logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

PROGNOZA: Rozkwit handlu internetowego

  PR 24.01.2020, przeczytano 344 razy
Michał Czechowski - Dyrektor zarządzający SwipBox Polska

Handel internetowy rośnie w siłę, a wraz z nim samonapędzająca się sprzedaż produktów oraz dynamiczny rozwój usług kurierskich. Prognozy przewidują niezachwianą korzyść z inwestycji w sklepy online, tym bardziej że z każdym kolejnym rokiem odnotowywane są wzrosty w zakresie wykorzystania Internetu do nabywania towarów. Zgodnie z danymi Eurostatu, w samym 2017 r. 68% konsumentów zrealizowało zakupy online. Z perspektywy globalnej, dobra kondycja całej branży oraz wpływ nowoczesnych technologii na gospodarkę przekładają się na to, że rynek staje się coraz bardziej konkurencyjny, co z kolei przynosi realne korzyści dla wszystkich jego użytkowników.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rozkwit-handlu-internetowego,385452,artykul.html

Sprzedaż online dystansuje handel tradycyjny, ale trudno prognozować upadek sklepów stacjonarnych. Nadal dysponują one odpowiednimi narzędziami oraz zapleczem i konsekwentnie przyciągają konsumentów, którzy większość swojego czasu spędzają w Internecie. Tendencje zakupowe ewoluują, lecz nie wszystkie produkty cieszą się na tyle dużym popytem, aby generować sprzedaż wyłącznie w obszarze e-commerce. Z drugiej strony w samej Europie w ciągu kilkunastu ostatnich lat liczba kupujących online wzrosła około dwukrotnie. Raport Wordpay Global Payment zorientowany na płatnościach internetowych przedstawia trendy oraz prognozuje wzrosty rynku e-commerce do 2021 r. W ciągu najbliższego roku największą dynamikę będzie można zaobserwować w Holandii i we Włoszech. W czołówce znajdują się również Turcja oraz Niemcy. W przyszłym roku wartość handlu internetowego w Polsce ma natomiast wynieść 13 miliardów USD.

Handel w sieci a urządzenia mobilne

Ciekawy trend wskazują z kolei badania przeprowadzone przez Gemius. Wynika z nich, że 64% osób realizujących zakupu w Internecie jest poniżej 34. roku życia. Konsumenci w sieci nie szukają już wyłącznie informacji, lecz równie chętnie nabywają produkty. Można zatem wywnioskować, że tradycyjną podróż do galerii handlowej stopniowo zastępuje chęć skorzystania z urządzenia z dostępem do sieci.

Nie bez znaczenia jest zatem rozwój urządzeń mobilnych, które do tej pory służyły konsumentom w głównej mierze do zdobywania informacji czy samego przeglądania towarów. Dynamika jest determinowana przez osoby wychowane w dobie Internetu. Wkraczają one w ścieżki zakupowe, a swoje ulubione produkty nabywają poprzez smartfon, który w e-handlu coraz skuteczniej zastępuje im laptopa. Ten rok może być zatem szczególnie wyjątkowy w zakresie ewolucji aplikacji mobilnych samych sklepów. Największym markom zależy przecież, aby maksymalnie uprościć procesy zakupowe.

Nie jest tajemnicą, że konsumenci doceniają wygodę realizacji zakupów w dowolnym miejscu oraz czasie. Ponadto, chcą mieć dostęp do możliwie najszerszej oferty produktowej, analizują ceny, a swoimi opiniami dzielą się z innymi użytkownikami rynku. Skuteczna realizacja potrzeb stanowi również wyzwanie dla branży kurierskiej, która także idzie z duchem czasu, implementując nowoczesne rozwiązania technologiczne. Czas realizacji przesyłki jest przecież jedną z nadrzędnych wartości, która współgra z oczekiwaniami, wymaganiami oraz finalnie satysfakcją klienta końcowego.

Źródło: SwipBox Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Blisko co trzeci przedsiębiorca ma kłopoty z płynnością
Część polskich firm ma spory problem z utrzymaniem płynności finansowej rozumianej, jako regulowanie na czas swoich zobowiązań. Jak wskazuje badanie BIG InfoMonitor, dla 16 proc. przedsiębiorstw są to duże lub regularnie powracające kłopoty. Najbardziej zagrożone są podmioty z branży transportowej i handlowej. Problemy z płynnością mogą przełożyć się na relacje...
Na mocy przepisów ustawy VAT firma może odliczyć 100 proc. podatku od zakupów związanych ze służbowymi samochodami, o ile pracownicy nie używają ich do celów prywatnych. Zastrzeżenia fiskusa wzbudziła sytuacja, w której firmowe auto jest parkowane pod domem pracownika.
Od 15 lutego będzie można rozliczyć się przez Twój e-PIT
30 kwietnia mija termin rozliczenia się z fiskusem. Osoby fizyczne mogą to robić samodzielnie od 1 stycznia lub skorzystać z gotowego rozliczenia w usłudze Twój e-PIT przygotowanego przez Krajową Administrację Skarbową. Gotowe formularze dostępne będą online od połowy lutego. – W rozliczeniach za 2019 rok miały być także e-PIT-y dla osób prowadzących...
Od 1 stycznia obowiązuje ustawa ograniczająca zatory płatnicze. Ma wzmocnić pozycję najmniejszych firm. Pozytywny efekt ustawy może zostać zniwelowany przez gorszy stan gospodarki. Dynamika PKB już w 2019 r. znacznie spadła – poniżej 3% w IV kw. (z 4,8% w I kw.). W tym roku może być jeszcze gorzej. Na spadku PKB ucierpią najpierw małe firmy, które w coraz większym...
Przełom roku 2019 i 2020 upłynął dla wielu przedsiębiorców pod znakiem 3 liter - „BDO”. Mowa o bazie, która rozpoczęła funkcjonowanie 1 stycznia br. Zapoczątkowała niemal rewolucję w zakresie ewidencji odpadów, jak również zdezorientowanie wśród podmiotów, które muszą być wpisane do rejestru BDO.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764