logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PROGNOZA: 3 trendy w online marketingu warte uwagi w 2019 r.

  PR 03.12.2018, przeczytano 1976 razy

Rok 2019 zbliża się wielkimi krokami a wraz z nim nowe trendy w marketingu online, który obejmuje SEO, media społecznościowe, PPC, czy content marketing. Jeśli chcesz, aby Twoja firma w nowy rok weszła w pełni przygotowana warto te nadchodzące trendy w strategii rozwojowej uwzględnić.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/3-trendy-w-online-marketingu-warte-uwagi-w-2019-r.,380374,artykul.html

Drodzy marketingowcy, czas zakasać rękawy, nadchodzi czas ciężkiej pracy. Sprawdź, czego potrzebuje Twoje przedsiębiorstwo lub startup, aby odnieść sukces w nadchodzących 12 miesiącach.

W 2019 uwaga managerów nadal powinna skupiać się na sztucznej inteligencji, SEO, tworzeniu unikatowych treści, jak i video i content marketingu. Jednak w przyszłym roku marketing cyfrowy pójdzie o krok dalej, wyszukiwanie wizualne, personalizacja, czy mikro-momenty będą zyskiwać na popularności.

Sztuczna inteligencja

O nieograniczonych możliwościach sztucznej inteligencji (AI) nikogo już nie trzeba przekonywać. Samochody bezosobowe, sklepy bez obsługi, samochody w kosmosie - na to wszystko pozwoliła AI w 2018 roku. Możemy być pewni, że na tym nie koniec. Schodząc nieco na ziemię, sztuczna inteligencja pozwala na analizowanie zachowań konsumentów oraz wzorów wyszukiwań. Co więcej, AI daje możliwość na wykorzystywanie danych z platform społecznościowych i blogów. To pozwala zrozumieć specom od marketingu online, w jaki sposób użytkownicy i klienci znajdują swoje produkty i usługi. W 2019 wzrośnie też znaczenie botów, które zautomatyzują i zoptymalizują Twój serwis klienta.    

Wyszukiwanie wizualne

W 2019 wyszukiwanie wizualne wniesie zupełnie nową jakość w wyszukiwaniu treści. Dzięki wyszukiwaniu wizualnym użytkownicy mogą wgrać w wyszukiwarkę, na przykład Google, obraz i w ten sposób uzyskać  bardziej szczegółowe wyniki. Pozycjonowanie zyska zatem zupełnie nowy wymiar, specjaliści od SEO nadal będą mieć pełne ręce roboty. Jeśli szukasz kompleksowego przewodnika po SEO, sprawdź TEN tekst. Siłę wizualnego wyszukiwania można obserwować na przykładzie Pinteresta. Również Google wprowadził nowe narzędzie - Google Lens, które rozpoznaje obiekty, punkty orientacyjne i inne elementy wizualnie za pomocą aparatu fotograficznego (obecnie dostępne tylko na telefonach Pixel).

Micro-momenty

Czy wiesz, że przeciętny człowiek spędza na użytkowanie smartfona 3 godziny i 35 minut dziennie? Nie tylko dla socjologów i psychologowie jest to interesujące pole do badań, dla specjalistów od marketingu online to może być kura znosząca złote jajka. Taki trend musi całkowicie zredefiniować sposób myślenia firm, jeśli chcą one przyciągnąć kupujących. W 2019 wzrośnie znaczenie tzw. mikro-momentów, definiowanych przez Google, jako nowe zachowanie konsumenckie. Dostarczają one informacji marketingowych w zrozumiały dla konsumentów sposób. Ludzie podejmują decyzje dotyczące tego, co jeść, którą restaurację wybrać, co kupić lub gdzie się udać spontanicznie. To właśnie tego rodzaju mikro momenty marketingowcy powinni uwzględnić w stategiach na przyszły rok.

Źródło: Szymon Słowik

www.szymonslowik.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764