logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Prognoza: Branża wnętrzarska – trendy marketingu treści na 2019 rok

  PR 30.01.2019, przeczytano 420 razy
ilustracjastrzałka

Content marketing z roku na rok rośnie na znaczeniu i jest coraz bardziej doceniany przez marketerów jako ważne uzupełnienie dla tradycyjnych działań reklamowych. Ma on szczególną moc oddziaływania w branży wnętrzarskiej, gdzie klient dokonuje wyboru w oparciu o wiele niezależnych źródeł i bodźców. Jakie kanały będą najskuteczniejsze w dotarciu do klienta i jakie treści będą najbardziej atrakcyjne? Odpowiedzi znajdziesz w raporcie Content marketing w branży wnętrzarskiej. Trendy 2019.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/prognoza%3A-branza-wnetrzarska-%E2%80%93-trendy-marketingu-tresci-na-2019-rok,381009,artykul.html

Marketerzy o contencie

Pod koniec 2018 roku zespół Sfery Group zapytał 50 producentów z branży wnętrzarskiej o ocenę bieżącego stanu wykorzystywania content marketingu w ich codziennej pracy i o prognozy na najbliższe miesiące. W badaniu udział wzięli producenci m.in. mebli, podłóg, armatury łazienkowej, stolarki otworowej, oświetlenia, kominków czy elementów wyposażenia kuchni. Aż 90% respondentów przyznało, że aktywnie korzysta z narzędzi content marketingowych. Wśród najczęściej wymienianych kanałów komunikacji znajdują się social media i opiniotwórcze portale tematyczne – w świecie wirtualnym oraz targi, wydarzenia branżowe i topowe tytuły prasowe – w realu. Dobór narzędzi i kanałów content marketingowych dla wielu firm stanowi duże wyzwanie. Wpływa na to potrzeba organizacji działań wewnątrz firm, konieczność koordynacji komunikacji w kilku kanałach naraz, a także chęć nadążania za zmieniającymi się trendami w dialogu z klientami.

ilustracjastrzałka

Cele i wnioski

Jako agencja specjalizująca się w doradztwie komunikacyjnym dla marek budowlano-wnętrzarskich byliśmy ciekawi, jaki jest poziom świadomości branżowej w zakresie marketingu treści i co na ten temat mają do powiedzenia sami producenci. Badanie stanowiło z jednej strony potwierdzenie naszych prognoz, z drugiej jednak przyniosło wiele zaskakujących wniosków. Główną konkluzją płynącą z badania jest fakt, że w ostatnich latach content marketing upowszechnił się znacząco wśród firm z branży i stanowi powszechny obszar komunikacji z konsumentami. Coraz większa świadomość narzędzi marketingu treści sprawia, że producenci z branży wnętrzarskiej podchodzą do nich z większą przychylnością. Widać to w planowaniu budżetu na ten cel. Ponad połowa badanych firm zamierza w 2019 roku zwiększyć środki na content marketing. Z drugiej strony badanie wykazało, że blisko 1/3 respondentów nie mierzy efektywności podejmowanych form promocji. Marketerzy będą musieli więc dopracować jakościowe i ilościowe metody ewaluacji content marketingu.

ilustracjastrzałka

Obraz vs. słowo

Branża wnętrzarska komunikuje obrazem. Ta najprostsza i najszybsza droga dotarcia z produktem do klienta wymaga jednak odpowiedniej oprawy i kontekstu. Osadzenie produktu w aranżacji wnętrza czyni go bardziej atrakcyjnym, pozwala zwizualizować jego zastosowanie i atuty. Tryumf obrazu nad słowem determinuje wybór kanałów komunikacji, m.in. w social media, gdzie Instagram detronizuje Facebooka. Jak pokazuje raport z badania, w 2019 roku za obrazem musi jednak pójść wiarygodna rekomendacja. Blogerzy i influencerzy stają się coraz bardziej wartościowymi partnerami dla biznesu. Ich przychylność wobec produktu, poparta atrakcyjnym przekazem wizualnym (fotorelacja lub nagranie wideo), to gwarancja szybkiego dotarcia do szerokiej grupy odbiorców i potencjalnych klientów. Kluczem do sukcesu jest tu właściwy research i dobór inluencerów, na których bieżące potrzeby odpowiemy tu i teraz. Tym samym grono ewentualnych ambasadorów danej marki znacząco się rozrasta – z oczywistego zbioru blogerów wnętrzarskich, na lifestyle’owych, a nawet celebrytów.

