atmosferę, czego często brakuje na meczach reprezentacji. Najbardziej lojalni kibice, czyli osoby, które były co najmniej dziesięć razy na meczu swojej drużyny stanowią blisko 25% wszystkich kibiców ekstraklasy.

Możliwość gromadzenia i analizy danych ze smartfonów pozwala na lepsze poznanie badanych grup, w tym określenie ich zachowań społecznych czy konsumenckich. Dzięki temu możliwe jest lepsze dopasowanie działań komunikacyjnych, inwestycyjnych i podejmowanie lepszych decyzji biznesowych odpowiadających na potrzeby konkretnych grup – w tym przypadku kibiców piłkarskich.

Źródło: Selectivv

www.selectivv.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Garden of Words Group w nowej identyfikacji wizualnej
Grupa Agencji Garden of Words jako jeden z liderów w branży, stale rozwija swoją działalność, oferując wszechstronne kompetencje w obszarze zintegrowanej komunikacji. Dynamicznemu rozwojowi towarzyszą zmiany w identyfikacji wizualnej grupy. Garden of Words Group zyskała między innymi odświeżone logo, nową stronę internetową i zaktualizowany layout (m.in. kolorystyka,...
Agencja reklamowa Hand Made kolejny rok będzie odpowiedzialna za kompleksową obsługę marki w obszarze BTL i digital. 
Główka Pracuje w kampanii Ingka Centres
Ingka Centres, firma zarządzająca obiektami handlowymi rozpoczyna kampanię pod nazwą Główka Pracuje, w ramach której stworzyła nową, interaktywną przestrzeń ‒ Umysłową Siłkę. Siłka oferuje różnorodne aktywności poprawiające sprawność umysłową, by efektywniej przyswajać wiedzę oraz przetwarzać i zapamiętywać informacje. Umysłowa Siłka...
Freelancehunt: Rośnie liczba firm bazujących na freelancerach
Około 20% firm zarejestrowanych na miedzynarodowym portalu Freelancehunt.com zatrudnia więcej freelancerów niż pracowników na etat. Dotyczy to również Polski. Przedsiębiorcy coraz częściej sięgają po freelancerów ze względu na dużą dostępność i wybór specjalistów, gwarancję skuteczności oraz zdecydowanie niższe koszty...
Panasonic Connect Co., Ltd. zaopatrzy Igrzyska Olimpijskie w Paryżu 2024, trwające od 26 lipca do 11 sierpnia oraz następujące po nich Igrzyska Paraolimpijskie, od 28 sierpnia do 8 września, w najnowocześniejsze technologie audiowizualne. Jako jeden z kluczowych sponsorów, Panasonic dostarczy zaawansowane projektory i monitory profesjonalne, sprzęt do produkcji transmisji live i...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764