logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PROGNOZA: 5 trendów w web designie e-sklepów

  PR 03.01.2019, przeczytano 899 razy
ilustracjastrzałka
Jak działa technologia PWA. Źródło - Shoper

Nowości w projektowaniu sklepów internetowych to nie sezonowe mody. Te innowacje zostaną z nami na dobre, bo stoi za nimi poprawa doświadczenia użytkownika z wizyty. A milsza dla oka grafika i łatwiejsza nawigacja oznaczają lepszy wynik sprzedażowy. Shoper podpowiada, jakie nowości z kręgu web designu warto poznać i wdrożyć.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/5-trendow-w-web-designie-e-sklepow,380665,artykul.html

Bez trudu odnajdziemy w sieci screeny ze sklepu Amazona z lat 90. Naprawdę warto to zrobić! Niejedna osoba na ich widok mocno zdziwi się, jakim cudem strona, która tak wyglądała, mogła cokolwiek sprzedać. Z dzisiejszego punktu widzenia wydaje się zaśmiecona nadmiarem linków i kompletnie niefunkcjonalna. W 2019 r. tak topornie wykonany e-sklep nie utrzymałby klientów - uciekliby szybko do konkurencji.

- Internet bardzo szybko adaptuje nowe rozwiązania. Strona zaprojektowana kilka lat temu zgodnie z aktualnymi web designerskimi trendami, niedługo może okazać się przedpotopowa. Użytkownicy łatwo przyzwyczajają się do bardziej intuicyjnych przycisków i nawigacji bardziej zgodnej z kanonem user experience, które będą znali z innych serwisów, dlatego warto podpatrywać, jakie nowości wprowadza się gdzie indziej, zwłaszcza w zachodnich e-sklepach - podpowiada Dominik Cisoń, Customer Success Specialist platformy Shoper.

Eksperci Shopera wytypowali 5 web designerskich rozwiązań, które powoli przyjmują się w branży e-commerce. Ich wdrożenie w 2019 r. będzie bardzo mile widziane.

1. Mobile first

To ostatni dzwonek, by zadbać o responsywność witryny e-sklepu. Jak wynika z danych Gemiusa w ubiegłym roku najpopularniejszym urządzeniem, za pomocą którego korzystamy w Polsce z internetu stał się telefon. Strony muszą już być dostosowane do przeglądania na małym ekranie. Jednym ze sposobów, by ich nawigacja działała w mniejszym layoucie, jest zmniejszenie go do rozmiarów tzw. hamburger menu, rozwijanego za pomocą ikonki, która ma postać trzech poziomych linii.

- Samo użycie ikonki hamburgera i stosowanie responsywnej strony w 2019 r. mogą już nie wystarczyć. Użytkownicy smartfonów coraz częściej odchodzą od “komputerowego” nawyku, uruchomienia przeglądarki aby wpisać adres strony w sieci. Na telefonie to mało wygodne, więc na co dzień korzystają  usług, które mogą uruchomić jednym stuknięciem ekranu startowego - opowiada Dominik Cisoń z Shopera - Dlatego kilka tygodni temu wprowadziliśmy funkcjonalność PWA (Progressive Web Apps). To nowa technologia technologia służąca do tworzenia aplikacji webowych, które ładują się jak zwykłe strony internetowe. Pozwala kupującym w prosty sposób “zapisać” ulubiony sklep w telefonie i wchodzić do niego w sekundę, jak do aplikacji mobilnej - dodaje ekspert.

2. Parallax scrolling

Gdy klient nie chce skorzystać w wygodnego menu i ma ochotę po prostu “rozejrzeć się” po sklepie, zwykle zaczyna przewijać jego stronę główną. Jeśli szybko nie znajdzie interesujących go produktów zapewne szybko się tym znuży. Można jednak w proces scrollowania wprowadzić nieco dynamiki, dzieląc stronę na moduły. Gdy stosujemy parallax scrolling, niektóre z nich reagują na użycie przycisku przewijania inaczej niż pozostałe. W pewnym momencie boczne menu zastyga, a przesuwają się tylko przyciski z produktami w centralnej części ekranu, albo przeciwnie - to menu nagle “odjeżdża” do góry i zostajemy z jedną specjalną ofertą. Tego rodzaju efekty są chętnie stosowane na stronach dużych marek i w lifestyle’owych serwisów, a e-sklepy też powoli je adaptują.

3. Grid layout

Zaletą układu “w kratę” jest jasny i prosty podział treści. Witryna składa się kwadratowych lub prostokątnych klocków, w podobnym rozmiarze, oddzielonych od siebie grubą ramką. Menu i inne nawigacyjne moduły zgrabnie komponują się z linkami do stron produktowych, co okazuje się wygodne nie tylko dla internautów, ale również twórców sklepów często aktualizujących ofertę. Atrakcyjność kraciastego layoutu rośnie przy zastosowaniu dobrej jakości grafiki, dlatego sprzedawcy decydując się na niego powinni zainwestować w profesjonalną sesję zdjęciową swoich produktów.

4. Hover effect

Animowane przyciski istniały już w początkach stron www, jednak wówczas miały formę grafiki (np. w tym samym kształcie, ale innym kolorze) wskakującej w miejsce oryginalnego elementu, gdy znalazł się nad nim kursor myszy. Dzisiejsze rozwiązania są nieco bardziej zaawansowane. Grafika po najechaniu kursorem zaczyna powoli zoomować albo prosta animacja zmienia przycisk w jego negatyw. Użytkownik ma wrażenie interakcji ze stroną i czuje się zachęcony, by zgłębiać jej zawartość.

5. Wideo produktowe

Inaczej niż w handlu stacjonarnym, nie każdy kupujący odwiedza sklep w sieci, widząc na początku jego główną witrynę. Wielu trafia do niego za pośrednictwem wyszukiwarki lub mediów społecznościowych, ląduje od razu na podstronach produktów, ale niekoniecznie ma ochotę na czytanie o nich. Coraz bardziej popularnym rozwiązaniem jest takie projektowanie stron produktowych, by ich istotnym elementem był moduł wideo, gdzie trafiają filmy demonstrujące główne zalety produktu. W sklepach Shopera jest to możliwe poprzez embedowanie treści wideo zamieszczanych w specjalnym kanale w serwisie YouTube.

- Warto skorzystać z możliwości, jakie daje wideo. Jest ono rewelacyjne w zatrzymywaniu uwagi kupującego na dłużej. Z naszych analiz wynika, że średnia wizyta w e-sklepie trwa tylko 2 minuty i 30 sekund. Klienci często otwierają w przeglądarce po kilka stron naraz, przeskakują między nimi, porównują oferty. Sprzedawcy powinni projektować swoje strony, tak by w tym krótkim czasie zrobić dobre wrażenie i dać się zapamiętać, a chwilowy gość wróci do porzuconego koszyka z kartą kredytową - podpowiada Dominik Cisoń z Shopera.

Źródło: Shoper

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764