logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Profilaktyka HIV na Pol’and’Rock Festival

  PR 28.07.2023, przeczytano 688 razy
ilustracjastrzałka

O bezpieczniejszych zachowaniach seksualnych, orientacji i tożsamości psychoseksualnej, prawach seksualnych, a także  antykoncepcji, ale przede wszystkim o profilaktyce zakażeń HIV, HCV i innych chorób przenoszonych drogą płciową będą mówić 2-5 sierpnia podczas festiwalu Pol’and’Rock wolontariusze z Towarzystwa Rozwoju Rodziny – oddział w Zielonej Górze. Ich akcja to element projektu „Miłość, młodość, odpowiedzialność”, na realizację którego TRR otrzymało grant w konkursie Pozytywnie Otwarci.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/profilaktyka-hiv-na-pol%E2%80%99and%E2%80%99rock-festival,400926,artykul.html

O tym, jak ważne jest dostarczanie tej wiedzy młodym i nie tylko młodym uczestnikom festiwalu świadczą rosnące liczby nowo wykrywanych zakażeń HIV w Polsce. Epidemia zatacza coraz szersze kręgi. Ubiegły rok był rekordowy z 2384 nowymi przypadkami, ale rok 2023 zapowiada się jeszcze gorzej. Wstępne dane tylko za pierwsze półrocze mówią już o 1503 przypadkach.

Także dlatego stoisko TRR na Pol’and’Rock będzie widoczne z daleka. Na gości czekają ulotki, broszury i plakaty edukacyjne, quizy i konkursy z nagrodami oraz bezpłatne materiały profilaktyczne w tym m.in. prezerwatywy damskie i męskie. Zaplanowano ponadto warsztaty dotyczące szacowania ryzyka zakażenia HIV i HCV. Jednak nawet jeśli ktoś trafi na stoisko pomiędzy godzinami warsztatów – nic straconego.

- Przez cały dzień, każdego dnia festiwalu na stoisku będzie można porozmawiać z edukatorami, którzy chętnie podzielą się wiedzą na temat profilaktyki chorób przenoszonych drogą płciową i odpowiedzą na każde pytanie. Warto odwiedzić nasze stoisko również w celu wykonania szybkiego, bezpłatnego testu w kierunku HIV, HCV i kiły – o ile z rozmowy wyniknie, że jest on potrzebny – zachęca dr Joanna Dec-Pietrowska z TRR oddział Zielona Góra.

Jeśli komuś nie uda się dotrzeć na festiwal, zawsze może zajrzeć do mediów społecznościowych Towarzystwa Rozwoju Rodziny Zielona Góra, gdzie będą się pojawiać obszerne relacje z tego, co będzie się działo na stoisku.

- Do zakażeń HIV dochodzi najczęściej w wyniku ryzykownych zachowań seksualnych,  o które łatwiej w czasie wakacji i urlopów. Dlatego cieszę się, że mogliśmy wesprzeć realizację kampanii edukacyjnej TRR na Pol’and’Rock Festival. W walce z HIV najważniejsza jest wiedza i profilaktyka. Wierzę, że dzięki akcji TRR uczestnicy tej imprezy dowiedzą się więcej o HIV i nie dołączą do szybko rosnącej grupy osób, którym potrzebne są leki antyretrowirusowe – skomentował Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.

Konkurs Pozytywnie Otwarci

Konkurs Pozytywnie Otwarci to najstarszy nieprzerwanie działający projekt grantowy skupiający się na edukacji i profilaktyce zakażeń HIV, a także promocji wiedzy o możliwościach normalnego życia z wirusem. Konkurs otwarty jest dla instytucji, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki i diagnostyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m.st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Instytut Badawczy, „Służba Zdrowia”, wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences, która przeznaczyła już 2 miliony złotych na granty pozwalające realizować projekty konkursowe.

Źródło: Towarzystwo Rozwoju Rodziny

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wrześniowa konferencja GrafConf w Toruniu
GrafConf powraca w tym roku z piątą edycją. Konferencja odbędzie się 7 września w Centrum Kulturalno-Kongresowym Jordanki w Toruniu, a jej program jest pełen inspirujących wystąpień, warsztatów i konsultacji z ekspertami.
Proevent świętuje ma 18 lat działalności
Udało nam się przez ten czas zrealizować setki eventów, które dla uczestników pozostają miłymi wspomnieniami, a dla nas i naszych klientów - sukcesami wartymi celebrowania. To nasza misja - tworzyć niezapomniane chwile i dostarczać profesjonalne usługi eventowe.
Influencer marketing rośnie i potrzebuje nowych standardów
W ubiegłym roku globalne wydatki na influencer marketing wyniosły blisko 35 mld dolarów[1], a prognozowane wzrosty najlepiej świadczą o rozwoju tego rynku. Niewątpliwie to jeden z najdynamiczniej rozwijających się sektorów, którego globalna wartość jeszcze w tym roku ma osiągnąć 24 mld dolarów[2]. Zgodnie ze światowym trendem polski rynek także notuje wzrosty rok...
Wejdź na wyższy poziom: olimpijska kampania Visa
Visa, Oficjalny Partner Płatniczy i Technologiczny Igrzysk Olimpijskich oraz Paralimpijskich, startuje z nową europejską kampanią, w której olimpijczyjcy i paralimpijczycy z Team Visa zachęcają do podążania za swoimi pasjami i osiągania sukcesów.
Joomp współpracuje z targami Promosyon Show
Jest nam niezmiernie miło poinformować o kontynuacji naszej współpracy z Promosyon Show, największymi w Turcji targami produktów promocyjnych i reklamy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764