logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PROGNOZA: 5 trendów programmatic o których będzie głośno w 2019 roku

  PR 10.01.2019, przeczytano 1140 razy
Autor - Paweł Treściński, wiceprezes i dyrektor sprzedaży YieldRiser

Ze względu na mocne strony, programmatic jest uważany za reklamową technologię przyszłości. Wszystko wskazuje na to, że ten model, który w ostatnich latach stał się bardzo popularny, nie zniknie z reklamowego ekosystemu w ciągu najbliższych kilkunastu lat. Co więcej, z każdym rokiem będzie ewaluować, aby jeszcze lepiej spełniać oczekiwania reklamodawców. Oto pięć najważniejszych trendów, które ukształtują ten model w 2019 roku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/5-trendow-programmatic-o-ktorych-bedzie-glosno-w-2019-roku,380741,artykul.html

RODO

Ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO), które zostało wprowadzone przez Komisję Europejską i Radę Europy zostało wprowadzone w życie 25 maja 2018 roku. Rozporządzenie, które zawiera szereg przepisów dotyczących zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych, które obowiązują przede wszystkim reklamodawców i wydawców. RODO i bezpieczeństwo danych osobowych było jednym z najczęściej poruszanych tematów w 2018 roku i wszystko wskazuje na to, że w tym roku będzie równie licznie komentowany. Z tego względu osoby zajmujące się działalnością reklamową powinny posiadać szczegółową wiedzę na temat treści tego rozporządzenia oraz jej wpływu na model programmatic.

Wideo

Zainteresowanie treścią wideo rośnie z roku na rok. Zwłaszcza platformy takie jak YouTube i Facebook, które zawierają treści generowane przez użytkowników, są skuteczne w przypadku filmów wideo, które stają się niezastąpione w cyfrowych kampaniach marketingowych i reklamowych. Odpowiednio przewiduje się, że na początku 2019 roku inwestycje w reklamę wideo osiągną 13,5 miliarda dolarów. Ponieważ reklamy wideo mają wysoki współczynnik klikalności, nie będzie zaskoczeniem, jeśli ich stopy inwestycji wzrosną w 2019 roku i później.

Przejrzystość

Wraz z rozwojem branży reklamy cyfrowej pojawiły się osoby, które dopuściły się różnych oszustw, tym samym rozpowszechniając koncepcję defraudacji powierzchni reklamowej. Skutkiem tego jest niepokój związany z bezpieczeństwem i produktywnością kampanii reklamowych. Oczywiście z roku na rok, przejrzystość ma dla wydawców coraz większy priorytet. Wydaje się, że technologia blockchain, która jest postrzegana jako najskuteczniejsza metoda przeciwko oszustwom, będzie jedną z najbardziej przemyślanych technologii jeśli chodzi o programmatic w 2019 roku. Innym, równie ważnym pod tym względem elementem jest plik ads.txt, który zyskał popularność w 2018 roku i jest postrzegany jako skuteczna alternatywa dla poprawy bezpieczeństwa w technologii programmatic.

Sztuczna inteligencja

W 2019 roku programmatic zostanie przeniesiony na wyższy poziom zaawansowania dzięki sztucznej inteligencji (artifical intelligence) oraz aplikacjom uczenia maszynowego. Przewiduje się, że zwiększy ona produktywność, wydajność i efektywne wykorzystanie danych, tak jak miało to miejsce w przypadku innych branż. AI, która jest w stanie poprawić skuteczność spersonalizowanej reklamy posiada ogromny potencjał, za którym kryje się analityka predykcyjna.

Platformy typu self-serve

Liczba platform dostarczających cyfrowe rozwiązania reklamowe rośnie każdego dnia. W związku z tym, zwiększa się również liczba reklamodawców, którzy chcą mieć bezpośrednią kontrolę nad prowadzoną kampanią. Z tego powodu wielu reklamodawców woli podejmować specjalne kroki i samodzielnie zarządzać kampaniami na platformach typu self-serve.

Miniony rok w branży reklamowej, a w szczególności dla modelu programmatic był bardzo kręty. Upłynął on zwłaszcza pod znakiem rozporządzenia RODO, które wprowadziło niemałe zamieszanie. Już teraz wiadomo, że usłyszymy o nim jeszcze nieraz. Dodatkowo, w 2019 rozwojowi programmatic z pewnością będzie towarzyszyć sztuczna inteligencja, blokchain i omnichannel.

Źródło: YieldRiser

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764