logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PROGNOZA: Rola blockchain w reklamie cyfrowej w 2019

  PR 14.01.2019, przeczytano 744 razy

W ubiegłym roku przyszłość kryptowaluty stanęła pod znakiem zapytania, jednak tego samego nie można powiedzieć o blockchain, czyli technologii która umożliwia jej istnienie. Przewiduje się, że globalne wydatki na te rozwiązanie, do 2022 roku wyniosą nawet 115,7 mld dolarów. Blockchain coraz silniej zaznacza też swoją pozycję w marketingu cyfrowym. Co jest powodem tak szybko rosnącej popularności? Jakie znaczenie ma dla marek i konsumentów?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rola-blockchain-w-reklamie-cyfrowej-w-2019,380775,artykul.html

Blockchain i marki

Chociaż blockchain jest synonimem kryptowaluty lub bitcoina, podstawa technologii może być wartością dodaną dla wielu branż, zwłaszcza marketingu, w którym pozwala na budowanie wartościowych i zindywidualizowanych doświadczeń klientów. Przykładem takiego wykorzystania jest marka odzieżowa Babyghost, która w 2016 roku wprowadziła blockchain do swojej strategii marketingowej. Pozwoliło to konsumentom uzyskać dostęp do szczegółowych informacji na temat dowolnego produktu. Mogli oni sprawdzić, gdzie i w jaki sposób zostało zaprojektowane ubranie oraz jakie metody wykorzystano do jego produkcji.

Blockchain zaadaptował się już świetnie chociażby w sektorze FinTech, a teraz wkracza również do świata marketingu. Jak można wykorzystać go w tej branży? Poza udoskonalaniem doświadczenia klientów, może pomóc w poprawie przejrzystości reklam, wydatków czy też w lepszym zrozumieniu potrzeb konsumentów.

Klucz do zaufania

Mimo, że wciąż wiele osób nie rozumie w pełni działania technologii blockchain, to z pewnością coraz częściej dostrzegają oni korzyści płynące z wykorzystywania tego rozwiązania przez firmy. Widać to idealnie na przykładzie wspomnianej już marki Babyghost, która umożliwia klientom wgląd w prowadzone działania. Przykład ten pokazuje, że blockchain nie tylko pozwala budować zaufanie i wpływać korzystnie na doświadczenia odbiorców, ale także umożliwia ograniczenie liczby nieuczciwych praktyk do minimum. Dzięki zastosowaniu tej technologii firmy mogą również lepiej poznać swoich klientów i dowiedzieć się, jakie informacje, oferty czy produkty najlepiej odpowiadają ich potrzebom.

Obustronna kontrola

Ta stosunkowo nowa technologia zapewnia zarówno reklamodawcom, jak i konsumentom większą kontrolę i przejrzystość. Klientom daje możliwość sprawdzenia, czy ich dane są wykorzystywane zgodnie z oczekiwaniami, natomiast marketerom pozwala weryfikować zawierane transakcje. Inną korzyścią, jaką niesie za sobą blockchain jest usprawnienie procesu zakupu reklam. Realizacja takiego kontraktu odbywa się automatycznie, bez pośredników, co pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze.

Podobnie jak w przypadku każdej strategii, która wymaga wdrożenia nowej technologii lub bazy danych, pierwszym krokiem jest zrozumienie, w jaki sposób jej wprowadzenie będzie odzwierciedlało wizje i cele danej firmy. Marki, które w 2019 chcą włączyć blockchain do swojej strategii, muszą pamiętać o kluczowej kwestii – odpowiednim dopasowaniu technologii do swoich celów. Marketerzy powinni również odpowiedzieć sobie na pytania, czego oczekują konsumenci i jak budować z nimi bliższe relacje.

Mimo, że technologia blockchain pojawiła się kilka lat temu, dotychczas łączona była głównie z pojęciami kryptowaluta i bitcoin, a także z sektorem FinTech. Dopiero w ostatnim czasie, coraz więcej branż zaczęło dostrzegać jej potencjał i zdecydowało się na włączenie takiego rozwiązania do swojej strategii. Dlatego też, w przyszłości blockchain ma szansę zrewolucjonizować tradycyjne procesy biznesowe.

Źródło: Adexon

www.adexon.pl

Dodatkowe informacje:

Autor - Mariusz Maksymiuk – Prezes Adexon

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764