logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PROGNOZA: 5 trendów programmatic o których będzie głośno w 2019 roku

  PR 10.01.2019, przeczytano 384 razy
Autor - Paweł Treściński, wiceprezes i dyrektor sprzedaży YieldRiser

Ze względu na mocne strony, programmatic jest uważany za reklamową technologię przyszłości. Wszystko wskazuje na to, że ten model, który w ostatnich latach stał się bardzo popularny, nie zniknie z reklamowego ekosystemu w ciągu najbliższych kilkunastu lat. Co więcej, z każdym rokiem będzie ewaluować, aby jeszcze lepiej spełniać oczekiwania reklamodawców. Oto pięć najważniejszych trendów, które ukształtują ten model w 2019 roku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/5-trendow-programmatic-o-ktorych-bedzie-glosno-w-2019-roku,380741,artykul.html

RODO

Ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO), które zostało wprowadzone przez Komisję Europejską i Radę Europy zostało wprowadzone w życie 25 maja 2018 roku. Rozporządzenie, które zawiera szereg przepisów dotyczących zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych, które obowiązują przede wszystkim reklamodawców i wydawców. RODO i bezpieczeństwo danych osobowych było jednym z najczęściej poruszanych tematów w 2018 roku i wszystko wskazuje na to, że w tym roku będzie równie licznie komentowany. Z tego względu osoby zajmujące się działalnością reklamową powinny posiadać szczegółową wiedzę na temat treści tego rozporządzenia oraz jej wpływu na model programmatic.

Wideo

Zainteresowanie treścią wideo rośnie z roku na rok. Zwłaszcza platformy takie jak YouTube i Facebook, które zawierają treści generowane przez użytkowników, są skuteczne w przypadku filmów wideo, które stają się niezastąpione w cyfrowych kampaniach marketingowych i reklamowych. Odpowiednio przewiduje się, że na początku 2019 roku inwestycje w reklamę wideo osiągną 13,5 miliarda dolarów. Ponieważ reklamy wideo mają wysoki współczynnik klikalności, nie będzie zaskoczeniem, jeśli ich stopy inwestycji wzrosną w 2019 roku i później.

Przejrzystość

Wraz z rozwojem branży reklamy cyfrowej pojawiły się osoby, które dopuściły się różnych oszustw, tym samym rozpowszechniając koncepcję defraudacji powierzchni reklamowej. Skutkiem tego jest niepokój związany z bezpieczeństwem i produktywnością kampanii reklamowych. Oczywiście z roku na rok, przejrzystość ma dla wydawców coraz większy priorytet. Wydaje się, że technologia blockchain, która jest postrzegana jako najskuteczniejsza metoda przeciwko oszustwom, będzie jedną z najbardziej przemyślanych technologii jeśli chodzi o programmatic w 2019 roku. Innym, równie ważnym pod tym względem elementem jest plik ads.txt, który zyskał popularność w 2018 roku i jest postrzegany jako skuteczna alternatywa dla poprawy bezpieczeństwa w technologii programmatic.

Sztuczna inteligencja

W 2019 roku programmatic zostanie przeniesiony na wyższy poziom zaawansowania dzięki sztucznej inteligencji (artifical intelligence) oraz aplikacjom uczenia maszynowego. Przewiduje się, że zwiększy ona produktywność, wydajność i efektywne wykorzystanie danych, tak jak miało to miejsce w przypadku innych branż. AI, która jest w stanie poprawić skuteczność spersonalizowanej reklamy posiada ogromny potencjał, za którym kryje się analityka predykcyjna.

Platformy typu self-serve

Liczba platform dostarczających cyfrowe rozwiązania reklamowe rośnie każdego dnia. W związku z tym, zwiększa się również liczba reklamodawców, którzy chcą mieć bezpośrednią kontrolę nad prowadzoną kampanią. Z tego powodu wielu reklamodawców woli podejmować specjalne kroki i samodzielnie zarządzać kampaniami na platformach typu self-serve.

Miniony rok w branży reklamowej, a w szczególności dla modelu programmatic był bardzo kręty. Upłynął on zwłaszcza pod znakiem rozporządzenia RODO, które wprowadziło niemałe zamieszanie. Już teraz wiadomo, że usłyszymy o nim jeszcze nieraz. Dodatkowo, w 2019 rozwojowi programmatic z pewnością będzie towarzyszyć sztuczna inteligencja, blokchain i omnichannel.

Źródło: YieldRiser

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Interaktywne lustra, nowatorskie koszyki – tak tradycyjni sprzedawcy walczą o klienta, który coraz chętniej robi zakupy w sieci, a co za tym idzie, rzadziej odwiedza salony sprzedaży. Sklepy internetowe nie pozostają dłużne, wprowadzając kolejne udogodnienia i usługi. Na handlowym wyścigu zbrojeń najbardziej zyskują dopieszczeni jak nigdy wcześniej klienci.
Firma Newspoint, specjalizująca się w monitoringu mediów, przygotowała obszerny poradnik o audytach mediowych przeznaczony dla każdego, idącego z duchem czasu marketera i PR-owca. Zawiera on wszystkie informacje, jak analizować aktywność mediową własnej firmy oraz marki i porównywać się z konkurencją. Co mierzyć w poszczególnych kanałach, żeby wiedzieć,...
Dlaczego kampanie digital potrzebują programmatic audio
Reklamy cyfrowe pozwalają marketerom łatwiej dotrzeć do odbiorców. W teorii współczesny konsument spędza w sieci sześć godzin dziennie, a tylko w Polsce ze smartfonów ze stałym dostępem do Internetu korzystają 22 miliony użytkowników. To generuje wyzwania. Jakie?
Ekologia, orędownictwo, autentyczność – tak w kilku słowach można opisać elementy nowego modelu biznesowego nowoczesnych firm. W jaki sposób przedsiębiorstwa wychodzą naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów?
Canon: Druk wielkoformatowy nie tylko dla reklamy
Myśląc o technice druku przede wszystkim pojawiają się w naszych umysłach skojarzenia z produkcją książek czy gazet. Komuś do głowy przyjdzie być może jeszcze druk różnych materiałów na użytek domowy lub biurowy. I to właściwie tyle. Tymczasem bez druku wiele obszarów ludzkiej działalności, w tym także kultura, byłoby o wiele uboższych, jeśli w ogóle możliwych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764