logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Prognoza: 3 trendy w online marketingu warte uwagi w 2019 r.

  PR 03.12.2018, przeczytano 728 razy

Rok 2019 zbliża się wielkimi krokami a wraz z nim nowe trendy w marketingu online, który obejmuje SEO, media społecznościowe, PPC, czy content marketing. Jeśli chcesz, aby Twoja firma w nowy rok weszła w pełni przygotowana warto te nadchodzące trendy w strategii rozwojowej uwzględnić.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/prognoza%3A-3-trendy-w-online-marketingu-warte-uwagi-w-2019-r.,380374,artykul.html

Drodzy marketingowcy, czas zakasać rękawy, nadchodzi czas ciężkiej pracy. Sprawdź, czego potrzebuje Twoje przedsiębiorstwo lub startup, aby odnieść sukces w nadchodzących 12 miesiącach.

W 2019 uwaga managerów nadal powinna skupiać się na sztucznej inteligencji, SEO, tworzeniu unikatowych treści, jak i video i content marketingu. Jednak w przyszłym roku marketing cyfrowy pójdzie o krok dalej, wyszukiwanie wizualne, personalizacja, czy mikro-momenty będą zyskiwać na popularności.

Sztuczna inteligencja

O nieograniczonych możliwościach sztucznej inteligencji (AI) nikogo już nie trzeba przekonywać. Samochody bezosobowe, sklepy bez obsługi, samochody w kosmosie - na to wszystko pozwoliła AI w 2018 roku. Możemy być pewni, że na tym nie koniec. Schodząc nieco na ziemię, sztuczna inteligencja pozwala na analizowanie zachowań konsumentów oraz wzorów wyszukiwań. Co więcej, AI daje możliwość na wykorzystywanie danych z platform społecznościowych i blogów. To pozwala zrozumieć specom od marketingu online, w jaki sposób użytkownicy i klienci znajdują swoje produkty i usługi. W 2019 wzrośnie też znaczenie botów, które zautomatyzują i zoptymalizują Twój serwis klienta.    

Wyszukiwanie wizualne

W 2019 wyszukiwanie wizualne wniesie zupełnie nową jakość w wyszukiwaniu treści. Dzięki wyszukiwaniu wizualnym użytkownicy mogą wgrać w wyszukiwarkę, na przykład Google, obraz i w ten sposób uzyskać  bardziej szczegółowe wyniki. Pozycjonowanie zyska zatem zupełnie nowy wymiar, specjaliści od SEO nadal będą mieć pełne ręce roboty. Jeśli szukasz kompleksowego przewodnika po SEO, sprawdź TEN tekst. Siłę wizualnego wyszukiwania można obserwować na przykładzie Pinteresta. Również Google wprowadził nowe narzędzie - Google Lens, które rozpoznaje obiekty, punkty orientacyjne i inne elementy wizualnie za pomocą aparatu fotograficznego (obecnie dostępne tylko na telefonach Pixel).

Micro-momenty

Czy wiesz, że przeciętny człowiek spędza na użytkowanie smartfona 3 godziny i 35 minut dziennie? Nie tylko dla socjologów i psychologowie jest to interesujące pole do badań, dla specjalistów od marketingu online to może być kura znosząca złote jajka. Taki trend musi całkowicie zredefiniować sposób myślenia firm, jeśli chcą one przyciągnąć kupujących. W 2019 wzrośnie znaczenie tzw. mikro-momentów, definiowanych przez Google, jako nowe zachowanie konsumenckie. Dostarczają one informacji marketingowych w zrozumiały dla konsumentów sposób. Ludzie podejmują decyzje dotyczące tego, co jeść, którą restaurację wybrać, co kupić lub gdzie się udać spontanicznie. To właśnie tego rodzaju mikro momenty marketingowcy powinni uwzględnić w stategiach na przyszły rok.

Źródło: Szymon Słowik

www.szymonslowik.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Okładki zeszytowe

Publikacje książkowe (2): Okładki zeszytowe

Zgod­nie z wypra­co­waną w poprzed­nim odcinku defi­ni­cją, publi­ka­cja książ­kowa, aby nią być, musi skła­dać się z mini­mum dwóch czę­ści: okładki i wkładu. Dziś przy­stę­pu­jemy do nie­spiesz­nego roz­bie­ra­nia na czyn­niki pierw­sze, zewnętrz­nej czę­ści tego  duetu. Pro­jek­tu­jąc okładkę, oka­zuje się czę­sto, że brak...
Omnichannel, czyli budowanie doświadczeń klienta
Wielokanałowość od kilku lat jest popularnym hasłem związanym z handlem detalicznym, jednak wciąż wywołuje wiele zamieszania. Największym wyzwaniem dla sprzedawców, którzy chcą zmaksymalizować potencjał omnichannel są klienci, a dokładniej sprostanie ich oczekiwaniom. Jak skutecznie przeprowadzić konsumenta przez ścieżkę zakupu? Jakie są głównie cele działań...
Tam gdzie konsument, tam i marka: Napoleoncat o social media
Klienci szukają kontaktu z marką w miejscu, w którym jest on dla nich najwygodniejszy. Coraz częściej stawiają więc na kanały social media. W odpowiedzi, marki chcąc pozostawać w kontakcie ze swoimi konsumentami, coraz sprawniej integrują kanały społecznościowe z procesami obsługi klienta. Mogąc wejść w interakcję z firmą w wybranym przez niego miejscu, konsument czuje do...
Kampanie edukacyjne w walce o zdrowie - raport
Prozdrowotne kampanie edukacyjne – stykamy się z nimi na co dzień, mają za zadanie skłonić do działania lub chociażby refleksji. Jak wynika z badania Grupy On Board Think Kong, tak się dzieje w blisko połowie przypadków i z tego względu warto sięgnąć po narzędzie public relations, edukując na temat chorób, objawów, profilaktyki. W tym miniraporcie przypominamy o tym,...
Jak mobilne aplikacje mogą pomóc wygrać serca klientów w Walentynki?
Walentynki to od wielu lat jedno z największych wydarzeń w handlu detalicznym. Dla handlowców to świetna okazja, aby podkręcić obroty po sezonie wyprzedaży. W tym szczególnym okresie nawet najbardziej doświadczeni sprzedawcy będą potrzebowali nerwów ze stali, refleksu oraz pragmatycznego podejścia, aby sprawnie przełożyć romantyczne bicie serc na liczbę gwarantowanych dostaw....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764