logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Profil słuchacza podcastów (RAPORT cz. 4)

  PR 26.05.2024, przeczytano 232 razy

W Polsce przynajmniej raz w miesiącu słucha podcastów blisko 9,8 mln osób, co oznacza rok do roku wzrost o 1,6 mln odbiorców. Kim są? Internetowe audycje na żądanie trafiają częściej do kobiet niż mężczyzn, mieszkańców miast i osób lepiej wykształconych. Wnioski z ostatniej części raportu „Słuchacz podcastów w Polsce 2023” przygotowanego przez analityków Grupy Eurozet we współpracy z Publicis Groupe szczególnie powinny zainteresować reklamodawców.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/profil-sluchacza-podcastow-%28raport-cz.-4%29,404379,artykul.html

„Słuchacz podcastów w Polsce 2023” to największe tego typu badanie w Polsce przeprowadzane nieprzerwanie od 2019 roku. Opiera się na szerokiej próbie ponad 8 tys. internautów w wieku 15+. Pozwala obserwować rozwój i przemiany w badanym obszarze mediów. Ostatnia część raportu dotyczy struktury demograficznej odbiorców podcastów.

Dzięki cykliczności i powtarzalności naszego badania, a także dużej liczebności próby, możemy z dużą dokładnością obserwować trendy wśród słuchaczy audycji na żądanie. Od początku realizacji projektu obserwujemy jak bardzo atrakcyjnym targetem jest grupa słuchaczy podcastów. To osoby wykształcone, ustatkowane, dobrze uposażone, o licznych i różnorodnych zainteresowaniach. To oznacza, że przedstawiciele tej grupy są aktywnymi konsumentami, co z punktu widzenia reklamowego sprawia, że reklamodawcy chcą do nich dotrzeć ze swoją komunikacją. I to się potwierdza w zainteresowaniu naszą ofertą reklamową – zarówno w ramach platformy podcastowej TOK FM, jak i w ramach współpracy z podcasterami niezależnymi, którą również intensywnie rozwijamy - podsumowuje Michał Dobrzański, zastępca dyrektora działu badań i analiz ds. analityki i raportowania Grupy Eurozet

ilustracjastrzałka

Najliczniejszą grupę słuchaczy internetowych treści audio stanowią osoby w wieku powyżej 35 lat. To aż 62 proc. wszystkich odbiorców. Grupa ta zwiększyła się o 3,9 pproc. w porównaniu do wyników z roku ubiegłego. Kolejną grupą są odbiorcy mający od 25 do 34 lat. To 23 proc. badanych. Jest ich o 0,7 pproc. mniej jak w 2022 roku. Spadek o 3,2 pproc. rok do roku odnotowano w gronie najmłodszych słuchaczy w wieku od 15 do 24 lat. Obecnie stanowią oni 16 proc. Na przestrzeni ostatnich lat nastąpiła istotna zmiana w strukturze wiekowej odbiorców podcastów. Wyraźnie zmniejszył się odsetek ludzi młodych, a ich miejsce zajęły osoby w średnim wieku i starsze. Ten fakt powinni docenić reklamodawcy, którzy chcą dotrzeć ze swoimi przekazami do osób ustatkowanych i lepiej zarabiających.

Podcastów chętniej słuchają kobiety niż mężczyźni (54 proc. vs 46 proc.). To taki sam rozkład, jaki wyszedł w badaniu za rok 2022.    

Jakim wykształceniem legitymują się słuchacze podcastów w Polsce? Prawie 9 na 10 z nich ma minimum średnie wykształcenie, a blisko połowa – dyplom wyższej uczelni. Najmniej posiada wykształcenie podstawowe – 5 proc. i zawodowe 9 proc.

29 proc. odbiorców treści audio na żądanie to właściciele firm, prezesi, dyrektorzy, pracownicy umysłowi lub osoby wykonujące wolne zawody. Słuchacze podcastów są w zdecydowanej większości mieszkańcami miast – 33 proc. respondentów zamieszkuje miasta do 99 tysięcy, 17 proc. – od 100 do 500 tysięcy, a 13 proc. – powyżej 500 tys. W tej ostatniej grupie rok do roku odnotowano wzrost o 1,9 pproc. Internetowe treści audio są słuchane również na obszarach wiejskich – zamieszkuje je 37% słuchaczy. Warto zaznaczyć, że połowa z nich to obszary wokół aglomeracji miejskich.  

Słuchacze podcastów to osoby o licznych i szerokich zainteresowaniach. Aż 75 proc. z nich określa siebie jako osoby, które lubią zdobywać nowe doświadczenia, 72 proc. jako chcące odżywiać się zdrowiej, 68 proc. – ceni sobie podróżowanie, a 61 proc. – stosuje suplementy diety, witaminy czy minerały. Ponad połowa posiada oszczędności, jest zainteresowana nowoczesnymi technologiami i urządzeniami, ale też poszerzaniem wiedzy o inwestowaniu i oszczędzaniu.

Źródło: Agora S.A.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Multikino Ursynów zamyka się w sierpniu
Warszawiacy mają ostatnią szansę, by cieszyć się najnowszymi hitami filmowymi oraz wyjątkowymi projektami specjalnymi w Multikinie Ursynów. Multipleks zakończy działalność 18 sierpnia tego roku, ale nie odchodzi bez echa – w ostatni weekend swojej działalności obiecuje niezapomniane atrakcje dla kinomanów.
Niebiesko wszędzie: kampania towarzysząca debiutowi platformy Max
Max zadebiutował w Polsce 11 czerwca. Platforma oferuje dostęp do najbardziej jakościowych treści globalnych marek takich jak: HBO, DC czy Warner Bros. i najlepszych produkcji lokalnych, a także daje możliwość śledzenia wydarzeń sportowych, w tym wszystkich transmisji ze zbliżających się Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024. Start serwisu Max był największym wydarzeniem branży...
Sport.pl z projektem premium na Euro 2024
Z okazji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej redakcja Sport.pl rozpoczęła nowy projekt dla kibiców zainteresowanych jakościowymi treściami sportowymi – Magazyn.Sport.pl na Euro. Na autorskiej stronie będzie można znaleźć pogłębione teksty eksperckie ukazujące ciekawe tematy związane z piłką nożną i historyczne oraz zaskakujące case studies. Dodatkowo, z okazji...
Dziesięciu twórców internetowych dołączyło do agencji Rokmates
Do agencji influencer marketingu Rokmates dołączyło dziesięciu twórców internetowych. Są wśród nich m.in. Torii (łącznie 2,2 mln subskrypcji na trzech kanałach na YouTubie), duet PK Sisters (1,4 mln obserwujących na TikToku) czy Coocharz (258 tys. obserwujących na Instagramie).
Employee TV – z myślą o komunikacji wewnętrznej
Jak ważny jest dialog pomiędzy pracownikiem a pracodawcą? Jak dużym wyzwaniem jest skuteczne dotarcie z komunikatem w tradycyjnej formie? W efektywnej komunikacji wewnętrznej liczy się autentyczność, szacunek, zaangażowanie, ciekawy format i ludzka twarz biznesu. Dlatego agencja 24/7Communication stworzyła nowe narzędzie – Employee...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764