logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PROGNOZA: Branża wnętrzarska – trendy marketingu treści na 2019 rok

  PR 30.01.2019, przeczytano 1174 razy
ilustracjastrzałka

Content marketing z roku na rok rośnie na znaczeniu i jest coraz bardziej doceniany przez marketerów jako ważne uzupełnienie dla tradycyjnych działań reklamowych. Ma on szczególną moc oddziaływania w branży wnętrzarskiej, gdzie klient dokonuje wyboru w oparciu o wiele niezależnych źródeł i bodźców. Jakie kanały będą najskuteczniejsze w dotarciu do klienta i jakie treści będą najbardziej atrakcyjne? Odpowiedzi znajdziesz w raporcie Content marketing w branży wnętrzarskiej. Trendy 2019.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/branza-wnetrzarska-%E2%80%93-trendy-marketingu-tresci-na-2019-rok,381009,artykul.html

Marketerzy o contencie

Pod koniec 2018 roku zespół Sfery Group zapytał 50 producentów z branży wnętrzarskiej o ocenę bieżącego stanu wykorzystywania content marketingu w ich codziennej pracy i o prognozy na najbliższe miesiące. W badaniu udział wzięli producenci m.in. mebli, podłóg, armatury łazienkowej, stolarki otworowej, oświetlenia, kominków czy elementów wyposażenia kuchni. Aż 90% respondentów przyznało, że aktywnie korzysta z narzędzi content marketingowych. Wśród najczęściej wymienianych kanałów komunikacji znajdują się social media i opiniotwórcze portale tematyczne – w świecie wirtualnym oraz targi, wydarzenia branżowe i topowe tytuły prasowe – w realu. Dobór narzędzi i kanałów content marketingowych dla wielu firm stanowi duże wyzwanie. Wpływa na to potrzeba organizacji działań wewnątrz firm, konieczność koordynacji komunikacji w kilku kanałach naraz, a także chęć nadążania za zmieniającymi się trendami w dialogu z klientami.

ilustracjastrzałka

Cele i wnioski

Jako agencja specjalizująca się w doradztwie komunikacyjnym dla marek budowlano-wnętrzarskich byliśmy ciekawi, jaki jest poziom świadomości branżowej w zakresie marketingu treści i co na ten temat mają do powiedzenia sami producenci. Badanie stanowiło z jednej strony potwierdzenie naszych prognoz, z drugiej jednak przyniosło wiele zaskakujących wniosków. Główną konkluzją płynącą z badania jest fakt, że w ostatnich latach content marketing upowszechnił się znacząco wśród firm z branży i stanowi powszechny obszar komunikacji z konsumentami. Coraz większa świadomość narzędzi marketingu treści sprawia, że producenci z branży wnętrzarskiej podchodzą do nich z większą przychylnością. Widać to w planowaniu budżetu na ten cel. Ponad połowa badanych firm zamierza w 2019 roku zwiększyć środki na content marketing. Z drugiej strony badanie wykazało, że blisko 1/3 respondentów nie mierzy efektywności podejmowanych form promocji. Marketerzy będą musieli więc dopracować jakościowe i ilościowe metody ewaluacji content marketingu.

ilustracjastrzałka

Obraz vs. słowo

Branża wnętrzarska komunikuje obrazem. Ta najprostsza i najszybsza droga dotarcia z produktem do klienta wymaga jednak odpowiedniej oprawy i kontekstu. Osadzenie produktu w aranżacji wnętrza czyni go bardziej atrakcyjnym, pozwala zwizualizować jego zastosowanie i atuty. Tryumf obrazu nad słowem determinuje wybór kanałów komunikacji, m.in. w social media, gdzie Instagram detronizuje Facebooka. Jak pokazuje raport z badania, w 2019 roku za obrazem musi jednak pójść wiarygodna rekomendacja. Blogerzy i influencerzy stają się coraz bardziej wartościowymi partnerami dla biznesu. Ich przychylność wobec produktu, poparta atrakcyjnym przekazem wizualnym (fotorelacja lub nagranie wideo), to gwarancja szybkiego dotarcia do szerokiej grupy odbiorców i potencjalnych klientów. Kluczem do sukcesu jest tu właściwy research i dobór inluencerów, na których bieżące potrzeby odpowiemy tu i teraz. Tym samym grono ewentualnych ambasadorów danej marki znacząco się rozrasta – z oczywistego zbioru blogerów wnętrzarskich, na lifestyle’owych, a nawet celebrytów.

ilustracjastrzałka

Praca u podstaw

Badanie Content marketing w branży wnętrzarskiej. Trendy 2019 wykazało, że poszukiwanie przez firmy sposobu na systematyczną i efektywną komunikację treści to nie tylko podążanie za trendami w dystrybucji przekazu. To również konieczność rozwoju eksperckości i uzupełnienia deficytów w zakresie budowania strategii, planowania działań oraz ich budżetowania i kontrolingu.   Wprawdzie blisko 60% przebadanych zapewnia, że firma posiada strategię content marketingową, jednak tylko u 18% z nich przyjmuje ona formę spisanego dokumentu. Optymistyczny jest fakt, że marketerzy są świadomi tych niedostatków i deklarują gotowość do wprowadzania zmian.

  • Pełną wersję raportu i więcej wniosków TUTAJ

Źródło: Sfera Group

Dodatkowe informacje:

Autor:
Anna Jagodzińska
PR & Marketing Manager w Sfera Group

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

8 najnowszych trendów marketingowych, które warto poznać
Rozwijające się technologie zmieniają marketing, w konsekwencji strategie muszą równie szybko dostosowywać się do nowych realiów rynku. Jednym z najnowszych trendów wykorzystywanych przez firmy w analityce marketingowej jest oprogramowanie do uczenia maszynowego, które przewiduje szanse, trendy i problemy, jeszcze zanim się pojawią.  Zapewnia ono...
Branża FinTech, czyli technologie finansowe z każdym rokiem rośnie w siłę. Światowy sektor fintech wart jest już ponad 187 miliardów dolarów, a wartość całego rynku finansowego na świecie w 2022 roku szacuje się na ponad 26,5 bilionów dolarów. Ważnym czynnikiem rozwoju branży jest jej integracja i wspólne inicjatywy na przykład banków i...
Ulotki na papierach fakturowanych i powlekanych, czyli jak drukować na trudnych podłożach
Wyjątkowe podłoża, cienkie i grube arkusze, papier powlekany albo eleganckie papiery fakturowane - tego typu materiały sprawiają trudność niejednej drukarni. Jak sprawnie drukować na trudnych podłożach? Czy nowoczesne maszyny są przygotowane do zadań specjalnych?
Sprzedaż online w dobie koronawirusa. Jak wyróżnić się w sieci, jakich błędów unikać?
Obecność firmy w internecie to nie tylko dodatek do dotychczasowej działalności prowadzonej w tradycyjnym modelu sprzedaży. Sprzedaż online stała się jedyną opcją dla wielu firm, które chcą zabezpieczyć swój byt w niepewnych czasach.
Content Marketing w czasach zarazy
Według danych AdReport w kwietniu zrealizowano 763 kampanie reklamowe oparte na działaniach contentowych. Było to o 10,8 proc. mniej niż w marcu, kiedy miało miejsce 855 tego typu promocji. Oznacza to, że spadek liczby działań contentowych, wynikający z pandemii koronawirusa, był mniejszy niż w segmencie kampanii display.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764