logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Prognoza: Branża wnętrzarska – trendy marketingu treści na 2019 rok

  PR 30.01.2019, przeczytano 549 razy
ilustracjastrzałka

Content marketing z roku na rok rośnie na znaczeniu i jest coraz bardziej doceniany przez marketerów jako ważne uzupełnienie dla tradycyjnych działań reklamowych. Ma on szczególną moc oddziaływania w branży wnętrzarskiej, gdzie klient dokonuje wyboru w oparciu o wiele niezależnych źródeł i bodźców. Jakie kanały będą najskuteczniejsze w dotarciu do klienta i jakie treści będą najbardziej atrakcyjne? Odpowiedzi znajdziesz w raporcie Content marketing w branży wnętrzarskiej. Trendy 2019.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/prognoza%3A-branza-wnetrzarska-%E2%80%93-trendy-marketingu-tresci-na-2019-rok,381009,artykul.html

Marketerzy o contencie

Pod koniec 2018 roku zespół Sfery Group zapytał 50 producentów z branży wnętrzarskiej o ocenę bieżącego stanu wykorzystywania content marketingu w ich codziennej pracy i o prognozy na najbliższe miesiące. W badaniu udział wzięli producenci m.in. mebli, podłóg, armatury łazienkowej, stolarki otworowej, oświetlenia, kominków czy elementów wyposażenia kuchni. Aż 90% respondentów przyznało, że aktywnie korzysta z narzędzi content marketingowych. Wśród najczęściej wymienianych kanałów komunikacji znajdują się social media i opiniotwórcze portale tematyczne – w świecie wirtualnym oraz targi, wydarzenia branżowe i topowe tytuły prasowe – w realu. Dobór narzędzi i kanałów content marketingowych dla wielu firm stanowi duże wyzwanie. Wpływa na to potrzeba organizacji działań wewnątrz firm, konieczność koordynacji komunikacji w kilku kanałach naraz, a także chęć nadążania za zmieniającymi się trendami w dialogu z klientami.

ilustracjastrzałka

Cele i wnioski

Jako agencja specjalizująca się w doradztwie komunikacyjnym dla marek budowlano-wnętrzarskich byliśmy ciekawi, jaki jest poziom świadomości branżowej w zakresie marketingu treści i co na ten temat mają do powiedzenia sami producenci. Badanie stanowiło z jednej strony potwierdzenie naszych prognoz, z drugiej jednak przyniosło wiele zaskakujących wniosków. Główną konkluzją płynącą z badania jest fakt, że w ostatnich latach content marketing upowszechnił się znacząco wśród firm z branży i stanowi powszechny obszar komunikacji z konsumentami. Coraz większa świadomość narzędzi marketingu treści sprawia, że producenci z branży wnętrzarskiej podchodzą do nich z większą przychylnością. Widać to w planowaniu budżetu na ten cel. Ponad połowa badanych firm zamierza w 2019 roku zwiększyć środki na content marketing. Z drugiej strony badanie wykazało, że blisko 1/3 respondentów nie mierzy efektywności podejmowanych form promocji. Marketerzy będą musieli więc dopracować jakościowe i ilościowe metody ewaluacji content marketingu.

ilustracjastrzałka

Obraz vs. słowo

Branża wnętrzarska komunikuje obrazem. Ta najprostsza i najszybsza droga dotarcia z produktem do klienta wymaga jednak odpowiedniej oprawy i kontekstu. Osadzenie produktu w aranżacji wnętrza czyni go bardziej atrakcyjnym, pozwala zwizualizować jego zastosowanie i atuty. Tryumf obrazu nad słowem determinuje wybór kanałów komunikacji, m.in. w social media, gdzie Instagram detronizuje Facebooka. Jak pokazuje raport z badania, w 2019 roku za obrazem musi jednak pójść wiarygodna rekomendacja. Blogerzy i influencerzy stają się coraz bardziej wartościowymi partnerami dla biznesu. Ich przychylność wobec produktu, poparta atrakcyjnym przekazem wizualnym (fotorelacja lub nagranie wideo), to gwarancja szybkiego dotarcia do szerokiej grupy odbiorców i potencjalnych klientów. Kluczem do sukcesu jest tu właściwy research i dobór inluencerów, na których bieżące potrzeby odpowiemy tu i teraz. Tym samym grono ewentualnych ambasadorów danej marki znacząco się rozrasta – z oczywistego zbioru blogerów wnętrzarskich, na lifestyle’owych, a nawet celebrytów.

ilustracjastrzałka

Praca u podstaw

Badanie Content marketing w branży wnętrzarskiej. Trendy 2019 wykazało, że poszukiwanie przez firmy sposobu na systematyczną i efektywną komunikację treści to nie tylko podążanie za trendami w dystrybucji przekazu. To również konieczność rozwoju eksperckości i uzupełnienia deficytów w zakresie budowania strategii, planowania działań oraz ich budżetowania i kontrolingu.   Wprawdzie blisko 60% przebadanych zapewnia, że firma posiada strategię content marketingową, jednak tylko u 18% z nich przyjmuje ona formę spisanego dokumentu. Optymistyczny jest fakt, że marketerzy są świadomi tych niedostatków i deklarują gotowość do wprowadzania zmian.

  • Pełną wersję raportu i więcej wniosków TUTAJ

Źródło: Sfera Group

Dodatkowe informacje:

Autor:
Anna Jagodzińska
PR & Marketing Manager w Sfera Group

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wkłady – część 1.

Publikacje książkowe (7): Wkłady – część 1.

Nie szata zdobi czło­wieka, ani okładka książkę. Trudno zgo­dzić się z tym stwier­dze­niem, a jed­nak w obu przy­pad­kach to, co naprawdę war­to­ściowe i trwałe, ukryte jest pod zewnętrzną, wysta­wioną na publiczny widok powłoką i zapra­sza nas do spo­tka­nia ze sobą, na zupeł­nie innym...
Nowa definicja znaku towarowego – koniec wymogu graficznej przedstawialności
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii (MPiT) poinformowało, że Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację prawa własności przemysłowej. Jedną z najważniejszych zmian wprowadzonych przez nowelę jest nowa definicja znaku towarowego. Zgodnie z nową definicją, znakiem towarowym może być każde oznaczenie, umożliwiające odróżnienie towarów jednego...
Wielkanocne zwyczaje w wydaniu out-of-home
Wielkanoc to jedno z dwóch największych wydarzeń w roku, zaraz po Bożym Narodzeniu, które znacząco wpływa na wzrost sprzedaży detalicznej. Jak zatem wykorzystać ten czas na promowanie swoich produktów i usług? Poniżej przykłady, jak robią to liderzy w branży.
Marketing dotykowy – jak go stosować?
Dotyk to najbardziej pobudzający zmysł, który uzupełnia, a w niektórych przypadkach wręcz zastępuje wzrok. Klientom powinniśmy umożliwić fizyczny kontakt z towarem. Dzięki temu, będą mogli poczuć się jego właścicielami jeszcze przed zakupem. Coraz więcej marek zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest udostępnienie konsumentowi możliwości dotknięcia...
VOD przyszłością cyfrowej reklamy
Obecnie 70% osób w wieku od 18 do 34 lat ogląda telewizję w Internecie. Tylko 33% z nich przyznaje, że zdarza im się oglądać program w telewizji na żywo. Dotyczy to głównie ważnych wydarzeń, np. sportowych. To wyraźny znak, że tradycyjna telewizja za kilka lat przeniesie się do cyfrowego świata na dobre.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764