logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PROGNOZA: Branża wnętrzarska – trendy marketingu treści na 2019 rok

  PR 30.01.2019, przeczytano 2057 razy
ilustracjastrzałka

Content marketing z roku na rok rośnie na znaczeniu i jest coraz bardziej doceniany przez marketerów jako ważne uzupełnienie dla tradycyjnych działań reklamowych. Ma on szczególną moc oddziaływania w branży wnętrzarskiej, gdzie klient dokonuje wyboru w oparciu o wiele niezależnych źródeł i bodźców. Jakie kanały będą najskuteczniejsze w dotarciu do klienta i jakie treści będą najbardziej atrakcyjne? Odpowiedzi znajdziesz w raporcie Content marketing w branży wnętrzarskiej. Trendy 2019.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/branza-wnetrzarska-%E2%80%93-trendy-marketingu-tresci-na-2019-rok,381009,artykul.html

Marketerzy o contencie

Pod koniec 2018 roku zespół Sfery Group zapytał 50 producentów z branży wnętrzarskiej o ocenę bieżącego stanu wykorzystywania content marketingu w ich codziennej pracy i o prognozy na najbliższe miesiące. W badaniu udział wzięli producenci m.in. mebli, podłóg, armatury łazienkowej, stolarki otworowej, oświetlenia, kominków czy elementów wyposażenia kuchni. Aż 90% respondentów przyznało, że aktywnie korzysta z narzędzi content marketingowych. Wśród najczęściej wymienianych kanałów komunikacji znajdują się social media i opiniotwórcze portale tematyczne – w świecie wirtualnym oraz targi, wydarzenia branżowe i topowe tytuły prasowe – w realu. Dobór narzędzi i kanałów content marketingowych dla wielu firm stanowi duże wyzwanie. Wpływa na to potrzeba organizacji działań wewnątrz firm, konieczność koordynacji komunikacji w kilku kanałach naraz, a także chęć nadążania za zmieniającymi się trendami w dialogu z klientami.

ilustracjastrzałka

Cele i wnioski

Jako agencja specjalizująca się w doradztwie komunikacyjnym dla marek budowlano-wnętrzarskich byliśmy ciekawi, jaki jest poziom świadomości branżowej w zakresie marketingu treści i co na ten temat mają do powiedzenia sami producenci. Badanie stanowiło z jednej strony potwierdzenie naszych prognoz, z drugiej jednak przyniosło wiele zaskakujących wniosków. Główną konkluzją płynącą z badania jest fakt, że w ostatnich latach content marketing upowszechnił się znacząco wśród firm z branży i stanowi powszechny obszar komunikacji z konsumentami. Coraz większa świadomość narzędzi marketingu treści sprawia, że producenci z branży wnętrzarskiej podchodzą do nich z większą przychylnością. Widać to w planowaniu budżetu na ten cel. Ponad połowa badanych firm zamierza w 2019 roku zwiększyć środki na content marketing. Z drugiej strony badanie wykazało, że blisko 1/3 respondentów nie mierzy efektywności podejmowanych form promocji. Marketerzy będą musieli więc dopracować jakościowe i ilościowe metody ewaluacji content marketingu.

ilustracjastrzałka

Obraz vs. słowo

Branża wnętrzarska komunikuje obrazem. Ta najprostsza i najszybsza droga dotarcia z produktem do klienta wymaga jednak odpowiedniej oprawy i kontekstu. Osadzenie produktu w aranżacji wnętrza czyni go bardziej atrakcyjnym, pozwala zwizualizować jego zastosowanie i atuty. Tryumf obrazu nad słowem determinuje wybór kanałów komunikacji, m.in. w social media, gdzie Instagram detronizuje Facebooka. Jak pokazuje raport z badania, w 2019 roku za obrazem musi jednak pójść wiarygodna rekomendacja. Blogerzy i influencerzy stają się coraz bardziej wartościowymi partnerami dla biznesu. Ich przychylność wobec produktu, poparta atrakcyjnym przekazem wizualnym (fotorelacja lub nagranie wideo), to gwarancja szybkiego dotarcia do szerokiej grupy odbiorców i potencjalnych klientów. Kluczem do sukcesu jest tu właściwy research i dobór inluencerów, na których bieżące potrzeby odpowiemy tu i teraz. Tym samym grono ewentualnych ambasadorów danej marki znacząco się rozrasta – z oczywistego zbioru blogerów wnętrzarskich, na lifestyle’owych, a nawet celebrytów.

ilustracjastrzałka

Praca u podstaw

Badanie Content marketing w branży wnętrzarskiej. Trendy 2019 wykazało, że poszukiwanie przez firmy sposobu na systematyczną i efektywną komunikację treści to nie tylko podążanie za trendami w dystrybucji przekazu. To również konieczność rozwoju eksperckości i uzupełnienia deficytów w zakresie budowania strategii, planowania działań oraz ich budżetowania i kontrolingu.   Wprawdzie blisko 60% przebadanych zapewnia, że firma posiada strategię content marketingową, jednak tylko u 18% z nich przyjmuje ona formę spisanego dokumentu. Optymistyczny jest fakt, że marketerzy są świadomi tych niedostatków i deklarują gotowość do wprowadzania zmian.

  • Pełną wersję raportu i więcej wniosków TUTAJ

Źródło: Sfera Group

Dodatkowe informacje:

Autor:
Anna Jagodzińska
PR & Marketing Manager w Sfera Group

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764