ilustracjastrzałka

Praca u podstaw

Badanie Content marketing w branży wnętrzarskiej. Trendy 2019 wykazało, że poszukiwanie przez firmy sposobu na systematyczną i efektywną komunikację treści to nie tylko podążanie za trendami w dystrybucji przekazu. To również konieczność rozwoju eksperckości i uzupełnienia deficytów w zakresie budowania strategii, planowania działań oraz ich budżetowania i kontrolingu.   Wprawdzie blisko 60% przebadanych zapewnia, że firma posiada strategię content marketingową, jednak tylko u 18% z nich przyjmuje ona formę spisanego dokumentu. Optymistyczny jest fakt, że marketerzy są świadomi tych niedostatków i deklarują gotowość do wprowadzania zmian.

  • Pełną wersję raportu i więcej wniosków TUTAJ

Źródło: Sfera Group

Dodatkowe informacje:

Autor:
Anna Jagodzińska
PR & Marketing Manager w Sfera Group

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

SMS-y w służbie sklepów internetowych
Sprzedaż internetowa w Polsce nie zwalnia tempa. Rodzima branża e-commerce warta jest obecnie 50 miliardów złotych, a w perspektywie ma kolejne wzrosty. Optymistyczne prognozy sprawiają, że na zdobycie własnego kawałka rynkowego tortu liczą nowi konkurenci. W warunkach rywalizacji kluczem do sukcesu może okazać się nie tylko pozyskanie nowych klientów, ale także...
Mobilność dekoracji, czyli szybka metamorfoza biura
Wynajem tymczasowy, szybkie zmiany w aranżacji przestrzeni, zmieniające się potrzeby firm - to wszystko skłania i najemców i wynajmujących do poszukiwania sposobów na mobilną aranżację biura. Ważne są elementy, które będzie można szybko zmienić ale również w miarę możliwości zabrać ze sobą podczas przenosić do kolejnej siedziby....
Omnichannel – integracja działań online i offline
Według badania Deloitte aż 90% sprzedaży detalicznej na świecie odbywa się w sklepach stacjonarnych. Konsumenci jednak poszukują często informacji o produktach w Internecie. W jaki sposób połączyć ze sobą te dwa kanały sprzedaży?
Okładki zeszytowe

Publikacje książkowe (2): Okładki zeszytowe

Zgod­nie z wypra­co­waną w poprzed­nim odcinku defi­ni­cją, publi­ka­cja książ­kowa, aby nią być, musi skła­dać się z mini­mum dwóch czę­ści: okładki i wkładu. Dziś przy­stę­pu­jemy do nie­spiesz­nego roz­bie­ra­nia na czyn­niki pierw­sze, zewnętrz­nej czę­ści tego  duetu. Pro­jek­tu­jąc okładkę, oka­zuje się czę­sto, że brak...
Omnichannel, czyli budowanie doświadczeń klienta
Wielokanałowość od kilku lat jest popularnym hasłem związanym z handlem detalicznym, jednak wciąż wywołuje wiele zamieszania. Największym wyzwaniem dla sprzedawców, którzy chcą zmaksymalizować potencjał omnichannel są klienci, a dokładniej sprostanie ich oczekiwaniom. Jak skutecznie przeprowadzić konsumenta przez ścieżkę zakupu? Jakie są głównie cele działań...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764