logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Prognoza: 3 trendy w online marketingu warte uwagi w 2019 r.

  PR 03.12.2018, przeczytano 883 razy

Rok 2019 zbliża się wielkimi krokami a wraz z nim nowe trendy w marketingu online, który obejmuje SEO, media społecznościowe, PPC, czy content marketing. Jeśli chcesz, aby Twoja firma w nowy rok weszła w pełni przygotowana warto te nadchodzące trendy w strategii rozwojowej uwzględnić.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/prognoza%3A-3-trendy-w-online-marketingu-warte-uwagi-w-2019-r.,380374,artykul.html

Drodzy marketingowcy, czas zakasać rękawy, nadchodzi czas ciężkiej pracy. Sprawdź, czego potrzebuje Twoje przedsiębiorstwo lub startup, aby odnieść sukces w nadchodzących 12 miesiącach.

W 2019 uwaga managerów nadal powinna skupiać się na sztucznej inteligencji, SEO, tworzeniu unikatowych treści, jak i video i content marketingu. Jednak w przyszłym roku marketing cyfrowy pójdzie o krok dalej, wyszukiwanie wizualne, personalizacja, czy mikro-momenty będą zyskiwać na popularności.

Sztuczna inteligencja

O nieograniczonych możliwościach sztucznej inteligencji (AI) nikogo już nie trzeba przekonywać. Samochody bezosobowe, sklepy bez obsługi, samochody w kosmosie - na to wszystko pozwoliła AI w 2018 roku. Możemy być pewni, że na tym nie koniec. Schodząc nieco na ziemię, sztuczna inteligencja pozwala na analizowanie zachowań konsumentów oraz wzorów wyszukiwań. Co więcej, AI daje możliwość na wykorzystywanie danych z platform społecznościowych i blogów. To pozwala zrozumieć specom od marketingu online, w jaki sposób użytkownicy i klienci znajdują swoje produkty i usługi. W 2019 wzrośnie też znaczenie botów, które zautomatyzują i zoptymalizują Twój serwis klienta.    

Wyszukiwanie wizualne

W 2019 wyszukiwanie wizualne wniesie zupełnie nową jakość w wyszukiwaniu treści. Dzięki wyszukiwaniu wizualnym użytkownicy mogą wgrać w wyszukiwarkę, na przykład Google, obraz i w ten sposób uzyskać  bardziej szczegółowe wyniki. Pozycjonowanie zyska zatem zupełnie nowy wymiar, specjaliści od SEO nadal będą mieć pełne ręce roboty. Jeśli szukasz kompleksowego przewodnika po SEO, sprawdź TEN tekst. Siłę wizualnego wyszukiwania można obserwować na przykładzie Pinteresta. Również Google wprowadził nowe narzędzie - Google Lens, które rozpoznaje obiekty, punkty orientacyjne i inne elementy wizualnie za pomocą aparatu fotograficznego (obecnie dostępne tylko na telefonach Pixel).

Micro-momenty

Czy wiesz, że przeciętny człowiek spędza na użytkowanie smartfona 3 godziny i 35 minut dziennie? Nie tylko dla socjologów i psychologowie jest to interesujące pole do badań, dla specjalistów od marketingu online to może być kura znosząca złote jajka. Taki trend musi całkowicie zredefiniować sposób myślenia firm, jeśli chcą one przyciągnąć kupujących. W 2019 wzrośnie znaczenie tzw. mikro-momentów, definiowanych przez Google, jako nowe zachowanie konsumenckie. Dostarczają one informacji marketingowych w zrozumiały dla konsumentów sposób. Ludzie podejmują decyzje dotyczące tego, co jeść, którą restaurację wybrać, co kupić lub gdzie się udać spontanicznie. To właśnie tego rodzaju mikro momenty marketingowcy powinni uwzględnić w stategiach na przyszły rok.

Źródło: Szymon Słowik

www.szymonslowik.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wkłady – część 1.

Publikacje książkowe (7): Wkłady – część 1.

Nie szata zdobi czło­wieka, ani okładka książkę. Trudno zgo­dzić się z tym stwier­dze­niem, a jed­nak w obu przy­pad­kach to, co naprawdę war­to­ściowe i trwałe, ukryte jest pod zewnętrzną, wysta­wioną na publiczny widok powłoką i zapra­sza nas do spo­tka­nia ze sobą, na zupeł­nie innym...
Nowa definicja znaku towarowego – koniec wymogu graficznej przedstawialności
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii (MPiT) poinformowało, że Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację prawa własności przemysłowej. Jedną z najważniejszych zmian wprowadzonych przez nowelę jest nowa definicja znaku towarowego. Zgodnie z nową definicją, znakiem towarowym może być każde oznaczenie, umożliwiające odróżnienie towarów jednego...
Wielkanocne zwyczaje w wydaniu out-of-home
Wielkanoc to jedno z dwóch największych wydarzeń w roku, zaraz po Bożym Narodzeniu, które znacząco wpływa na wzrost sprzedaży detalicznej. Jak zatem wykorzystać ten czas na promowanie swoich produktów i usług? Poniżej przykłady, jak robią to liderzy w branży.
Marketing dotykowy – jak go stosować?
Dotyk to najbardziej pobudzający zmysł, który uzupełnia, a w niektórych przypadkach wręcz zastępuje wzrok. Klientom powinniśmy umożliwić fizyczny kontakt z towarem. Dzięki temu, będą mogli poczuć się jego właścicielami jeszcze przed zakupem. Coraz więcej marek zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest udostępnienie konsumentowi możliwości dotknięcia...
VOD przyszłością cyfrowej reklamy
Obecnie 70% osób w wieku od 18 do 34 lat ogląda telewizję w Internecie. Tylko 33% z nich przyznaje, że zdarza im się oglądać program w telewizji na żywo. Dotyczy to głównie ważnych wydarzeń, np. sportowych. To wyraźny znak, że tradycyjna telewizja za kilka lat przeniesie się do cyfrowego świata na dobre.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764